Prima emisiune de obligatiuni Cellini, cea mai veche retea de magazine de bijuterii si ceasuri din Romania, a debutat astazi la Bursa de Valori Bucuresti. Chronostyle International, compania care opereaza magazinele Cellini, a atras prin emisiunea de obligatiuni CELL25 fondurile necesare extinderii retelei de magazine proprii si cresterea vanzarilor on-line.
„Cu fiecare instrument financiar listat la bursa, cu fiecare demers de finantare prin piata de capital, castigam noi si noi parteneri din economia reala. Este vorba de companii din diverse domenii de activitate prin care sunt create constant locuri de munca si plus valoare tuturor celor care au tangenta cu business-ul. Ne bucuram ca echipa care a mentinut si crescut numele Cellini in Romania a ales bursa pentru a-si pune in aplicare planul de dezvoltare si ca, in acelasi timp, compania a devenit unul dintre cei 23 de emitenti de obligatiuni corporative listate in acest an”, a declarat Radu Hanga, Presedintele Bursei de Valori Bucuresti.
„Suntem onorati sa debutam intr-o zona noua pentru noi, prin listarea la Bursa de Valori Bucuresti. Ne bucuram sa continuam strategia noastra de dezvoltare in cele mai bune locatii, selectate in urma unui proces intern riguros, urmand motto-ul nostru «Calitate inainte de cantitate». Cellini va continua sa introduca branduri inovative si noi pe piata romaneasca mentinand o traditie de peste 22 de ani. Focusul nostru este calitatea pe care o oferim clientilor nostri in tot ceea ce facem, precum si angajatii nostri, marea familie Cellini”, a declarat Dragos Nicolae, Director General Cellini.
Chronostyle International a vandut in cadrul unui plasament privat derulat in mai 2020 un numar de 16.000 de obligatiuni corporative, garantate si neconvertibile, in valoare totala de 1,6 milioane de euro. Obligatiunile au o valoare nominala de 100 euro, maturitate de 5 ani si un cupon de 7% pe an platibil trimestrial. Emisiunea este garantata cu o proprietate imobiliara din Bucuresti cu o valoare de piata de peste 3 milioane de euro. Obligatiunile CELL25 provin din restructurarea unei serii de obligatuni emise de companie in noiembrie 2017 in valoare totala de 9 milioane lei si la care au subscris, la acea data, 38 de persoane fizice si juridice. Restructurarea obligatiunilor a presupus modificarea monedei de emisiune din lei in euro, a valorii nominale din 100 de lei in 100 de euro, a datei de maturitate din 27 noiembrie 2020 in 27 mai 2025, a principalului din 9 milioane lei in 1,6 milioane euro, precum si rambursarea anticipata partiala pro-rata a principalului emisiunii de obligatiuni din 2017. Ambele plasamente private de obligatiuni, din 2017 si 2020, au fost realizate cu sprijinul BRK Financial Group.
„Continuam sezonul listarilor din aceasta toamna, iar astazi adaugam in raftul de achizitii pentru investitori obligatiunile emise de Chronostyle International, care sunt denominate in euro, au o maturitate de 5 ani, un cupon de 7%, platibil trimestrial si sunt garantate cu un activ imobiliar. Chronostyle opereaza brandul Cellini, cea mai veche retea de magazine de ceasuri si bijuterii din Romania, cu o pozitionare excelenta pe piata produselor de lux, astfel ca aceasta listare contribuie la diversificarea sectoriala a emitentilor listati la bursa. Este prima companie pentru care a fost incheiat un contract de ipoteca fiduciara”, spune Monica Ivan, Director General BRK Financial Group.
Chronostyle lnternational a preluat reteaua de magazine Cellini in 2016, primul magazin Cellini fiind deschis in 1999. In prezent, reteaua Cellini include noua magazine proprii (sapte in Bucuresti, unul in Constanta si unul in Brasov) si un atelier de reparatii dedicat ceasurilor. Compania preconizeaza pentru urmatorii doi ani o extindere a retelei proprii in Timisoara, Cluj-Napoca si lasi, precum si continuarea colaborarii cu retaileri in restul localitatilor.
Compania a inregistrat in primele 6 luni din 2021 venituri de 17,8 milioane de lei, in crestere cu 69% fata de S1 2020. Profitul perioadei a fost de 831 mii lei, o crestere semnificativa fata de pierderea de 1,2 milioane lei raportata in S1 2020. La jumatatea anului curent, compania avea un numar de 59 de angajati. Compania este detinuta in proportie de 95% de Henri Maillardet AG (Elvetia) si de Nicolae Dragos cu 5% din capitalul social. Henri Maillardet AG este detinuta in totalitate de Raluca Simu.