Lidl şi MullenLowe transformă preparatele tradiționale în piese de muzeu

O Noapte înstelată pe stânga, puțin mai în față puteți vedea un Car cu boi, în dreapta faceți cunoștință cu Domnișoarele din Avignon și imediat lângă puteți contempla un… borcan cu gogonele. V-ați imaginat vreodată că zacusca sau murăturile ar putea sta la loc de cinste pe rafturile unui muzeu? Poate așa s-ar explica mai bine zâmbetul Monalisei J. Nu vrem să insinuăm că o vizită la muzeu ne-ar putea produce foame, ci că și mâncarea face parte din moștenirea culturală a unei țări, este reprezentativă pentru un popor și merită apreciată și împărtășită cu mândrie. De aceea, Lidl și MullenLowe au reunit bogăția culinară a României în Muzeul Cămărilor Românești, primul muzeu culinar de tip pop-up care prezintă istoria preparatelor regionale autohtone.

Acesta este rezultatul unei călătorii inedite în sute de gospodării din România, în cadrul campaniei de comunicare a brandului Cămara Noastră – Căutătorii de Cămări. De-a lungul periplului, Lidl și MullenLowe au descoperit, alături de Chef Florin Dumitrescu și Andrei Aradits, o serie de arome autentice care i-au surprins prin diversitatea și complexitatea lor şi care meritau un spaţiu propriu de prezentare. Așa a luat naștere restaurantul amplasat în muzeu, care arhivează și spune povestea unor preparate iconice ale românilor – șunca, telemeaua, murăturile, pita, zacusca etc.

România este într-adevăr surprinzătoare prin tot ceea ce ne oferă, iar mâncarea tradiţională este unul dintre lucrurile care ne definesc ca popor. Dacă ideea iniţială a campaniei Căutătorii de Cămări, dezvoltate alături de MullenLowe, era să găsim acea rețetă unică și gustoasă pe care s-o includem în gama de produse Cămara Noastră, nu am putut să nu împărtăşim cu toţi românii preparatele iconice descoperite, prin crearea unui ‘restauranto-muzeu’ în care am îmbinat trecutul şi prezentul bucătăriei din România”, afirmă Cristina Hanganu, Director de comunicare și CSR, Lidl România.

Muzeul Cămărilor Românești a fost deschis publicului pentru prima oară la începutul lui septembrie, în cadrul Muzeului Cotroceni din București. Vizitatorii care i-au călcat pragul au putut afla istoria preparatelor din diferite regiuni ale ţării şi modul în care acestea au evoluat în timp. De asemenea, au fost provocaţi să recunoască o serie de condimente frecvent întâlnite în bucătăria românească.

Când am plecat în căutări ne aşteptam să descoperim o sumedenie de produse tradiţionale, ceea ce s-a şi întâmplat. Însă ne-am bucurat să aflăm cât de mult este influenţată o reţetă de povestea şi stilul de viaţă al gospodăriilor. Muzeul Cămărilor Româneşti este de fapt o sumă de trăiri şi emoţii, exprimate aşa cum ştiu românii cel mai bine – prin mâncare şi mirodenii”, adaugă Silviu Antohe, Senior Art Director, MullenLowe.

În Muzeul Cămărilor Românești am reușit să integrăm rezultatul a luni de zile de documentare, atât pe viu, în casele românilor, cât și în arhive, cu ajutorul unei echipe de specialiști și etnografi. E vorba despre ceva mult mai amplu decât o simplă campanie de comunicare. Ne bucurăm să vedem reacțiile pozitive ale oamenilor care au călcat pragul Muzeului Cămărilor Românești. Pentru noi asta înseamnă că am întregit temelia unui nou mod de interacțiune între brand și consumatori”, completează Radu Nantu, Copywriter, MullenLowe.

Pentru cei mai curajoşi gurmanzi, Lidl și MullenLowe, cu suportul agenției Profero, au pregătit în cadrul muzeului o experienţă gastronomică în realitate virtuală menită să provoace simţurile participanţilor. Aceasta constă în proiectarea unui video 360° de 2 minute, cu ajutorul unui headset VR, în care chef Florin Dumitrescu oferă spre degustare preparate românești cu gusturi și texturi inconfundabile, în timp ce în afara proiecției VR participanţii gustă un preparat diferit de cel din film. Acest experiment se joacă într-un mod unic cu simțurile și așteptările oamenilor, ceea ce are un impact puternic în memoria culinară a vizitatorilor.

Componenta de PR a proiectului este coordonată de agenția Golin, care a comunicat inaugurarea Muzeului prin intermediul unui eveniment dedicat jurnaliştilor şi bloggerilor, precum și prin alte activități de media relations.

Agenţia de media Initiative a coordonat promovarea proiectului în principalele staţii de metrou și autobuz, prin intermediul unor OOH-uri care ofereau o replică a unei vitrine cu exponate culinare din Muzeul Cămărilor Românești. De asemenea, proiectul a beneficiat de o campanie media la nivel naţional, pe TV şi la radio.

În perioada următoare, gurmanzii se vor putea înscrie pe site-ul https://surprize.lidl.ro/camaranoastra pentru a vizita Muzeul Cămărilor Românești pe măsură ce acesta se va deschide în noi locații:  Timișoara (13 – 15 octombrie, Bastionul Theresia), Sibiu (27 – 29 octombrie, Muzeul Brukenthal) și Cluj-Napoca (10-12 noiembrie, Bastionul Croitorilor).

Din echipa MullenLowe: Silviu Antohe (Senior Art Director), Radu Nantu (Copywriter), Ilinca Nanoveanu (AV Producer), Nicoleta Grigoriu (DTP designer), Alexandra Todirica (Senior Account Executive), Andra Panaitescu (Account Director), Dan Matache (Field Manager), Mihaela Rotariu (BTL Manager), Oana Popescu (BTL Director), Eugen Suman (Executive Creative Director), Adrian Chiuhan (Head of Strategy), Gabriela Alexandrescu (Client Service Director).

Initiative: Anca Ionescu (Head of Unit & Account Director), Dan Togea (Senior Media Planner), Ana Deacu (Media Planner), Alexandru Miu (Senior OOH Manager), Vârlan Andreea (OOH Media Buyer).

Golin: Roxana Dibă (Head of Brand Communication), Marina Constanda (Manager), Bianca Cenuşescu (Media Associate), Isabela Neague (Junior Media Associate).

Profero: Camelia Dobre (Account Executive), Iulia Dămăroiu (Junior Copywriter), Ioana Cozma (Junior Art), Ovidiu Popa (Account Director).

Despre MullenLowe

 Deținută de grupul american IPG (Interpublic Group), MullenLowe este una dintre cele mai mari rețele de comunicare la nivel mondial, cu peste 90 de agenții în 65 de țări. Campaniile semnate MullenLowe in 2015 au plasat rețeaua, pentru al doilea an consecutiv, pe locul patru în WARC 100, clasamentul anual al celor mai bune agenții și campanii din lume, realizat pe baza eficienței, strategiei și creativității.

În România, MullenLowe face parte dintr-unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, alături de Initiative (media), Golin (relații publice), Profero (digital), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (media).

Pentru mai multe informații, vizitați romania.mullenlowe.com sau pagina de Facebook MullenLowe Romania .

Comenteaza