Recentul Raport pentru Competente Digitale al Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OECD) masoara  capacitatea tinerilor de a citi informatii online, insa nu evalueaza toate aptitudinile necesare pentru a detine competente digitale.

Raportul, care este ultima publicatie a Programului OECD pentru Evaluarea Internationala a Elevilor (PISA), masoara abilitatea tinerilor in varsta de 15 ani din 16 tari membre OECD de a citi, intelege si a aplica texte digitale, inclusiv email-uri si site-uri web si o compara cu abilitatea lor de citire traditionala, de pe hartie.

Pe masura ce tehnologia se integreaza din ce in ce mai mult in vietile adolescentilor si cu cat continutul scris pe care il vizualizeaza este acum mai mult in format electronic, este util sa  fie disponibile date empirice si comparative de cercetare precum cele continute de raportul OECD. In plus, prin identificarea nivelurilor abilitatilor de citire digitala ale tinerei generatii, cei care dezvolta si aplica strategiile educationale vor putea sa ii pregateasca mult mai bine sa activeze competent intr-o lume in care o cantitate din ce in ce mai semnificativa de continut pe care trebuie sa il parcurga va fi in format electronic.

Este incurajator ca in multe dintre tarile participante la studiu, nivelul capacitatii de a citi continut digital a adolescentilor  s-a incadrat intr-un standard bun si f