Numarul de utilizatori de internet care acorda incredere stirilor de pe internet este mai mare decat cel al telespectatorilor care au incredere in ceea ce vad pe micul ecran, conform unui nou studiu despre educatia media efectuat de britanicii de la Ofcom.

Studiul intitulat „Educatie media pentru adultii din Marea Britanie” (UK Adults’ Media Literacy), realizat pe baza a 1824 de interviuri complexe, sugereaza ca 58% din utilizatorii de internet au incredere in stirile online, in timp ce doar 54% din telespectatori acorda incredere stirilor TV. O mai mare proportie de ascultatori de radio (66%) cred mai degraba in stirile ascultate la radio decat in cele receptionate prin alte medii de difuzare.

Sondajul este destinat sa ofere o imagine de ansamblu asupra competentei mediatice a adultilor cu o varsta de peste 16 ani din Marea Britanie si urmeaza unor studii similare efectuate anterior in 2005 si 2007 de catre aceeasi organizatie (Ofcom). Constatarile sale releva ca aproximativ jumatate din populatia adulta suspecteaza ca informatiile primite prin intermediul televiziunii (52%) si radioului (50%) ar putea fi incorecte si lipsite de credibilitate, in timp ce doar 31% dintre utilizatorii de internet au aceasta parere despre stirile online.

„Din 2007, utilizatorii de internet sunt mult mai increzatori in ceea ce priveste o serie de aspecte ale navigarii pe internet, iar sase din zece chiar se descriu ca avand o foarte mare incredere in informatiile online”, se afirma in raportul final al studiului.