ECC Romania: Biletul de spectacol este un contract

Centrul European al Consumatorilor – ECC Romania a primit în ultima perioadă întrebări și solicitări de la consumatori care au achiziționat online bilete la diferite spectacole. Fie că nu au găsit toate informațiile pe site, fie că au vrut să returneze biletele, aceștia au avut diferite întrebări la care ECC Romania a răspuns. În urma unui workshop de consultare cu reprezentanți ai platformelor de vânzare de bilete online, am reușit să facem un decalog al informațiilor pe care trebuie să le știe un consumator atunci când cumpără bilete online la spectacole, în țară sau în Europa.

  1. Consumatorii au dreptul de a fi informați în mod complet, corect și precis asupra caracteristicilor esențiale ale biletelor de spectacole, în vederea unei alegeri raționale, în conformitate cu interesele lor, astfel încât să fie în masură să le utilizeze, potrivit destinației acestora, în deplină securitate.
  2. Consumatorii pot fi despăgubiți pentru daunele provocate de produsele sau serviciile care nu corespund clauzelor contractuale.
  3. Pe site și/sau pe biletul de spectacol trebuie trecute principalele caracteristici:
    • data, ora, locația,
    • denumirea, adresa poștală, număr de telefon și adresa de e-mail,
    • prețul total cu toate taxele incluse,
    • modalitatea de plată și livrare, inclusiv data până la care vânzătorul de bilete se angajează să livreze biletul de spectacol,
    • politica de soluționare a reclamațiilor,
    • durata de valabilitate a contractului, precum și condițiile de încetare și penalitățile aplicabile, după caz. În cazul unui bilet de spectacol, contractul încetează imediat după terminarea spectacolului,
    • despăgubirile aplicabile și procedura de acordare a acestora în cazul în care spectacolul se anulează sau se reprogramează,
    • opțiunea consumatorului de a include sau nu datele sale cu caracter personal în baza de date în vederea furnizării de informații privind abonații sau de registre ale abonaților  (Legea nr.506/2004 privind prelucrarea datelor cu caracter personal).

      4. Informarea consumatorilor se realizează, în mod obligatoriu, înainte ca un bilet să fie achiziționat. Informarea trebuie să fie vizibilă, lizibilă și ușor de înțeles, poziționată într-un loc ușor de observat pentru cititorul site-ului.

  1. Informațiile de pe platforma de achiziționare de bilete, dar și de pe bilet trebuie să fie scrise în limba română, fără a se exclude prezentarea acestora și în alte limbi. Toate aceste informații fac parte integrantă din contract.
  2. Momentul în care ai plătit biletul se consideră momentul încheierii contractului – momentul la care se realizează acordul de voință al părților.
  3. Biletul poate fi nenominal sau nominal și netransmisibil.
  4. Profesionistul își asumă integral răspunderea pentru eventualele întârzieri, amânări, anulari sau alte probleme în legatură cu evenimentul
  5. Returnarea contravalorii biletului se poate face doar în cazul în care se anulează sau se reprogrameaza spectacolul
  6. În cazul biletelor de spectacole achiziționate online NU te poți răzgândi în cele 14 zile pe care le știm deja de la cumpărăturile online.

“În cazul în care achiziționam biletul de concert și de hotel în cadrul unui pachet turistic, atunci se aplică regulile pentru pachetele de vacanță”, a declarat Irina Chirițoiu, Director ECC Romania

TIPS:

  1. Informațiile despre pachetele turistice pot fi citite aici :

http://www.eccromania.ro/intreaba-expertul/details/faq-pachete-servicii-turistice

  1. Mai multe informatii despre Workshopul: Vanzarea biletelor de spectacole, unde au participat reprezentanti ai platformelor de vanzare de bilete si organizatori de spectacole, puteti vedea aici:

http://www.eccromania.ro/articole/media/workshop-vanzarea-biletelor-la-spectacole

***
ECC-Net este alcătuită din centrele europene pentru consumatori din 30 de ţări (28 state membre ale U.E., plus Norvegia şi Islanda), şi este co-finanţată de Direcţia Generală de Sănătate şi Protecţia Consumatorilor a Comisiei Europene şi de către fiecare dintre statele membre. Scopul reţelei este de a crea încrederea în piaţa internă europeană, oferind consumatorilor informaţii utile cu privire la drepturile lor, consiliere şi ajutor în achiziţii transfrontaliere.
În România, „Centrul European al Consumatorilor”, oferă consumatorilor o gamă variată de servicii, de la informarea asupra drepturilor lor, la oferirea de consultanţă şi sprijin în rezolvarea problemelor pe care le întâmpină.

Comenteaza

Site-ul Advertising4U.ro foloseste cookies. Prin continuarea navigarii pe platforma noastra confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Ok