Războiul din Ucraina continuă să escaladeze, milioane de oameni fiind nevoiți să își părăsească țara încercând să se pună la adăpost. METRO România a răspuns activ crizei umanitare încă de la începutul situației dramatice din Ucraina, venind în sprijinul refugiaților ucraineni, prin donații de produse alimentare (apă, conserve, dulciuri, paste făinoase) și nealimentare (detergenți, cosmetice, produse de igienă și de îngrijire personală de strictă necesitate) către parteneri de tradiție din domeniul organismelor de binefacere care, la rândul lor, prin infrastructura organizațională din teren, au distribuit ajutoarele în zonele fierbinți.

“Războiul din Ucraina ne-a adus față în față cu o criză umanitară la care nu putem rămâne indiferenți. Ca și METRO România, am întins o mână de ajutor acestor oameni care fug din calea războiului și lasă totul în urmă pentru a-și salva viața lor și a copiilor lor. Geografic suntem într-o zonă care a primit refugiați din primele clipe ale războiului, iar proximitatea magazinelor noastre din Suceava, Baia Mare și Galați, precum și specificul activității de comerț alimentar ne-a permis să fim printre primii care am dat o mână de ajutor. În continuarea acțiunilor cotidiene de ajutor umanitar prin donații de produse alimentare și nealimentare, am luat hotărârea să acționăm direct prin donație financiară către Crucea Roșie Română, un partener cu o istorie și experiență bogate în acțiuni umanitare,” a declarat Adrian Ariciu, CEO METRO România.

Începând cu 28 martie, pentru trei săptămâni, METRO România lansează inițiativa „Împreună Putem Ajuta” care constă în donația de către METRO România a câte 2 lei pentru fiecare achiziție făcută din magazinele fizice sau platforma de livrare online MSHOP, în perioada 28 martie – 16 aprilie 2022. Sumele astfel obținute vor fi donate către Crucea Roșie Română care le va folosi pentru ajutorarea refugiaților ucraineni prin infrastructura de care dispune.

În cadrul acestei inițiative, fiecare client METRO care va face cumpărături în această perioadă în magazinele METRO va deveni un suporter activ al strângerii de fonduri de ajutor umanitar pentru refugiații ucraineni. Sumele strânse prin această inițiativă a METRO România vor fi donate direct către Crucea Roșie Româna, care va ajuta refugiații din Ucraina, aflați pe teritoriul țării noastre.

“Ne bucurăm că avem alături de noi un partener stabil și de încredere, precum METRO România. Inițiativa lor „Împreună putem ajuta” vine în continuarea răspunsului prompt la apelul lansat de Crucea Roșie Română către toate entitățile din România care pot ajuta această cauză umanitară. Încă de la începutul crizei, am colaborat cu METRO România prin strângerea de alimente și produse de primă necesitate, ei arătând deschidere, proactivitate dar și, mai presus de orice, umanitate. Toate acestea sunt valori profunde, de bază, pe care Crucea Roșie Română și METRO România le împărtășesc și suntem deopotrivă încântați și recunoscători să vedem cum punerea lor în practică și transformarea în planuri și acțiuni de ajutorare concrete reprezintă o cărămidă în plus la fundația rezilienței necesare în această perioadă tulbure pe care o traversăm” a declarat Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română.

Despre Crucea Roșie Română

Cruce Roșie Română, înființată în 1876, este o organizație umanitară membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, auxiliară autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparțial și neutru. Organizația contribuie, prin programele desfășurate, la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Crucea Roșie Română este prezentă la nivel național cu 47 de filiale și peste 6.000 de voluntari care se implică activ în activitățile umanitare.

Despre METRO

METRO este o companie internațională de top cu sortimente alimentare și nealimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor și cateringului (HoReCa), precum și ale comercianților independenți. În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienți care pot alege dacă să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online și să-și ridice achizițiile de la magazin sau să le livreze. De asemenea, METRO sprijină competitivitatea antreprenorilor și a întreprinderilor independente cu soluții digitale și prin urmare, contribuie la diversitatea culturală în comerț și industria ospitalității. Sustenabilitatea este un pilon cheie al afacerii METRO. METRO a fost listată în Dow Jones Sustainability Index timp de 8 ani consecutiv. Compania operează în peste 30 de țări și are peste 95.000 de angajați în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, METRO a generat vânzări de 24,8 miliarde EUR. Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați www.metroag.de