KPMG: Inovația în Tehnologie

Acasa/Stiri de BUSINESS/KPMG: Inovația în Tehnologie
  • Advertising4U.ro-Stiri.de.Business

Liberalizarea tehnologiilor și a cunoștințelor favorizată de soluțiile Cloud, de mobilitate și rețelele de socializare deschid oportunități exponențiale spre dezvoltarea și adoptarea de noi tehnologii.

Concluziile sondajului global „The changing landscape of disruptive technology” realizat de către KPMG indică faptul că Internet of Things (Internetul lucrurilor), Imprimarea 3-D și biotehnologia/ industria medicala se regăsesc în portofoliul tehnologiilor emergente generate de folosirea soluțiilor Cloud și celor de mobilitate. De asemenea, aceste rezultate subliniază creșterea susținută a volumelor de date și a soluțiilor de analiza a acestora (D&A), a tehnologiei în industria auto (auto-tech) și a folosirii inteligenței artificiale.

Se observă o tendiță de creștere semnificativă al acestui tip de tehnologii, ca rezultat al mai multor factori, pornind de la oportunități macroeconomice până la stimulente locale și mai mult la un motor de inovație tehnologică în continuă creștere care favorizează o accelerare a inovației de tip disruptiv la nivel global. Interconectarea acestor tehnologii conduce la apariția unor noi modele de afacere și favorizează inovația în multe sectoare industriale.

Un Trio (ne)așteptat

Imprimarea 3D, Internetul lucrurilor – IoT și biotehnologia/ sectorul medical au urcat în TOP 5 al tehnologiilor inovatoare, potrivit concluziilor sondajului: Inovația în Tehnologie realizat de KPMG la sfîrșitul anului 2014.

Acest Trio se regăsește laolaltă cu un numar incremental de tehnologii care câștigă avans, produce tulburari (pozitive) în cadrul sectoarelor industriale si generează noi modele de afaceri. Imprimarea 3D, Internetul lucrurilor- IoT si biotehnologia/ Tehnologia Informatica în sectorul medical, au fost fiecare selectate de un numar dublu de respondenti comparativ cu anul trecut, lucru care a dus la promovarea acestora in ierarhia tehnologiilor inovatoare analizate in cadrul studiului KPMG. Concluziile globale au evidentiat de asemenea impactul continu al soluțiilor de tip Cloud si al celor de Mobilitate, precum și creșterea susținută a volumului de date și soluțiilor de analiza a acestora, tehnologiei în industria auto si al folosirii inteligenței artificiale. Este de așteaptat ca aceste tehnologii inovatoare să transforme companiile și să genereze noi tehnologii, indispensabile consumatorilor. “Tehnologiile privitoare la Internetul Lucrurilor si M2M sunt în continuă dezvoltare zilele acestea, dar ca orice altă tehnologie noua, acestea vin cu un bagaj plin atat de beneficii cat si de provocari”, spune Gheorghe Vlad, Senior Manager în cadrul departamentului de Consultanță IT al KPMG Romania. “Printre beneficiile vizibile se numără creșterea eficienței generate de tehnologiile casnice conectate, accesul mai usor la informatii personalizate in timp real dar și o crestere a productivității personale”, continuă acesta.

[Nota: M2M-Machine to Machine se refera la tehnologiile care permit conectarea prin cablu sau fara cablu (wireless) a unor dispozitive de acelasi tip]

“Cresterea rapidă a acestui portofoliu de tehnologii este generat de câțiva factori, pornind de la oportunități macroeconomice până la stimulente locale și mai mult, la un motor de inovație tehnologică în continuă creștere care favorizează o accelerare a inovației de tip disruptiv la nivel global. Interconectarea acestor tehnologii conduce la apariția unor noi modele de afacere și favorizează inovația în multe sectoare industriale”, explică Mihai Rada, Director în cadrul departamentului de Tehnologie, Media și Telecomunicații al KPMG. “Directorii executivi din toate industriile trebuie sa stabilească strategia potrivită pentru a depăși competiția existentă precum și noii competitori. Inovația în tehnologie creează oportunitatea de a adauga o valoare crescută serviciilor oferite clienților si a monetiza noi modele de afaceri apărute în urma tehnologiilor inovatoare.”

Monetizarea tehnologiilor IoT

IoT (Internetul lucrurilor) și aplicațiile sale practice sunt un exemplu de oportunitate de creștere generată de soluțiile de mobilitate. În studiul KPMG, directorii de companii de tehnologie cred că comerțul inteligent (20%) are cel mai mare potențial de a genera câștiguri ca rezultat al adoptării tehnologiei de tip IoT, urmat de automatizarea locuințelor (14%), și supravegherea/ securitatea și interacțiunea socială (ambele la 12%).

targ online de nunti, botezuri si alte evenimente
NuntiBotezuriCumetrii.ro

“Toate bune până aici” afirmă Mihai Rada, “dar să nu uităm că aceste oportunități de creștere vin la pachet cu noi provocări, precum acceptarea de către clienți, complexitatea tehnologică sau capabilitatea de a măsura randamentul investițiilor” continuă el „pe care trebuie să le luăm în considerare când planificăm trecerea la noile tehnologii”.

Transformarea industriei
Dat fiind potențialul de câștig al comerțului bazat pe IoT, concluzia din studiul KPMG: Tehnologii Inovatoare este că piețele de consum se regăsesc în top 5 industrii la nivel global de la care se așteaptă cea mai mare transformare în următorii 3 ani ca rezultat al dezvoltării tehnologiilor emergente. Cele 5 sunt tehnologia (21%), piețele de consum (12%), industria medicală (11%) și industria auto/ de transporturi (10 %). Concluziile sondajului pe această temă au fost ușor diferite în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, comparativ cu rezultatele globale și din alte regiuni: in top 4 au fost tehnologia (16%), urmată de industria medicală și cea energetică (fiecare 12 %) și tehnologia aero-spațială și de apărare (11%).

Moneda digitală

Moneda digitală (i.e. Bitcoin/ Blockchain, etc.) este una din tehnologiile emergente care pot impacta un sector sau industrie, iar decizia ca acestea să fie adoptate ca metodă de plată în următorii ani depinde de la țară la țară. Procentul respondenților care cred că este posibil ca moneda digitală să producă interferențe în industria bancară și a plăților în următorii trei ani arată o diferență semnificativă între diferite regiuni ale lumii: în timp ce în Statele Unite numai 15% au susținut acest lucru, un procent mult mai mare din China și zona Asia-Pacific sunt convinși de faptul că moneda digitală va avea un impact major asupra industriei de plăți (53 % în zona Asia-Pacific și un procent masiv de 70% în China). Europa și Orientul Mijlociu se situează între cei doi poli, cu un procent de 32 % de respondenți care susțin ideea că monezile noi precum Bitcoin/ Blockchain vor avea un impact serios asupra industriei plăților.

“Regiunea Asia-Pacific a integrat cu ușurință și destul de precoce plățile mobile și comerțul electronic și ar putea fi la fel de predispuse și la folosirea monedei digitale” susține Mihai Rada, Director KPMG. “China este unul dintre inovatorii sectorului de plăți în special în comerțul electronic. Odată cu creșterea susținută a consumului în China, au loc constant inovații semnificative” continuă el. „Pe de altă parte, putem vedea că piețe puternic reglementate, precum Statele Unite sau Europa, sunt mai ezitante când vine vorba de schimbări în industria plăților sau cea bancară”.

Provocarile inovației în tehnologiei

Studiul KPMG: Inovația în Tehnologie a surprins de asemenea cele mai mari provocari la adresa procesului de inovație si de lansare a noilor tehnologii. Când au fost întrebați care factori vor limita/ constrânge procesul inovativ, mai mult de o treime (34%) a directorilor de companii de tehnologie au menționat politicile de reglementare restricitive, in timp de 29% au menționat oboseala/ reticența consumatorilor, iar 27% au menționat abilitatea de a demonstra/ măsura recuperarea investiției. Ordinea a fost similară și luată separat pe regiuni, exceptând Europa și Orientul Mijlociu unde abilitatea de a măsura recuperarea investiției s-a clasat imediat dupa politicile de reglementare restrictive.

Majoritatea respondentilor la chestionarul KPMG au fost de parere ca în topul obstacolelor în calea lansării tehnologiilor inovatoare sunt securitatea (27%), complexitatea tehnologică (22%) si adopția de catre client (21%). Cei mai mulți lideri globali de afaceri în tehnologie din EMEA au admis că adopția de catre client este cel mai mare obstacol, urmată de finanțare/ accesul la capital și complexitatea tehnologică.

“Pentru companii private și guverne, abordarea problemelor de Securitate si transparență va ramane o prioritate chiar dacă generatia următoare de soluții pentru securitatea cibernetică va reuși să facă față acestei provocari. Companiile care operează în tehnologie, mari și mici, vor continua să investească în dezvoltarea și implementarea tehnologiilor pentru gestiunea Securității informatiei si administrarea riscului IT pentru a gestiona în mod proactiv problemele de securitate”, concluzionează Gheorghe Vlad, Senior Manager în cadrul departamentului de Consultanță IT al KPMG Romania.

Nunta/Botez/Petrecere..? Hai la Targ!

2015-06-01T12:11:30+03:0001 iunie 2015|Categories: Stiri de BUSINESS|Tags: , , , , , |