Managerii lor de patrimoniu și fonduri au ratat o oportunitate semnificativă.

We dont need no education

We dont need no thought control

No dark sarcasm in the classroom

Teacher, leave them kids alone.

 Pink Floyd, Another Brick in the Wall

Firmele de management de patrimoniu care poate că au luat aceste versuri în serios și care cred că investitorii retail vor continua să plătească pentru servicii mediocre pe fondul volatilității continue a pieței și să mențină toate fondurile investite vor avea parte de o trezire brutală. Abordarea lor de cumpărare și păstrare, pe care se bazează mulți manageri de patrimoniu pentru a-și mări la maximum veniturile din onorarii, este în cel mai bun caz nepotrivită pentru aceste piețe schimbătoare și, în cel mai rău caz, nu acționează în cel mai bun interes al clienților lor. Pentru a-i parafraza pe Pink Floyd, investitorii retail au nevoie de educație, au nevoie de un control mai mare asupra unei părți a portofoliului lor sau asupra întregului portofoliu, sarcasmul într-o doză sănătoasă e un lucru bun, iar „profesorii” sau managerii de patrimoniu au un rol de jucat prin oferirea de îndrumare și a unui set complet de instrumente ce permit investitorilor să genereze profituri.

Sfatul oferit investitorilor de retail din Marea Britanie în ultimul deceniu a fost direct și bine promovat – investiți tot, fiți încrezători și continuați să cumpărați, mai ales acolo unde există o scădere sau o corecție. Susținuți de dobânzi scăzute și de politica monetară favorabilă, mulți au urmat sfatul și au investit tot, cu diverse grade de succes. Industria de management a patrimoniului și a activelor s-a bucurat de o creștere puternică a activelor de gestionat, ceea ce a susținut prețul corespunzător al acțiunilor.

Amploarea a fost importantă pentru aceste firme, iar inovația s-a bazat pe volum, inclusiv migrarea unei părți a atenției investitorilor de retail pe trackerele de indici și ETF-uri, departe de fondurile administrate activ.

Deși mantra „investiți tot” în ETF-uri cu costuri mici și în alte instrumente pasive și semi-pasive a funcționat bine în piețele în creștere, în piețele volatile imperativul este diversificarea și administrarea proactivă a riscului. O abordare pasivă față de investiții poate genera automulțumire, iar managerii de patrimoniu și active au ratat o oportunitate semnificativă de a educa și de a oferi clienților lor diversificare. Ar fi trebuit să accepte faptul că portofoliile au mai multe niveluri, inclusiv abilitatea de a face bani atunci când piața scade prin vânzare în lipsă; conservarea capitalului, inclusiv stoparea pierderilor; acoperirea pozițiilor mai mari; instrumente financiare derivate vanilla; un echilibru între fondurile active și cele de indice; folosirea analizei tehnice pentru a ajuta la stabilirea momentului oportun; și puterea efectului de pârghie și a instrumentelor financiare, inclusiv a CFDurilor.

În pofida șocului generat de pandemie, lichidarea recentă de pe piețele de capitaluri proprii a venit la scurt timp după confluența unor factori care au precedat pandemia, inclusiv evaluări exagerate, o dependență excesivă de strategiile pasive sau semi-pasive, și ar trebui să fie o lecție pentru managerii de patrimoniu și de active, cât și pentru investitorii de retail. Confruntați cu pierderi sau cu câștiguri minuscule, întrebarea pe care ar trebui să o adreseze astăzi și managerii de patrimoniu și investitorii de retail este cum pot clădi rezistență și flexibilitate în portofoliile clienților lor pe viitor?

Construirea unei platforme ce oferă investitorului de retail abilitatea de a cumpăra și vinde instrumente financiare în toate formele lor necesită răbdare, efort și un set de abilități tehnologice puternice. Nu toată lumea va putea sau va dori să o facă, și din acest motiv ar trebui să ne așteptăm să vedem fuziuni și achiziții în spațiul managementului de patrimoniu și investiții în viitor. Din perspectiva reglementării, piața tradițională „cumpără și păstrează” furnizată de firmele de management de patrimoniu și active poate fi mai simplu de reglementat, însă este puțin probabil să fie în beneficiul investitorilor de retail. Având în vedere acest lucru, autoritățile de reglementare vor trebui să fie, de asemenea, satisfăcute de faptul că investitorii de retail vor fi echipați pentru a se confrunta cu o gamă mai amplă de instrumente. Verificarea caracterului adecvat va fi o parte importantă a procesului pentru realizarea acestui lucru.

Cu toate acestea, cea mai mare schimbare va trebui să vină de la investitorii de retail înșiși. Criza oferă o oportunitate pentru investitori de a-i provoca pe managerii de patrimoniu să facă această schimbare. Ei ar trebui să înțeleagă faptul că restricțiile sunt impuse pentru a-i opri să aibă acces la o gamă de instrumente care ar ajuta foarte mult la diversificarea portofoliului lor și, prin urmare, să introducă reziliența în performanță. Printre exemplele de restricții la care se adaugă serviciile mediocre sunt: acces scăzut la fonduri sau instrumente care oferă protecție în cazul evoluțiilor negative; incapacitate de a cumpăra conturi personale de economii doar cu numerar, acțiuni individuale, obligațiuni și alte instrumente în SUA, China și restul lumii; date și raportare puțin transparente, inclusiv lipsa raporturilor despre câștigul de capital; și nu în ultimul rând lipsa de loialitate sau dificultatea în a destitui manageri de fonduri cunoscuți care nu aduc rezultate de pe platformele lor.

Impactul taxelor excesive asupra aprecierii performanței și capitalului trebuie explorat în detaliu. Asta nu înseamnă că recenta cursă către cel mai scăzut nivel în ceea ce privește taxele trebuie aplaudată. Firmele care nu taxează corespunzător pentru serviciile livrate nu pot clădi platforme de primă clasă și nici nu pot furniza o experiență excelentă pentru investitori. Taxele trebuie să fie competitive și să ofere valoare cu o paletă de servicii legate de taxele oferite acolo unde e posibil.

Următorul deceniu va oferi investitorului pregătit și educat multe oportunități pentru câștiguri semnificative. Alegerea unui manager de patrimoniu și investiții va conta mult în acest sens. Criza oferă investitorilor retail o oportunitate de a se întreba dacă primesc acces la toate instrumentele și uneltele care le-ar permite să ia decizii de investiții mai bune și să genereze venituri. Managerii de patrimoniu care s-au bazat pe colectarea taxelor pentru a investi pasiv banii clienților lor în capitaluri proprii sau instrumente pasive sau semi-pasive vor afla curând că era inerției s-a terminat – investitorii inteligenți vor începe să voteze cu banii și să caute pășuni noi.

Ca să citez dintr-un alt cântec Pink Floyd,

Money, It’s a gas

Grab that cash with both hands and make a stash.

Analiza de Charlie White-Thomson, Președinte Saxo Bank, Marea Britanie

Despre Grupul Saxo Bank

Saxo Bank conectează oamenii la oportunități de investiții pe piețele globale de capital. Ca furnizor de tranzacții și investiții multi-active, Saxo Bank se străduiește să ofere oamenilor o experiență user-friendly de utilizare a platformei, personalizată și fără probleme, care să le ofere exact ceea ce au nevoie, atunci când au nevoie, indiferent dacă vor să tranzacționeze activ la nivel global. piețe sau investesc în viitorul lor.

Fondată în 1992, Saxo Bank a fost una dintre primele instituții financiare care a dezvoltat o platformă de tranzacționare online care a oferit investitorilor privați aceleași instrumente și acces la piață ca și comercianților profesioniști, instituții mari și manageri de fonduri. Saxo combină o gândire fintech agilă cu o experiență de aproape 30 de ani și o experiență record pe piețele globale de capital, pentru a oferi clienților o experiență de ultimă generație. Grupul Saxo Bank deține patru licențe bancare și este bine reglementat la nivel global. Saxo oferă clienților din întreaga lume acces amplu la piețele globale de capital în clase de active, unde pot tranzacționa peste 40.000 de instrumente în peste 20 de limbi dintr-un singur cont de marjă. Grupul Saxo Bank furnizează, de asemenea, infrastructură pentru 120 de instituții financiare în calitate de parteneri, stimulând experiența investițională pe care o pot oferi clienților prin intermediul tehnologiei sale open banking.

Cu sediul central în Copenhaga, activele clientului Saxo Bank totalizează peste 45 de miliarde de euro, iar compania are angajați peste 2.000 de profesioniști din domeniul tehnologiei financiare și tehnologice în centre financiare din întreaga lume, inclusiv Londra, Singapore, Amsterdam, Shanghai, Hong Kong, Paris, Zurich, Dubai și Tokyo.

Despre Saxo Markets APAC

Saxo Markets este o filială licențiată a Saxo Bank A / S, un specialist fintech de top care conectează oamenii la oportunitățile de investiții pe piețele globale de capital. Saxo Markets operează în Singapore din 2006 și servește ca sediu central al APAC. Ca furnizor de tranzacții și investiții multi-active, Saxo Bank se străduiește să ofere oamenilor o experiență user-friendly de utilizare a platformei, personalizată și fără probleme, care să le ofere exact ceea ce au nevoie, atunci când au nevoie, indiferent dacă vor să tranzacționeze activ la nivel global. piețe sau investesc în viitorul lor.

Fondată în 1992, Saxo Bank a fost una dintre primele instituții financiare care a dezvoltat o platformă de tranzacționare online care a oferit investitorilor privați aceleași instrumente și acces la piață ca și comercianților profesioniști, instituții mari și manageri de fonduri. Saxo combină o gândire fintech agilă cu o experiență de aproape 30 de ani și o experiență record pe piețele globale de capital, pentru a oferi clienților o experiență de ultimă generație. Grupul Saxo Bank deține patru licențe bancare și este bine reglementat la nivel global. Saxo oferă clienților din întreaga lume acces amplu la piețele globale de capital în clase de active, unde pot tranzacționa peste 40.000 de instrumente în peste 20 de limbi dintr-un singur cont de marjă. Grupul Saxo Bank furnizează, de asemenea, infrastructură pentru 120 de instituții financiare în calitate de parteneri, stimulând experiența investițională pe care o pot oferi clienților prin intermediul tehnologiei sale open banking.

Cu sediul central în Copenhaga, activele clientului Saxo Bank totalizează peste 45 de miliarde de euro, iar compania are angajați peste 2.000 de profesioniști din domeniul tehnologiei financiare și tehnologice în centre financiare din întreaga lume, inclusiv Londra, Singapore, Amsterdam, Shanghai, Hong Kong, Paris, Zurich, Dubai și Tokyo.