Astăzi debutează inițiativa 2469_Delta Dunării, un proiect conceput pentru a crește nivelul de conștientizare cu privire la poluarea cu plastic din Delta Dunării și pentru a încuraja un comportament responsabil față de consumul de plastic. Autorii acestei inițiative civice sunt Alexandra Anghelache – graphic designer, Valentina Puzdercă – interior architect, Laur Răboj – copywriter și Alexandru Gheorghe – landscape designer. Primul pas al echipei este o expoziție, un spațiu imersiv ce evocă spiritul Deltei de azi, o Deltă în pericol de a fi sufocată de plastic. Vernisajul are loc astăzi, la Galeria Galateca, începând cu ora 19.00, iar expoziția va putea fi vizitată până pe 24 ianuarie.

De unde a pornit totul?

Cu toții ne aducem aminte de inundațiile din iunie 2019. Televiziunile au arătat imagini cu zecile de tone de plastic de pe Dunăre, transportate de râurile ieșite din matcă. Peste 4,2 tone de plastic ajungeau zilnic în Delta Dunării, cu destinația Marea Neagră.

De ce 2469?

Un pet din plastic are nevoie de 450 de ani pentru a se dezintegra. Dacă vrem ca toate peturile ajunse în Deltă în 2019 să se dezintegreze pe cale naturală, trebuie să așteptăm până în 2469.

Spre ce ne îndreptăm?

Ne place sau nu, plasticul face parte din viața noastră, însă ce putem face este să renunțăm cel puțin la obiectele din plastic de unică folosință. În cadrul expoziției, vizitatorii vor putea regăsi câteva soluții simple prin care pot reduce consumul de plastic de zi cu zi.

2469_Delta Dunării este un semnal de alarmă, un orizont îndepărtat, dar care atestă capacitatea uriașă a plasticului de a otrăvi natura pe termen lung și față de care trebuie să luam atitudine.

Sanofi Romania susține 2469_Delta Dunării. Sanofi și-a asumat la nivel global angajamentul de a monitoriza și a limita impactul direct și indirect al activității și operațiunilor companiei asupra mediului. Strategia de mediu este exprimată în programul Planet Mobilization 2015-2020, care cuprinde întregul lanț valoric al companiei. Acesta prevede obiective concrete de îndeplinit până în 2025 legate de: consumul de apă, gestionarea deșeurilor – inclusiv reciclare, reutilizare și recuperare, biodiversitate, gestionarea întregul ciclu de viață al produselor și reducerea amprentei de carbon.

„Ne-am asumat un angajament în a reduce și recicla pasticul pentru un viitor mai bun pentru mediu și noi toți. Tocmai de aceea, Sanofi Romania s-a alăturat inițiativei civice 2469_Delta Dunării, care-și propune să combată poluarea cu plastic a Deltei Dunării, precum și consumul excesiv de plastic în activitatea noastră de zi cu zi”, a declarat Andreea Ivan, Head of Health, Safety & Environment Sanofi Romania și Moldova. „Această conduită responsabilă față de mediu se reflectă, de asemenea, de la alegerea locației pentru sediul nostru într-o clădire certificată LEEDs GOLD la politica de flotă de mașini, încurajarea colectării selective la birou, parteneriate cu OTR-uri pentru reciclarea hârtiei și a plasticului. În 2019, Sanofi Romania a reușit eliminarea utilizării plasticului de unică folosință și facilitarea de alternative eco, iar angajații au posibilitatea de a participa la traininguri și workshop-uri care au în vedere cei 3R ai ecologiei: reducerea consumului, reutilizare și reciclare”, a adăugat Andreea Ivan.

Despre Sanofi Romania

Sanofi Romania este unul dintre liderii industriei farmaceutice locale, având una dintre cele mai diversificate oferte de pe piață: îngrijire medicală primară (diabet, boli cardiovasculare, medicamente mature), îngrijire specializată (Sanofi Genzyme – boli rare, scleroză multiplă, oncologie), vaccinuri (Sanofi Pasteur), medicamente fără prescripție și suplimente alimentare (Consumer HealthCare). Aducem știința și inovația mai aproape de pacienții din România, fiindu-le alături pe parcursul întregii călătorii pentru sănătate – de la prevenție la terapie și suport în menținerea stării generale de sănătate.