Cafeaua „…nu este ceva ce pur si simplu consumi…este o modalitate de a rămâne conectat cu ceilalți”. Aceasta este ideea de la care a pornit Luigi Lavazza în 1895, atunci când a fondat compania. După mai bine de 120 de ani, Lavazza continuă să le transmită iubitorilor de cafea de pretutindeni aceeași pasiune și viziune în fiecare ceașcă de cafea. Noua campanie internațională de publicitate „Born Social in 1895” sărbătorește exact această tradiție și rolul neschimbat al cafelei italiene autentice în a crea momente de care oamenii să se bucure împreună.
„Noua campanie internațională de comunicare este o odă adusă cafelei și se concentrează pe natura sa socială”, a spus Carlo Colpo, Head of Advertising & Media în cadrul Lavazza. „Obiectivul campaniei a fost să spună povestea celor 20 miliarde de cești de cafea Lavazza servite anual în întreaga lume, ajutându-i pe oameni să discute unii cu alții și să construiască relații. Privită din acest punct de vedere, putem spune, fără să greșim, că Lavazza este, încă din 1895, o adevărată rețea socială.”
Conceptul creativ al campaniei Born Social in 1895 reprezintă o continuare a campaniei There’s More to Taste din 2015, care prezenta călătoriile lui Luigi Lavazza pentru a descoperi originile cafelei. Astfel, noul concept face trecerea de la povestea unui brand personal la o abordare construită complet în jurul consumatorului, iar spotul este construit ca o odă adusă cafelei, ce are la bază o reinterpretare a celebrei piese „My Girl”, care ilustrează, cu o dulce ironie, diferitele povești ale personajelor.
Regia reclamei este semnată de premiații cineaști argentinieni Augusto Gimenez Zapiola și Martìn Romanella, ambii recunoscuți pentru stilul lor vizual inconfundabil și pentru capacitatea de a transmite într-un mod extrem de personal experiențele umane.
În România, reclama va rula pe TV în aprilie și mai, în două variante – de 15 secunde, respectiv 30 de secunde.
Lavazza. Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Acum considerat al şaselea cel mai important prăjitor de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, exportând aproximativ 55% din producţia sa totală. Lavazza are aproape 3.000 de angajaţi – după achiziția Carte Noire – şi o cifră de afaceri ce depăşeşte 1.473 de milioane de euro (estimare pentru 2015).
Lavazza a inventat conceptul de blending – cu alte cuvinte, arta de a combina diferite tipuri de cafea din zone geografice diferite – încă din primii săi ani de activitate, iar aceasta continua să fie o trăsătură caracteristică celor mai multe dintre produsele sale. Compania are, de asemenea, 25 de ani de experienţă în producţia şi vânzarea de sisteme şi produse de cafea porţionată. Lavazza a fost prima companie italiană care a oferit sisteme de pregătit espresso cu capsule. Acum, Lavazza este prezentă în toate segmentele de business: cafea pentru acasă, segmentul away-from home şi segmentul serviciilor de cafea pentru medii profesionale, concentrându-şi atenţia către inovarea sistemelor şi tehnologiilor de consum.
Agenția de publicitate Y&R se regăsește în topul primelor 5 agenții de comunicare din Italia și este parte a rețelei internaționale Young & Rubicam, care are 187 de birouri în 91 de țări. Rețeaua aparține grupului WPP, cel mai mare holding de comunicare din lume. Misiunea Y&R se bazează pe o filosofie de lucru axată pe conceptul de integrare. Y&R Italia lucrează pentru peste 50 branduri de top din diverse domenii, fiind un hub am mărcilor italiene relevante.