Atunci când alegeți o mașină, dotările sunt unul dintre criteriile cele mai comune. Clienții care pun scaunele încălzite sau deblocarea automată pe lista lor de priorități mai sus decât motorul sau chiar stilul caroseriei nu mai sunt o excepție. Vânzătorii știu asta, desigur – și cei necinstiți profită de asta, promițând în anunțuri dotări pe care un anumit vehicul nu le are. Ei se bazează pe faptul că clientul nu va observa dotările lipsă înainte de a semna contractul sau cel puțin să-l convingă pe client să cumpere o altă mașină de la ei.

 „Experiența noastră confirmă că dealerii „îmbunătățesc” mașinile oferite în reclame destul de frecvent”, spune Jan Skála, director de achiziții și logistică al platformei online Carvago, ai cărei tehnicieni au verificat deja peste 10.000 de mașini. „În afară de a face publicitate mașinilor care nu există de fapt și au doar scopul de a atrage clienți pe site-ul dealerului și de a ascunde informații despre starea tehnică reală, declararea falsă a nivelurilor de dotări este cea mai frecventă șmecherie pe care o întâlnim în cadrul verificărilor noastre CarAudit”.

 Conform datelor Carvago, dealerii de mașini second hand denaturează cel mai adesea echipamentul real în următoarele cazuri. Cifrele dintre paranteze reprezintă proporția de cazuri în care caracteristica lipsea din mașina inspectată, deși era menționată în anunț.

Scaune reglabile electric (20%)

Un „scaun electric” poate însemna o mulțime de lucruri – de la o simplă ajustare a distanței de la volan la o reglare de bază în patru direcții a scaunului șoferului, până la scaune opționale confortabile în vehiculele premium de vârf. Dacă o mașină are scaune reglabile electric, vânzătorul le va fotografia de obicei în anunț. Dacă anunțul promite scaune electrice, dar fotografiile nu le arată, aveți grijă. Dimpotrivă, în mașinile premium în care scaunele electrice tind să fie standard, unii dealeri încearcă să treacă elementele de bază drept scaune opționale cu specificații superioare.

Cruise control sau adaptive cruise control (15%)

 Deși controlul vitezei de croazieră este obișnuit în zilele noastre, încă găsim mașini fără el, în special modele mai mici și mai ieftine. Cu toate acestea, vânzătorii au tendința de a enumera cruise control pe unele modele aproape automat, indiferent de realitate. O altă problemă frecventă legată de controlul vitezei de croazieră este controlul adaptiv al vitezei de croazieră (un sistem care menține automat o distanță longitudinală față de vehiculul din față), în timp ce mașina reală este echipată doar cu sistemul „obișnuit”. Verificările vă pot oferi un indiciu. Pentru controlul de croazieră adaptiv, acesta include de obicei butoane pentru reglarea distanței, fie pe un braț, fie pe volan.

Intrare fără cheie (15%)

 Accesul fără cheie la vehicul este acum o caracteristică de confort extrem de dorită. Proprietarii Toyota, de exemplu, sunt obișnuiți cu el chiar și la cele mai mici modele. Dar pentru mulți alți producători, intrarea fără cheie nu este atât de frecventă. Unii îl oferă doar ca parte a unor niveluri de echipare superioare, în timp ce clienții premium trebuie adesea să plătească suplimentar pentru el, chiar și atunci când cumpără cele mai mari și mai luxoase modele. De aceea, cu mărcile premium, dealerii de mașini second hand promit uneori intrarea fără cheie chiar și pentru vehiculele pentru care primul proprietar nu a comandat-o.

Jaluzele (12%)

 În acest caz, s-ar putea să nu fie atât o rea intenție, cât o deficiență a unor site-uri de publicitate populare. Deoarece unele dintre ele nu includ geamurile laterale fumurii în listele lor de echipamente detaliate, vânzătorii aleg adesea jaluzele în schimb. Pentru unii, acesta poate fi un detaliu relativ neimportant, dar pentru clienții cu copii mici, jaluzelele sunt adesea o caracteristică dorită. Dacă nu puteți vedea clar jaluzelele în fotografii, cereți vânzătorului să confirme prezența lor.

Roți de iarnă (10%)

 Din anunțuri s-ar părea uneori că un al doilea set de roți, de obicei cu anvelope de iarnă, este aproape un dat în cazul vehiculelor uzate. Cu toate acestea, dacă clientul nu le solicită în mod expres, dealer-ul le păstrează adesea pentru a le vinde separat sau le „oferă” ca „beneficiu gratuit” atunci când clientul începe să negocieze prețul. Bătălia poate să nu fie câștigată nici atunci. Nu lăsați vânzătorul să încarce benevol roțile învelite în plastic alb în portbagaj. Cereți să le vedeți mai întâi, pentru a verifica dacă jantele nu sunt deteriorate, anvelopele uzate sau ambele.

„Întotdeauna recomand o doză sănătoasă de suspiciune atunci când cumpăr o mașină rulată, chiar dacă vânzătorul pare a fi corect și onest”, ne sfătuiește Skála. „Verificarea dotărilor este doar una dintre preocupările de care clienții Carvago scapă. Ca parte a CarAudit, mecanicii noștri experimentați vor inspecta mai mult de 270 de puncte pentru a crea un raport detaliat care să enumere orice deficiențe găsite. Acest lucru oferă clienților noștri un imagine detaliată a stării reale a vehiculului și le permite să facă o alegere informată de cumpărare.

Despre Carvago.com

Carvago.com este cea mai mare piață online din Europa pentru mașini second hand. Oferă clienților din șase țări europene o gamă de peste 700.000 de mașini verificate și intenționează să intre pe piețe suplimentare în 2022, operând în prezent în șapte țări europene, inclusiv România. Cu începere efectivă din ianuarie 2021, Carvago a înregistrat o creștere cu zeci de procente lună de lună, vânzând acum mii de mașini în fiecare lună în toată Europa. Carvago oferă clienților săi un serviciu cuprinzător de la inspecția și importul mașinii, până la asigurare și finanțare, apoi procesarea înmatriculării și livrarea mașinii la domiciliul clientului.