National Geographic anunță premiera unei serii de documentare dedicate orașelor. Din 21 septembrie, în fiecare marți și miercuri de la 21:00, sunt difuzate episoade noi din seriile “Cum să construiești un oraș?” şi “Top 10: Arta Arhitecturii” precum și multe alte documentare. Astfel, National Geographic îi invită pe telespectatori să exploreze cele mai cunoscute orașe din lume, din perspective noi și surprinzătoare.
Noi serii dedicate orașelor
Seria de documentare „Cum să construiești un oraș” aduce în prim-plan geniul creativ al inginerilor din trecut și al celor contemporani, al oamenilor de știință, arhitecților și urbaniștilor care au creat cele mai uimitoare orașe din lume. Orașele prezentate sunt Berlin, New York, Paris, Tokio, Naples, Sydney, Seattle și Canberra.
În cadrul seriei “Top 10: Arta Arhitecturii” aflăm despre istoria celor mai interesante capodopere inginerești și arhitecturale din lume și creatorii acestora, cu ajutorul unor experți renumiți.
Sunt aduse în fața reflectoarelor piețe efervescente, stadioane și arene uimitoare, muzee și galerii- adevărate comori arhitecturale, parcuri și grădini paradis din orașe de pe întreg mapamondul.
Premierele sunt urmate de episoade din seriile documentare Megastadion: Turul Europei, Secrete Îngropate cu Albert Lin, Orașe Inteligente și multe altele.
Studiul “Cum explorează români”
Ca parte din campania dedicată orașelor, National Geographic a demarat un studiu pentru a înțelege cum explorează românii și cum s-au modificat obiceiurile de explorare în contextul pandemiei. Cercetarea arată că românii sunt interesați să exploreze lumea din jurul lor, cea mai mare parte dintre ei preferă să exploreze călătorind (79,2%). Iar aproximativ jumătate dintre acestia aleg să descopere locuri necunoscute ale României (51,7%), în mod egal spații urbane sau natură sălbatică.
Este demn de remarcat faptul că domeniul care se bucură de cea mai mare popularitate în rândul românilor atunci cand explorează îl reprezintă poveștile despre orașe și realizări umane (40,5%), dar si cultura și civilizația contemporană (39,3%), arată studiul. Nu este deloc surprinzător că explorarea stârnește emoții pozitive românilor precum bucurie (45%) și curiozitate (38%).
Explorarea în contextul pandemiei
În contextul în care lumea din jurul nostru s-a schimbat semnificativ în ultimul an, cercetarea arată că pandemia a afectat activitatea de explorare pentru 67,6% dintre români. Peste jumătate dintre participanții la studiu au renunțat la un anumit număr de călătorii/vacanțe (în medie 2) ca urmare a pandemiei, iar 22,7% au ales o altă locație pentru vacanțe.
În general, românii s-au reorientat către alte locuri în care călătoria și explorarea era posibilă, în zone mai aproape de casă, zone care au căpătat o importanță specială pentru cei pasionați de călătorie.
“Incurajez pe toată lumea să exploreze străzile oraşului şi să se lase purtati, sunt atâtea locuri și poveşti care aşteaptă să fie aflate, fotografiate şi împărtaşite. Oriunde mergeți, puteți avea surpriza să descoperiti locuri inedite pe care nu le găsești în ghidurile turistice, locuri pe lângă care majoritatea trecem cuprinşi de alte gânduri. Nu este nevoie sa mergem departe de casa pentru a trai emoția explorării, uneori este suficient să privim drumul pe care mergem zi de zi din altă perspectivă.” a declarat Vlad Eftenie, explorator urban, fotograf și arhitect.
Una dintre modalitățile prin care explorarea poate continua dincolo de bariere este și prin portalul galben al National Geographic – un canal care, datorită serialelor și documentarelor sale fascinante din domeniile științei, naturii, tehnologiei, călătoriilor și arhitecturii, duce spectatorul în orice loc care așteaptă să fie descoperit.
Obiceiuri exploratorii
Peste două treimi din cei care călătoresc, preferă să exploreze liber, bucurându-se de ce le oferă locurile vizitate, fără o planificare riguroasă, în timp ce restul aleg să își planifice în detaliu deplasările.
De asemenea, consumul de media a crescut ca urmare a imposibilității de a călători fizic. Astfel, aceia care preferă să exploreze prin intermediul media, aleg filmele documentare (44,3%), iar tinerii cu vârste între 18-24 ani sunt mai inclinați spre explorarea digitală față de toate celelalte categorii de vârste.
Odată aleasă destinația călătoriei, majoritatea românilor preferă confortul propriului automobil atunci când călătoresc (71,6%). Din motive de protecție și siguranță a sănătății, aceste rezultate nu ar trebui să fie o surpriză, dar ele vă pot face să reflectați – dacă și cum putem lua în considerare bunăstarea planetei noastre atunci când planificăm o excursie?
Despre cercetare
Cercetarea „Cum exploreaza romanii” a fost realizată pe un eșantion de peste 1000 de persoane în luna august.
Despre National Geographic Partners
National Geographic Partners LLC (NGP), companie joint-venture dintre Disney și National Geographic Society, își propune să ofere publicului din întreaga lume conținut premium din domeniile știință, aventură și explorare, prin intermediul unui portofoliu inegalabil de instrumente media. NGP combină canalele de televiziune National Geographic (National Geographic Channel, Nat Geo Wild, Nat Geo People, Nat Geo Mundo) prezente la nivel global cu instrumentele media și cele destinate consumatorilor ale National Geographic: revistele National Geographic, studiourile National Geographic, platformele digitale și social media, cărți, hărți, media pentru copii, activități auxiliare ce includ călătorii, experiențe și evenimente, vânzări, licențe și activități e-commerce. Extinderea cunoașterii și înțelegerii lumii au reprezentat obiectivul central al National Geographic timp de 132 de ani, iar acum se dedică aprofundării, depășirii frontierelor, și explorării mai departe, fiind prezenți în 172 de țări, în 43 de limbi, în fiecare lună. NGP alocă 27% din câștigurile sale societății nonprofit National Geographic pentru a finanța proiecte de știință, explorare, conservare și educației. Pentru mai multe informații, puteți vizita www.natgeotv.com sau www.nationalgeographic.com.