Pentru prima oara in istoria moderna a automobilului romanesc, un model accede in finala Car of The Year. Este o mare realizare, industria romaneasca de profil nereusind pana acum un rezultat similar in istoria de 46 de ani a competitiei.

Cei 59 de membrii ai juriului european au votat Dacia Duster pe lista celor sapte finaliste ale competitiei, modelul romanesc concurand de la egal la egal cu Alfa Romeo Giulietta, Citron C3/DS3, Ford C-Max/Grand C-Max, Nissan Leaf, Opel Meriva si Volvo S60/V60. Prezenta lui Duster in finala demonstreaza ca marca romaneasca a devenit importanta in contextul european si ca Duster este capabil sa democratizeze SUV-ul, pana acum o masina accesibila doar celor dispusi sa investeasca masiv. Faptul ca modelul romanesc are peste 80.000 de comenzi la nivel european dupa numai opt luni de la premiera europeana spune foarte multe.

Prezenta Dacia Duster in finala de 7 la Car of the Year 2011 este o performanta exceptionala. Sunt bucuros ca alaturi de mine, cei mai multi dintre membrii Juriului COTY au votat in favoarea Dacia. Pentru mine, prezenta in finala de 7 a unei masini fabricate in Romania reprezinta un moment semnificativ in evolutia industriei auto romanesti. Vreau sa felicit Automobile Dacia, pe toti inginerii romani si francezi care au lucrat la acest proiect, dar si pe toti muncitorii care lucreaza la Mioveni, angrenati in productia efectiva a masinii. Am convingerea ca Duster va deveni cel mai de succes model din istoria marcii Dacia! a declarat Dan Vardie, singurul reprezentant al Romaniei in Juriul European COTY si Presedinte al companiei Automedia.

Prezenta in finala COTY vine la scurt timp dupa ce Duster a fost nominalizat in finala concursului national Masina Anului 2010 in Romania, dar si pe lista celor cinci finaliste ale juriului Autobest Among Emerging Markets.
AUTOBEST, al doilea mare Juriu al Europei este format din jurnalisti auto din Europa Centrala si de Est ce premiaza automobilul best-buy comercializat in regiune. Spre deosebire de COTY unde conteaza inovatia nu neaparat cea tehnica la Autobest conteaza gradul de accesibilitate al masinii respective fata de posibilitatile pietelor din Europa Centrala si de Est. Aceasta nominalizare a venit si ea la scurt timp dupa ce Duster a obtinut primul titlu intr-o competitie jurnalistica. In iunie modelul fabricat la Pitesti a fost distins cu titlul Cel mai 4×4 SUV din Romania, competitia reunind membrii ai juriului din cele mai importante media de presa auto din Romania.

Despre Juriul COTY
A fost infiintat in 1963, la initiativa jurnalistului olandez Fred van der Vlugt. Car of The Year este o organizatie non-profit, independenta din industria auto, membrii sai nefiind remunerati pentru munca de jurizare.
Premiul COTY este acordat prin votul membrilor juriului compus din cei mai competenti si distinsi jurnalisti auto din Europa. Romania este reprezentata in juriu din anul 2008 de Dan Vardie. In prezent in juriu sunt prezenti 59 de membri din 23 de tari.

Despre AUTOMEDIA SRL
Compania AUTOMEDIA SRL este unul dintre cele mai importante grupuri independente de presa specializata din Europa Centrala si de Est, fiind editorul revistelor 4X4 Crossover Lifestyle Magazine, CAR, CAESAR si TEMPORIS.
4×4 Crossover Lifestyle Magazine este singura revista din Romania care trateaza fenomenul SUV/crossover, fiind de altfel si unica publicatie ce abordeaza domeniul outdoor ca o extensie fireasca a automobilelor de teren.
CAR, cea mai rafinata revista auto din Romania, este licenta celebrei publicatii britanice, aparuta in 1962 si care a devenit una dintre cele mai respectate si titrate reviste auto din lume.
Compania AUTOMEDIA SRL a lansat pe piata romaneasca titlul AUTOSHOW care a fost achizitionat in decembrie 2006 de Burda Germania. Intr-un joint venture cu Editoriale Domus din Italia, a lansat cu succes titlul international QUATTRORUOTE preluat de asemenea de grupul german Burda.

Dana Poenaru
poenaru@automedia.ro
http://automedia.ro