Aproape una din două mașini second hand vândute în România a fost importată din Germania (46%). Mașinile germane sunt căutate în România pentru că sunt mașini de bună calitate, în stare bună și, prin urmare, sunt dorite de către clienți. Totuși, după cum dezvăluie Cebia, o companie care a intrat pe piața românească anul acesta și îi ajută pe oameni să verifice istoricul vehiculelor lor, realitatea este adesea alta. Una din trei mașini vândute ca importate din Germania a avut cel puțin un accident grav. Mai mult, una din 20 a avut o avarie totală.

 „Dacă luăm în considerare numărul de mașini second hand vândute în fiecare an, care este de aproximativ 1,1 milioane, ajungem la concluzia că există aproximativ 140.000 de mașini pe an care au fost importate din Germania și au fost într-un accident major”, subliniază Martin Pajer, CEO al Cebia, companie care de mai bine de 30 de ani ajută la combaterea fraudei în vânzările auto. El adaugă că problema nu sunt accidentele în sine, ci faptul că vânzătorii nu le spun clienților despre ele și vând mașini la prețuri neadecvate. Dacă un vehicul nu este reparat corespunzător, un accident grav îi poate afecta și siguranța.

„Sunt mulți bani de făcut dintr-un vehicul avariat serios. Experții estimează că o mașină cu daune grave anterioare ascunse se poate vinde cu aproximativ 30.000 de lei mai mult decât o mașină cu daune grave anterioare știute. Pentru a câștiga atât de mulți bani pe o mașină, trebuie reparată ieftin. Este foarte des întâlnită situația, de exemplu, ca o mașină să nu aibă airbag-uri funcționale și pot apărea probleme cu axele vehiculului și cu stabilitatea în viraje”, spune Pajer, adăugând că este întotdeauna important să întrebăm CUM a fost reparat vehiculul. El subliniază, de asemenea, că vânzătorul nu știe întotdeauna despre accident. Cea mai bună modalitate de a evita cumpărarea unei mașini care nu a fost reparată corespunzător și care este vândută la un preț umflat este să verificați istoricul acesteia înainte de a o cumpăra.

Puteți verifica istoricul vehiculului la ro.cebia.com, unde este posibil să aflați nu numai valoarea pagubei calculată de compania de asigurări, ci și amploarea avariei. În plus, de obicei, există fotografii cu mașina după accident. Pe lângă daune, Cebia vă permite să aflați dacă mașina are un kilometraj inversat, care este istoricul său de service, anul real de fabricație conform producătorului, anul primei înmatriculări, țara reală de origine, dacă mașina a fost furată, cum și pentru ce preț a fost vândută sau promovată în trecut, dacă a fost supusă retragerii din partea producătorului și o varietate de alte informații importante. Ca parte a verificării istoricului mașinii, clientul va primi, de asemenea, instrucțiuni foarte detaliate cu privire la modul de verificare a originalității identificatorilor vehiculului, care sunt folosite pentru a verifica dacă mașina a fost modificată ilegal, de exemplu, sudată cu piesele de la mai multe mașini accidentate sau dacă i s-a dat identitatea unei alte mașini pentru a acoperi un furt.

„Avem o cantitate imensă de date despre mașinile de origine germană, iar baza noastră de date include informații despre mașini din toată lumea”, conchide Martin Pajer de la Cebia.