Noile reguli ESMA pentru leverage: mai multa siguranta pentru clientii retail. – Analiza Saxo Bank

Pe 30 iulie 2018,  Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare și Piețe (European Securities and Markets Authority – ESMA) a introdus reguli și restricții cu privire la vânzarea și comercializarea contractelor pe diferență  (CFD-uri) care sunt folosite de către traderi pentru a avea parte atât de expunere la pozițiile lungi, cât și la cele scurte fără a deține activele subiacente. În luna februarie a acestui an, perioada de aplicare a regulilor a fost extinsă cu trei luni, menținând efectul de levier care poate fi oferit clienților retail ce tranzacționează asemenea produse. Inițial, ESMA a propus limite pentru efectul de levier și o limită garantată a dimensiunii pierderii unui client în cadrul acestor tranzacții în urma unor îngrijorări că traderii retail fără experiență nu înțeleg în totalitate nivelurile de risc implicate.

Saxo Capital Markets este un susținător ferm al propunerilor avansate de către ESMA de la bun început și am considerat mereu că reglementările consecvente și armonizate la nivel european vor fi pozitive pentru clienți și pentru industrie ca întreg. Intervenția ESMA a reprezentat un răspuns rapid la nivelurile foarte ridicate de efect de levier disponibile în general pe piață, cât și la creșterea semnificativă a numărului de companii care profită de circulația liberă din toată Europa. Acestea operează din țări cu un cadru de reglementare scăzut care și-au concentrat eforturile de comercializare asupra clienților mai puțin sofisticați, oferindu-le un efect de levier ridicat și stimulente pentru posibile tranzacții care le depășesc mijloacele.

Ceea ce este în mod special interesant de observat este că, de la introducerea regulilor, anul trecut, acțiunilor tuturor companiilor mari listate din industrie au scăzut între 30 și 40 la sută, ceea ce reflectă faptul că noile reglementări vor continua să restrângă marjele companiilor din întregul sector. În același timp, aceasta va descuraja noile companii să intre pe piață deoarece profiturile mici devin mai puțin atractive pentru cei care se sprijină pe modele de afaceri ce se bazează pe efect de levier.

Înainte de introducerea regulilor, nivelurile de efect de levier ce erau oferite de unele dintre companiile de tranzacționare erau disproporționate în comparație cu toleranța la risc a unui client retail mediu. În anumite cazuri, acestea erau pur și simplu iresponsabile, lipsite de etică, ceea ce a condus la o cursă către nivelul cel mai scăzut în industria de tranzacționare. Unele părți ale industriei de tranzacționare în marjă nu s-au concentrat, pur și simplu, suficient pe protejarea intereselor clienților. Cu toate acestea, în această dezbatere este important să nu pierdem din vedere faptul că aceasta este o problemă legată de efectul de levier – nu o problemă de produs. Limitări responsabile ale efectului de levier, nu interzicerea directă a produselor, este cheia pentru protecția consumatorului.

Asta nu înseamnă că noi credem că efectul de levier trebuie interzis cu totul. Tranzacționarea cu instrumente CFD și FX aduce un număr de avantaje ce permite traderilor să tranzacționeze în întregul ciclu macro, să construiască o alocare diversificată a capitalului și să-și acopere expunerea pe piață într-un mod flexibil și eficient. Deseori, clienții vor folosi opțiunea de poziție scurtă pentru un CFD ca acoperire pentru un portofoliu de bursă cu poziție lungă sau un indice bursier în poziție scurtă ca acoperire împotriva evoluțiilor generale de pe piață cu privire la o singură investiție la bursă. Opțiunile au fost rezervate timp de multă vreme investitorilor instituționali și segmentelor HNWI ale băncilor mai mari. Produse precum CFD-urile democratizează accesul la aceste posibilități și la strategii de tranzacționare, uniformizând terenul între participanții mai mari la piață și investitorul retail mai mic.

De asemenea, efectul de levier deschide calea către o diversificare mai mare pentru clienții cu conturi de dimensiuni mai mici.

Însă, cu prea mult efect de levier, riscurile de a tranzacționa aceste produse pot depăși semnificativ beneficiile și, în mod ironic, un efect de levier mai mare poate crește șansele ca clienții să piardă bani, ceea ce are ca rezultat oprirea înainte de vreme. În ciuda reacțiilor inițiale din partea unor părți din industrie cu privire la schimbările ESMA, noi credem că reglementarea va fi pozitivă pentru firmele de tranzacționare din toată Europa. Timp de câțiva ani multe companii au fost concurente în ceea ce privește efectul de levier și deseori, prin vânzarea greșită, au folosit stimulente pentru a atrage investitori – fără a se concentra pe ofertele principale către client legate de produs, preț, platformă și servicii care duc la loializarea pe termen lung a clienților.

De la bun început, Saxo Capital Markets a luat decizia strategică de a nu concura în ceea ce privește efectul de levier ridicat, ceea ce ne plasează într-o poziție bună pentru menținerea și creșterea afacerii în acest nou cadru de reglementare. Mereu am avut o abordare dinamică cu privire la efectul de levier, adaptând marjele la volatilitate, la capitalizarea pieței atunci când tranzacționăm acțiuni și la lichiditatea disponibilă pe piață. Într-adevăr, o strategie de care Saxo Capital Markets simte că investitorii ar putea beneficia este investiția multi-active ce aduce beneficiile pe termen lung ale diversificării, incorporării ciclurilor de piață și a managementului riscului. Investițiile multi active pot oferi investitorilor mai multe oportunități și o mai mare flexibilitate, oferind, în același timp, diversificarea necesară și oportunitățile de a clădi un portofoliu echilibrat.

Continuăm să credem că a oferi un efect de levier foarte ridicat, lucru care nu se aliniază cu condițiile de bază ale pieței la orice moment, este iresponsabil. Privind în viitor, ne așteptăm fără niciun dubiu ca reglementările impuse de ESMA să aibă și în viitor un impact asupra marjelor unor companii din sectorul nostru. La rândul lor, bugetele de marketing vor fi reduse, deoarece companiile care nu se conformează pot intra într-un declin din care nu-și mai revin. Unele companii vor căuta să-și vândă listele cu clienți CFD-uri, ceea ce creează oportunități simultan, dar acele companii care se bazează pe efect de levier ridicat, stimulente sau vânzare neadaptată se vor închide cu părere de rău, vor fi forțate să-și închidă porțile sau pot încerca să găsească un cumpărător. Reglementarea nu ar trebui, însă, să împiedice companiile de calitate ridicată, cu modele de afaceri etice și puternică, care adoptă noile reglementări. Acestea pot considera că aceasta este o ocazie de a achiziționa liste de clienți și pot începe o activitate M&A.

Din experiența noastră la Saxo Capital Markets, știm că a gestiona o afacere profitabilă și a fi un participant responsabil în piață nu se exclud reciproc. Pentru ca industria să supraviețuiască și să crească pe termen lung, aceasta trebuie să primească bine îndepărtarea de competiția asupra efectului de levier și să adopte competiția legată de platformă, preț, produs și serviciu.

Analiza de Andrew Edwards, CEO al Saxo Capital Markets

Despre Saxo Bank

 Saxo Bank Group (Saxo)  este un specialist fintech de top, axat pe tranzacționarea multi-asset și investiții, livrând serviciul ‘Banking-as-a-Service’ clienților instituționali.

Timp de peste 25 de ani, misiunea Saxo a fost de a democratiza investițiile și tranzacționarea, ajutând clienții prin facilitarea accesului neîntrerupt la piețele globale de capital prin tehnologie și expertiză.

 În calitate de bancă complet licențiată și reglementată, Saxo permite clienților săi direcți să tranzacționeze clase multiple de active în piețele financiare globale cu ajutorul unui cont unic și de pe mai multe terminale. În plus, Saxo furnizează clienților instituționali cum sunt băncile sau brokerii execuție multi-active, servicii de brokeraj de prima mână și tehnologie de tranzacționare, susținând întregul lanț valoric, furnizând servicii bancare (Banking-as-a-Service – BaaS).

Platformele de tranzacționare premiate ale Saxo sunt disponibile în peste 20 de limbi și constituie baza tehnologică a peste 100 de instituții financiare din toată lumea.

Fondată în 1992, cu prima platformă de tranzacționare online lansată în 1998, Saxo Bank a fost o companie Fintech chiar înainte ca termenul să se fi inventat. Cu sediul central la Copenhaga, Saxo Bank are astăzi peste 1500 de angajați în centrele financiare din toată lumea, inclusiv Singapore, Shanghai, Tokyo, Hong Kong, Londra, Paris, Zurich și Dubai.

Advertising4U.ro Platforma de Promovare ONLINE Comunicate de Presa

Comenteaza

Site-ul Advertising4U.ro foloseste cookies. Prin continuarea navigarii pe platforma noastra confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Ok