Pentru o noua Europa, un nou sistem educational

Acasa/COMUNICATE DE PRESA/arta / cultura / entertainment/Pentru o noua Europa, un nou sistem educational

In 2007, futurologul american Thomas Frey a lansat noua sa viziune asupra educatiei: dupa parerea sa in 2-5 ani, tehnologia urma sa declanseze o noua directie in evolutia educatiei.

Trecutul a devenit prezent si nu mai exista nici un dubiu ca tehnologia digitala a castigat un rol dominant. Aceasta tendinta este privita cu suspiciune de catre unii pedagogi si parinti. Va pune tehnologia IT stapnire pe educatie? De ce fel de educatie avem nevoie in acest secol?

Puterea de inovatie a Europei este recunoscuta in toate domeniile. Este unanim acceptat astazi ca performanta lingvistica devine esentiala in toate domeniile profesionale si sociale iar mostenirea europeana in domeniul limbilor straine se cere remodelata pentru viitor.

Intre 16 – 21 mai 2010 a avut loc la Sofia, Bulgaria, o vizita de studii cu tema „Metode inovative in predarea limbilor straine pentru scopuri specifice si IT”. Participanti din zece tari au prezentat proiecte pe aceasta tema: Austria, Bulgaria, Republica Ceha, Germania, Polonia, Portugalia, Marea Britanie, Spania, Turcia si Romnia. Proiectele au fost realizate in institutii scolare, centre de perfectionare, organizatii si institutii de stat sau particulare.

Discutiile vor continua si cu ocazia altor intalniri pentru a se ajunge la o concluzie finala. In discutiile preliminare acestui schimb de experienta, participantii au fost de acord asupra urmatoarelor aspecte:
1.Nu se poate demonstra ca un profesor este mai eficient decat un program tehnologic. Profesorii vor fi intotdeauna pionii-cheie. Doar ei pot sa indrume pasii unui elev spre succes prin interactiune si schimb de experienta,.
2.La evaluarea calitatii procesului de invatare, atentia se va transfera de la aprecierea performantei profesorului, la cantitea si calitatea abilitatilor transferate catre si asimilate de elev. Un scenariu ideal sugereaza ca metodele de predare care se adreseaza grupului sa fie, pe cat posibil, individualizate.
3.Cu toate acestea, nu putem nega beneficiile aduse scolii de catre dezvoltarea tehnologiilor digitale. Toti cei implicati in sistemul educational, adepti ai introducerii acestor tehnologii in procesul de predare-invatare, se confrunta cu o importanta provocare: calea de a-i ajuta pe elevi sa distinga partile bune de cele nocive pe care lumea virtuala le ofera. Tehnologia ajuta doar daca este folosita cu masura; altfel va deveni un obstacol.
4.Elevii nu vor mai fi recompensati pentru cantitatea de informatie asimilata, ci pentru inventivitate, capacitatea de a comunica si a lua decizii eficiente si operative. In mod cert, profesorii vor deveni antrenori ai propriilor elevi pe un nou teren al invatarii pe cai electronice.
5.Mediile online genereaza discutii si ii stimuleaza pe elevi sa accepte cooperarea si schimbul de idei. Invatarea prin metode electronice nu ne ajuta sa invatam mult, dar sentimentul pe care ti-l da parteneriatul stimuleaza. Chiar si suporterii inflacarati ai salii de clasa traditionale vor recunoaste ca acest mediu de studiu, daca este neinteresant, nu va incuraja sau motiva invatarea.

Telul celor implicati in educatie, indiferent daca lucreaza cu adulti sau copii, pentru un scop imediat sau conturand viitorul, este unul singur: sa educe, sa instruiasca si sa sprijine dezvoltarea profesionala a elevilor. Si mai presus de orice schimbari viitoare, conexiunea profesor-elev este vitala si ea nu poate sa dispara.

Informatia privind vizita de lucru care a stat la baza acestui articol ne-a fost furnizata de dna Angelica Popa, Branch Director la Lexis Scoli de Limbi Straine.

Evenimentul a fost gazduit de Big Ben Scoli de Limbi Straine din Sofia, Bulgaria.

Lexis Scoli de Limbi Straine
Departamentul Marketing

021 – 225 1978
mioara.iacob@lexis-romania.eu

Go to Top