Grupul Carpatcement consemneaza un profit brut in crestere cu 22% in 2014

Acasa/COMUNICATE DE PRESA/business/Grupul Carpatcement consemneaza un profit brut in crestere cu 22% in 2014
  • aaa_Advertising4U.ro-Platforma _de_Promovare_ONLINE

Diviziile de ciment, betoane si agregate ale grupului Carpatcement, membru al grupului international HeidelbergCement, au inregistrat in 2014 o cifra de afaceri cumulata in valoare de 185 de milioane de euro. Rezultatele financiare consemneaza o crestere cu 4% a acestui indicator fata de 2013, determinata in principal de evolutia diviziei de ciment, aceasta integrandu-se in tendintele generale ale pietei cimentului din Romania, conform datelor INS. Grupul Carpatcement a reusit sa obtina, pe fondul cresterii cifrei de afaceri si a volumelor de vanzari, dar si ca urmare a preocuparii permanente pentru reducerea costurilor, o crestere cu 22% a profitului brut fata de anul anterior. Astfel, profitul brut inregistrat in 2014 de companiile Grupului in Romania este de 34 de milioane de euro, fata de un profit de 28 de milioane de euro consemnat in anul 2013.

„Cresterea afacerii noastre este, in primul rand, rezultatul masurilor de optimizare a costurilor, de crestere a veniturilor prin diversificarea mixului de produse, de continuare a integrarii pe verticala a celor trei divizii ale grupului Carpatcement si de pastrare a unui raport echilibrat calitate-pret. Preocuparea noastra de a construi pe baze solide, sustenabil pe termen mediu si lung, este un deziderat de la care nu am abdicat in cei 17 ani de cand activam pe piata romaneasca”, a declarat domnul Florian Aldea, Director General al Carpatcement Holding si Presedinte al Consiliului de Administratie al societatii.

Rezultatele obtinute de Carpatcement la nivel local se inscriu in linia generala de consolidare inregistrata la nivel international de Grupul HeidelbergCement. In 2014, la nivelul intregului grup a fost raportat un avans puternic al volumelor.

Investitii si proiecte de top

Rezultatele inregistrate au la baza investitiile constante ale grupului. In cei 17 ani de prezenta in Romania investitiile totale se ridica la peste 500 de milioane de euro, inclusiv costurile de achizitie. Investitiile de mediu pentru modernizarea celor trei fabrici de ciment, in valoare totala de aproximativ 41 de milioane de euro, au reprezentat un pas important pentru dezvoltarea durabila a grupului.

Cea mai importanta investitie realizata in anul 2014 este cea pentru cresterea eficientei energetice la fabrica din Fieni, prin care o parte din caldura generata de procesul de fabricatie a clincherului, care acum este eliberata la cos, va fi convertita in energie electrica (WHPG – Waste Heat Power Generation), urmand sa fie utilizata intern in fluxul de productie.

Instalatia de la Fieni va contribui semnificativ la reducerea consumului de combustibili conventionali, indirect prin reducerea facturii de energie, dar va reduce si amprenta de carbon, ca parte a politicii grupului de protectie a mediului. Acesta este un proiect de consolidare si dezvoltare sustenabila a fabricii din Fieni, care va fi finalizat in luna iulie 2015, in urma unei investitii de aproximativ 83 de milioane de lei, din care circa 35% reprezinta finantari din fonduri europene.

targ online de nunti, botezuri si alte evenimente
NuntiBotezuriCumetrii.ro

In 2014, cu ocazia implinirii a 100 de ani de la fondarea fabricii din Fieni, Carpatcement a lansat cimentul special Z100. De asemenea, pentru a raspunde mai bine nevoilor clientilor, prin experienta si calitatea germana a produselor si serviciilor sale, Carpat Beton si-a continuat strategia de dezvoltare a retelei nationale prin inaugurarea celei de-a 19-a statii de betoane, la Targoviste.

Responsabilitate fata de comunitate

Un obiectiv strategic extrem de important pentru Carpatcement continua sa fie parteneriatul cu comunitatile locale din zonele in care opereaza. Una dintre initiativele cele mai importante din 2014 a fost lansarea unui program de formare profesionala prin ucenicie la locul de munca, dedicat tinerilor din comunitatile in care sunt amplasate cele trei fabrici de ciment ale companiei. 24 de tineri din prima promotie au fost selectati pentru a se pregati si califica in doua domenii distincte: operator camera de comanda pentru fabrica de ciment, respectiv lacatus mecanic de intretinere si reparatii universale.

In 2014 proiectele in care Carpatcement investeste prin programul sau de responsabilitate sociala au sustinut si au contribuit la dezvoltarea comunitatilor gazda ale fabricilor de la Fieni, Deva si Bicaz. „Ora de voluntariat”, „Acces la educatie” si „Tinerii gardieni ai mediului” sunt cateva dintre cele mai importante proiecte de CSR prin care compania lucreaza in parteneriat cu elevii, profesorii sau jurnalistii din zonele respective.

In cei 17 ani de activitate, Carpatcement a contribuit la bugetul de stat cu peste 300 de milioane de euro, fiind un contribuabil important. In anul 2014, taxele si impozitele platite catre stat au atins nivelul de 35 de milioane de euro (incluzand aici impozite pe salarii, TVA, taxe locale, redevente, impozit pe profit etc.). Acest lucru dovedeste importanta grupului Carpatcement, un contribuabil important si responsabil, care, prin activitatea sa sustine stabilitatea si dezvoltarea economiei si a societatii romanesti in ansamblul ei.

Previziuni pentru 2015

„Continuam investitiile care ne ajuta sa eficientizam costurile de productie – una dintre prioritati fiind cresterea eficientei energetice –, investim in continuare in protectia mediului, asumandu-ne rolul de depoluator, cat si in dezvoltarea si instruirea continua a angajatilor nostri actuali si viitori; in fabricile noastre, conditiile de munca si pregatirea profesionala sunt constant imbunatatite. Toate planurile noastre converg catre consolidarea pozitiei integrate a companiei noastre si recunoasterea pe piata a produselor Carpat (ciment, agregate, respectiv betoane) ca produse sustenabile si competitive, care inglobeaza grija noastra pentru oameni, mediu si calitate”, a adaugat domnul Florian Aldea.

Nunta/Botez/Petrecere..? Hai la Targ!