aaa_Advertising4U.ro-Platforma _de_Promovare_ONLINE

În ciuda tuturor schimbărilor prin care trece societatea, dar și a avansului tehnologic, un lucru a rămas constant: dorința oamenilor de a călători în jurul lumii, de a vizita și de a cunoaște alte culturi. Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane 2019 cuantifică această dorință: din 2009 și până în prezent, numărul turiștilor care au apelat la servicii de cazare a crescut cu 76%.

Pentru cel de-al doilea an consecutiv, București se află în topul destinațiilor din Europa cu cel mai mare potențial de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinații Urbane 2019, studiu care  oferă o analiză semnificativă despre turismul urban și despre comportamentul turiștilor din ultimii 10 ani.

București se află în topul orașelor cu cel mai mare potențial de dezvoltare, păstrându-și prima poziție în rândul destinațiilor din Europa. Călătoritul a devenit o parte importantă din stilul nostru de viață și e critic să înțelegem cum turismul impactează orașele mari, la nivel global. Studiul oferă, de asemenea, o perspectivă amplă asupra comportamentului turiștilor, oferind posibilitatea de a le înțelege nevoile și experiențele pe care aceștia le caută”, declară Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard România.

Potrivit rezultatelor studiului, București înregistrează un procent de 10,3% în ceea ce privește potențialul de dezvoltare, în rândul orașelor din Europa. Studiul relevă, totodată, faptul că 1,4 milioane de turiști au apelat la servicii de cazare în ultimul an, iar valoarea medie cheltuită pe zi a ajuns la 105 dolari, comparativ cu anul anterior, unde această sumă se ridica la 200 dolari.

Top 10 orașe din Europa cu cel mai mare potential de dezvoltare
  Potențial de creștere în 2019 Turiști care au apelat la servicii de cazare în 2018 Durata medie de ședere în 2018 Valoarea medie a cheltuielilor pe zi în 2018 (USD)
București 10,3% 1,4 milioane 4,9 nopți $105
Lisabona 10,0% 5,2 milioane 1,6 nopți $112
Tel Aviv 9,1% 1,9 milioane 2,2 nopți $368
Moscova 8,6% 2,5 milioane 7,6 nopți $142
Hamburg 8,1% 1, 5 milioane 4,3 nopți $279
Dusseldorf 7,9% 1,2 milioane 3,7 nopți $262
Budapesta 7,8% 7,1 milioane 2,4 nopți $98
Santa Cruz de la Palma 7,8% 4,8 milioane 8,8 nopți $74
Copenhaga 7,4% 2,2 milioane 3,5 nopți $230
Istanbul 7,4% 13,4 milioane 7,7 nopți $69

În acest an, Idexul Global Mastercard de Destinații Urbane include 200 de orașe, selectate pe baza unei analize amănunțite a volumului de turiști și a cheltuielilor înregistrate în anul 2018. Studiul oferă, de asemenea, previziuni de creștere pentru anul 2019, dar și informații privind durata medie de ședere și a sumei cheltuite pe zi de către turiști.

Bangkok rămâne cel mai vizitat oraș de pe glob

În acest an, Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane dezvăluie că Bangkok rămâne destinația nr. 1 în lume, cu peste 22 de milioane de turiști care au apelat la servicii de cazare. Parisul și Londra ocupă locurile 2 și 3, respectiv ambele depășind 19 milioane de turiști acomodați. Cele 10  orașe din top au înregistrat în 2018 un număr mai mare de turiști decât în anul precedent, cu excepția Londrei, care a scăzut cu aproape 4%. Previziunile pentru anul 2019, oferite de studiu, indică o creștere generală, în mod special pentru capitala Japoinei, Tokyo, oraș de la care se așteaptă cea mai mare creștere a numărului de turiști acomodați.

În cazul sumei cheltuite de turiști în timpul unei șederi, Dubai este în topul listei, unde turiștii cheltuie în medie 553 dolari pe zi. Makkah, abia intrat în top 10 anul trecut, rămâne pe locul 2 pentru al doilea an consecutiv.

În premieră în acest an, Idexul Global Mastercard de Destinații Urbane oferă 3 tendințe cheie în ceea ce privește turismul la nivel global.

  1. Creștere consecventă și echilibrată: în ultimul deceniu, singura constantă a fost schimbarea. În fiecare an, tot mai multe persoane călătoresc pe plan internațional și cheltuie mai mult în orașele pe care le vizitează. În cazul tuturor destinațiilor prezente în studiu, fluxul de turiști a crescut în medie cu 6,5%, an după an începând cu 2009, iar cheltuielile au crescut în medie cu 7,4%.
  1. Dominanța susținută a marilor orașe: Deși a existat o schimbare semnificativă în rândul turiștilor care aleg orașele mai mici, primele 10 orașe din top au rămas, în mare măsură, consecvente în acest sens. Londra, Paris și Bangkok se află pe primele 3 poziții din 2010, Bangkok fiind nr. 6 în ultimii șapte ani. New York este un alt oraș care se află în top 10, cu 13,6 milioane de turiști care apelează la servicii de cazare, în acest an.
  1. Creșterea călătoriilor planificate în regiunea Asia-Pacific: Orașele din regiunea Asia-Pacific au înregistrat cea mai mare creștere în numărul de turiști din 2009, cu 9,4%. În comparație, Europa, care a înregistrat a doua cea mai mare creștere, a crescut cu doar 5,5%.

Despre Indexul Global de Destinații Urbane

Indexul Global Mastercard de Destinații Urbane ierarhizează orașele în funcție de numărul total al turiștilor care apelează la servicii de cazare și al chetuielilor transfrontaliere realizate de aceiași turiști în cursul anului 2018, oferind totodată previziuni cu privire la pontențialul de creștere al numărului de turiști care apelează la servicii de cazare pentru anul 2019.

Indexul nu se bazează pe volumele sau informațiile de tranzacționare ale Mastercard. Prognozele se bazează pe media ponderată a prognozei turismului la nivel național și a datelor lunare efective la nivelul orașului pentru 2019, disponibile pană în ultima lună înainte de lansare.

Despre Mastercard

Mastercard, https://www.mastercard.ro , este o companie de tehnologie în industria globală de plăți. Operăm cea mai rapidă rețea de procesare a plăților din lume, oferind un liant între consumatori, instituții financiare, comercianți, autorități și companii din peste 210 țări și teritorii. Produsele și soluțiile Mastercard fac activitățile zilnice de comerț – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanțelor – mai simple, mai sigure și mai eficiente pentru toată lumea. Urmăriți-ne pe Twitter: participați la discuțiile de pe blogul Beyond the Transaction și înregistrați-vă pentru cele mai noi știri.