Consultanții robotici pot învăța de la industria auto

Acasa/business / banci / asigurari / finante, COMUNICATE DE PRESA, diverse/Consultanții robotici pot învăța de la industria auto
  • Advertising4U.ro Platforma de Promovare ONLINE

Viitorul gestionării de patrimoniu este digital. Consultanții robotici pot ajuta la stimularea transformării digitale a gestionării activelor și la îmbunătățirea înțelegerii interacțiunii om-mașină. Este chestionabil, însă, dacă succesul constă în soluții hibrid.

 În ceea ce privește rentabilitatea, gestionarea patrimoniului este, în principiu, un model de afaceri non-scalabil. Consultanții robotici tratat această problemă de ceva vreme. Aceste platforme de investiții digitale oferă recomandări automate de investiții, în principal fonduri pasive pe indici, și/sau executarea autonomă a deciziilor de investiții. Acestea sunt operate de instituții consacrate de gestionare a activelor și de companii start-up deopotrivă. Ceea ce au în comun toți consultanții robotici este scopul scalării gestionării de active, deschizând segmente de clienți noi, mai puțin atractive anterior, și oferind clienților transparență cu privire la costuri și performanță.

Navigarea valului digital

 Dezavantajul acestei transparențe este volumul și presiunea marjelor asupra managerilor de active. Aceștia se confruntă cu o dilemă strategică între canalele de distribuție offline și online. Calea hibridă este văzută ca o soluție la această dilemă. Istoria industriei auto este o bună analogie, folosește motoare hibride pentru a satisface cererea societății cu privire la compatibilitatea cu mediul, încercând, în același timp, să încetinească progresul tehnologic către motoare exclusiv electrice. Industria de gestionare de active încearcă, de asemenea, să vină cu soluții intermediare sau multiple prin poziționarea consultantului robotic ca un canal favorabil alături de consultanța fizică, segmentarea între afacerile și grupurile de clienți cu marjă mare și marjă scăzută trebuie de asemenea menținută, schimbarea comportamentului clienților trebuie controlată și, în cele din urmă, schimbarea din industrie trebuie oprită sau cel puțin întârziată.

Totuși, această abordare hibrid nu reușește să recunoască faptul că platformele de consultanță robotică nu constituie un model real de business. Acestea sunt o manifestare a transformării digitale către o comunicare om-mașină. Consultanții robotici arată supremația tehnologiei scalabile și ar trebui folosiți mai degrabă ca stimulent pentru o de-segmentare în gestionarea activelor. Nu există clienți neatractivi.

Renunțarea la „motorul cu combustie internă”

 Iar acesta este un exemplu impresionant legat de cât de dificil este pentru industrie să navigheze cu succes valul digital. Actualul „motor cu combustie” al serviciilor de consultanță personală în gestionarea de patrimoniu va continua să fie păstrat ca un avantaj competitiv și o caracteristică distinctivă. În realitate, valoarea serviciilor de consultanță oferite de persoanele ce activează în gestionarea de patrimoniu este probabil supraestimată. În viitor, încrederea în tehnologie va crește exponențial, iar ritmul acestei schimbări va suprasolicita mulți jucători de pe piață.

Perturbarea conceptuală

 Asistenții digitali echipați cu inteligență artificială vor extinde foarte mult funcția consultanților robotici: de la un consultant pe produse de indici pasivi la mașini cu competențe strategice pentru investiții active. Această perturbare conceptuală va permite, de asemenea, furnizorilor de tehnologie ce nu sunt din industrie să câștige teren în gestionarea de patrimoniu.

Companii precum Facebook admit deja faptul că punctul de pornire în furnizarea de servicii este tehnologia. La fel și producătorul auto Volvo care a anunțat recent că nu va mai investi în dezvoltarea motoarelor diesel, în schimb va urma abordarea hibridă ca o soluție de tranziție și se va concentra pe motorul electric în viitor. În aceeași notă, industria de gestionare de patrimoniu nu ar mai trebui să mențină serviciile de consultanță personală. Procesul de consultanță trebuie digitalizat complet, iar interacțiunea cu oamenii trebuie oferită ca o completare. Mașinile electrice reprezintă și scopul gestionării de patrimoniu. Instituțiile consacrate de gestionare de patrimoniu ar face bine să devină parte a acestei dezvoltări – fie din proprie inițiativă sau prin modalitatea de obicei mai rentabilă de conectare cu parteneri de tehnologie și platformă din cadrul sau din afara ecosistemului financiar.

Mașina este centrul

 Există observatori ai pieței care văd consultanții robotici ca o cale critică spre viitorul gestionării de patrimoniu. Este mai probabil ca aceștia vor rămâne un semn al timpurilor, însă vor ajuta, cu toate acestea, tehnologia în lanțul valoric în a face un mare pas înainte. Industria financiară folosește de multă vreme software pentru a asista consultanța în investiții și pentru a optimiza diversificarea portofoliului.

Însă consultantul uman a fost și continuă să fie punctul central. Aici se va manifesta marea schimbare în gestionarea activelor: în viitor, mașina va fi punctul central al atenției. Sistemele informatice cognitive și volumele mari de date vor permite o implicare educațională, interactivă, contextuală și repetitivă între om și mașină. Consultarea personală a managerului de patrimoniu uman va fi o excepție și va fi văzută ca un serviciu suplimentar, oferit ca un „serviciu la cerere” contra unei taxe. Viitorul aparține managerului de active virtual.

Analiza de Pavel Drahotský, Director regiunea ECE, Saxo Bank

Despre Saxo Bank

 Grupul Saxo Bank (Saxo) este un specialist în investiții și tranzacționare multi-asset ce oferă un set complet de tehnologii, instrumente și strategii de tranzacționare și investiții. De aproape 25 de ani, misiunea Saxo a fost să faciliteze accesul persoanelor particulare și instituțiilor la investiții prin tehnologie și expertiză.

Bancă licențiată și reglementată complet, Saxo permite clienților privați și instituționali să tranzacționeze cu ușurință asset-uri multiple cu ajutorul unui cont unic, de pe mai multe terminale, în mod continuu. Suplimentar, Saxo furnizează clienților instituționali – cum ar fi bănci sau brokeri – execuții multi-asset, servicii de prime brokerage și acces la tehnologia de tranzacționare.

Platformele tehnologice de tranzacționare premiate ale Saxo sunt disponibile în peste 20 de limbi și constituie baza tehnologică a peste 100 de instituții financiare din toată lumea.

Fondată în 1992, având sediul central la Copenhaga, Saxo are peste 1500 de angajați în centre financiare de pe întreg globul, inclusiv la Londra, Singapore, Paris, Zurich, Dubai și Tokio.

Advertising4U.ro Platforma de Promovare ONLINE Comunicate de Presa