Pentru al doilea an consecutiv, conceptul PRODUSUL ANULUI are loc in Romania. Inca o data, consumatorii si-au exprimat preferintele in ceea ce priveste produsele, in cadrul celui mai mare studiu de piata din Romania.

Proiectul Produsul Anului a inceput in 1987 in Franta, in urmatorii ani extinzandu-se in peste 35 de tari din intreaga lume precum: SUA, Africa de Sud, India, Brazilia, Marea Britanie, Spania, Italia si multe altele. In Romania, prima editie a fost organizata in 2009, editia din acest an fiind cea de a doua.

Dupa numai un an de studiu in Romania, rezultatele au fost edificatoare:
o65 % dintre cumparatori ar cumpara un produs marcat ca Produsul Anului;
o51% ar cumpara un produs ales Produsul Anului in locul celui pe care il folosesc in mod normal;
ocredibilitatea unei reclame creste cu 19% daca logo-ul Produsul Anului este folosit;
o38% dintre cumparatori au mai vazut logo-ul Produsul Anului;

Care sunt beneficiile acestui studiu pentru consumator si pentru producator?
Dupa ce premiile sunt acordate, beneficiile titulaturii Produsului Anului sunt semnificative atat pentru consumator cat si pentru producator.

Castigatorilor li se acorda o licenta care le permite sa foloseasca logo-ul Produsul Anului pe produsele lor si in toate materialele publicitare timp de 12 luni, din momentul premierii. Experienta Produsul Anului arata ca daca logoul este folosit in mod optim, acesta va genera o crestere semnificativa a vanzarilor.

Prezenta Logo-ului Produsul Anului pe ambalaj duce la o recunoastere usoara a produselor la raft pentru consumatorii ce cauta unu produs mai bun, Impulsioneaza noile lansari de produs in Romania; granteaza penetrarea rapida pe piata a noilor produse lansate in Romania si ofera garantie independenta din partea celui mai mare studiu al cosumatorului din tara noastra.
Piata de retail din Romania este intr-o continua dezvoltare. Cele mai de seama branduri pe plan mondial sunt prezente si in Romania, asa ca era necesar ca Produsul anului sa fie implementat si aici, la fel ca in alte tari din Europa, SUA si Asia. Produsul anului a aparut ca o dovada a increderii pe care o are compania mama din Belgia in piata de retail din Romania, declara Marc Herbrand managing director Produsul Anului Romania.

Cum este ales Produsul Anului?

Participarea la Produsul Anului a fost deschisa oricarui produs de larg consum, cu exceptia marcilor private, produse lansate pe piata intre 1 iunie 2008 si 31 decembrie 2009 si care se gasesc in cel putin doua lanturi de supermaketuri. Pentru a castiga titlul, produsele trebuie sa aduca inovatii in domenii precum design, functionalitate, ambalaj sau marketing. Un juriu independent verifica inscrierile si le valideaza participarea.
Urmatorul pas este cel mai important: votul final dat de consumator! Cercetarea este derulata de cel mai important grup de cercetari de pe piata MEMRB. Independenta acestuia confera integritate studiului si importanta premiilor. Este primul studiu de piata care intreaba specific consumatorul despre atractivitatea si interesul pentru noile produse care ii sunt prezentate. Peste 4.000 de romani au primit un formular online care cuprindea fotografii color ale produselor din fiecare categorie, utilitatea fiecaruia si de ce sunt inovatoare. Respondentii au fost rugati sa aleaga cel mai atractiv si inovator produs din fiecare categorie, sa spuna daca l-au utilizat vreodata si daca acesta a adus rezultatele promise.

Studiul este un proces continuu, pe durata unui an intreg, iar metodologia sa ramane aceeasi tocmai pentru a conferi incredere si succes cercetarii. Categoriile depind de numarul si tipul produselor inscrise, asa ca pot varia de la an la an.
Cele mai apreciate produse de catre consumatorii romani sunt premiate cu titlul Produsul Anului!

Iata produsele care au primit, anul acesta, aceasta distinctie:
COMPANIEPRODUS CASTIGATOR CATEGORIE
Procter & Gamble Romania SRL Ariel Pro-Zim7Detergenti
Sc Unilever South Central Europe SA Domestos 24H Produse pentru curataraea toaletei
Sc Unilever South Central Europe SA Clear 400 ml Sampon anti-matreata
L’Oral Romania S.R.L.L’Oral Paris ElsveProduse pentru ingrijirea parului
L’Oral Romania S.R.L.Mascara Maybelline NY Produse pentru frumusete
L’Oral Romania S.R.L.L’Oral Paris DermoProduse pentru ingrijirea tenului
Sc Unilever South Central Europe SA Dove Deo Minimising deodorante / anti-perspirante femei
Sc Unilever South Central Europe SA Dove Shower Gel Produse pt ingrijirea corpului
Danone Romania SRL Cremosso cu fructe Iaurt

Diana Metiu International
office@dmi.ro
http://www.dmi.ro