Pentru informarea corectă a opiniei publice, Banca Națională a României consideră că este necesar să fie cunoscute și informațiile neprelucrate de unii autori atunci când au emis o opinie despre anumite lucrări de reparații ce se vor efectua la sediile BNR, informații de care nu au ținut cont, deși erau la dispoziția celor care au abordat subiectul. Contractul de reparație este unul transparent, adjudecat prin licitație conform legii, a cărei corectitudine nici măcar acești autori nu o contestă:

  • Reamintim că sediul central al BNR este format din două clădiri – Palatul vechi și Palatul nou – clasificate prin lege ca monumente istorice, pentru care proprietarul – BNR – are obligații legale de mentenanță, reparații capitale și curente, astfel încât valoarea patrimonială să fie păstrată şi conservată, ceea ce presupune doar o anumită calitate a intervențiilor inginerești.
  • Lucrările efectuate în baza contractului interpretat tendențios de unele televiziuni și publicații au ca scop exact respectarea prevederilor legale cu referire la clădirile monument istoric, definite ca atare de legislația în vigoare, clădiri care au o suprafață totală de aproximativ 33 mii mp – Palatul vechi și 18 mii mp – Palatul nou.
  • Potrivit caietului de sarcini sunt prevăzute lucrări de aproximativ 7,4 mil. lei. Cheltuielile care vizează obiectele sanitare propriu-zise reprezintă aproximativ 5% din total, iar cele cu faianța și gresia 15% (și includ reproiectare, achiziție, montare), restul fiind alocate lucrărilor care constau în reparații capitale și curente la instalații de canalizare, electrice și termice pentru a putea menține starea normală de funcționare a clădirilor și acțiuni ample de înlocuire de coloane de apă, refacere, spargere, restaurare a zonelor afectate, conforme cu legislația care protejează monumentele istorice, dar și cu standardele solicitate de ISU.

BNR apreciază și încurajează libertatea de exprimare, opiniile diferite și chiar ironiile sau textele mai mult sau mai puțin satirice din media, dar consideră că acestea trebuie să reflecte realități obiective, să țină cont de informațiile complete legate de subiect și să nu ducă premeditat în derizoriu imaginea instituției. Interpretarea simplificată și voit tendențioasă a unor lucrări de investiții complexe, transparente și cărora nu li se reproșează nimic din punctul de vedere al legalității licitației și contractului, este evident departe de orice principiu de informare corectă și critică.