Advertising4U.ro-Stiri.de.Business

Încrederea liderilor de business la nivel global a scăzut în 2019, conform celei de-a doua analize anuale a Worldcom Confidence Index (CI) realizată de The Worldcom Public Relations Group (Worldcom), rețeaua globală de top a companiilor independente de PR. Într-o analiză a conținutului online a 60, 000 de directori executivi și directori de marketing, încrederea generală în rândul CEO și CMO la nivel global este în scădere cu peste 20 de procente, cele mai semnificative scăderi fiind în Statele Unite (51%) și China (21%). Japonia s-a opus tendinței, trecând de pe ultimul loc pe primul în ce privește indicele Confidence Index cu o creștere de 74 de procente.

“Nivelurile ridicate ale incertitudinii la nivel global, inclusiv discuțiile despre războaiele comerciale dintre Statele Unite și China, nu au fost de ajutor cu privire la temerile liderilor din domeniul afacerilor, iar cercetarea noastră arată că acordurile privind comerțul mondial și tarifele subminează încrederea”, a spus Roger Hurni, președinte al Worldcom Public Relations Group. “De la ultimul nostru Confidence Index din 2018, liderii s-au confruntat și cu Brexit, proteste în Hong Kong, proliferarea încălzirii globale, foamete, reapariția unor boli precum pojarul. Această combinație de factori poate explica de ce nivelurile încrederii au scăzut atât de dramatic în ultimul an”.

Anul acesta, Worldcom a apelat la Advanced Symbolics Inc., o companie de studii de piață ce folosește inteligența artificială pentru a urmări și interpreta conținutul disponibil public de pe canalele de socializare. Raportul de anul acesta a analizat date de la aproape 60 000 de lideri din domeniul afacerilor, arătând modul în care opiniile și intențiile lor s-au schimbat în timp.

Worldcom a folosit inteligența artificială pentru a realiza studii de piață importante pentru indicele de încredere de anul acesta, arătând că sunt inovatori și că înțeleg beneficiile cheie pe care IA le poate oferi firmelor de PR și profesioniștilor”, a spus Erin Kelly, CEO la Advanced Symbolics Inc. “IA folosită de noi a monitorizat un eșantion de aproape 60 000 de lideri în afaceri din 15 țări diferite – o creștere considerabilă față de anii trecuți”.

Alături de încrederea globală, raportul măsoară importanța atragerii unui public specific și nivelurile de încredere pe care managerii la nivel executiv le au în ceea ce privește atragerea acelui public. În 2018, directorii executivi erau în principal preocupați de atragerea clienților, însă respondenții din studiul din 2019 sunt preocupați mai ales de influenceri, cu o creștere de 160 de procente din 2018 până în 2019, și apoi de clienți și de angajați. Cu toate acestea, încrederea CEO în atragerea influencerilor rămâne încă la nivel destul de scăzut. Liderii sunt mai încrezători în abilitățile lor de a ajunge la acționari, clienți, furnizori și chiar autorități ale statului.

“Influencerii au reprezentat un public în scădere în 2018, dar au preluat conducerea în raportul de anul acesta”, a spus Hurni. “Creșterea acestui public ar putea sugera că liderii simt că au nevoie de susținerea influencerilor pentru a-i ajuta să traverseze perioade dificile”.

Perfecționarea competențelor este punctul central acum în bătălia pentru implicarea și păstrarea angajaților

O altă problemă cu care se confruntă directorii executivi și de marketing este păstrarea angajaților actuali. Liderii au un nivel scăzut al încrederii în capacitatea de a păstra talentele. Companii din Marea Britanie și Statele Unite s-au situat pe ultimul și penultimul loc, respectiv, în ce privește încrederea în păstrarea angajaților. Aceasta este doar una dintre cele cinci probleme legate de angajați care se află în topul celor șase subiecte discutate la nivel global. Migrația economică este o cauză de îngrijorare la nivel global – mai ales în SUA, care a avut cel mai scăzut scor al Confidence Index. Subiectul numărul unu luat în discuție de lideri este perfecționarea competențelor și recalificarea angajaților. Marea Britanie a avut scorul cel mai scăzut la acest subiect, Japonia cel mai mare. Îmbunătățirea competențelor este doar una dintre numeroasele domenii pe care liderii le explorează pentru a loializa și implica angajații.

Lupta pentru conservarea și dezvoltarea resurselor umane a devenit cel puțin la fel de importantă ca orice altă strategie dintr-un business”, spune Rareș Petrișor, șeful agenției de PR Media Pozitiv, partenerul Worldcom din România. ”Angajatorii de top sunt obligați să creeze medii dinamice de lucru, adaptate unei piețe care cere tot mai multe competențe – raportul arată clar și faptul că beneficiile postangajare trebuie să fie o parte a strategiei de păstrare și atragere”.

Worldcom Confidence Index evidențiază preocupări/încrederea în privința a 23 de subiecte și șase tipuri de public. Am schițat primele 10 rezultate în ceea ce am numit “The Worldcom Confidence 10.”

The Worldcom Confidence 10

#1 Nivelurile de încredere au făcut implozie – în scădere cu 21%

  • În Statele Unite s-a înregistrat cea mai mare scădere (de 51 de procente), iar în Japonia cea mai mare creștere

#2 Influencerii devin publicul nr. 1 și sunt în atenția liderilor, dar au al doilea cel mai scăzut scor al Confidence Index

  • Impactul și rolul presei are cel mai scăzut scor CI

#3 Subiectele legate de angajați domină agenda liderilor

  • Perfecționarea competențelor și recalificarea sunt subiectele cele mai discutate
  • Subiectele legate de angajați reprezintă cinci din topul celor șase subiecte de discutat
  • Scorul Worldcom Confidence Index pentru angajați e cel mai scăzut dintre toate tipurile de public

#4 Liderii au temeri în ceea ce privește imaginea lor corporate și reputația brandului și capacitatea lor de a le proteja în cazul unei crize

#5 Acordurile legate de comerțul global și de tarife subminează încrederea

#6 Încrederea scade în capacitatea de a satisface clienții – mai ales în SUA – dar rămâne la nivel mai ridicat față de alte subiecte de business

#7 Scorurile globale Worldcom Confidence Index arată că evenimentele care ne afectează pe toți, cum ar fi încălzirea globală, declanșează reacții foarte diferite la liderii noștri

#8 Guvernele și legislatorii primesc mult mai multă atenție și schimbările aduse de aceștia reprezintă cauza temerilor

#9 O schimbare semnificativă în atitudinea față de impactul modului în care liderii politici comunică în social media

#10 Infracțiunile cibernetice nu mai sunt o cauză globală de îngrijorare, dar reprezintă o mare problemă pentru liderii sud-americani

Metodologie

Studiul a putut fi operat la această scară și în nouă limbi diferite pentru că datele au fost adunate folosind o abordare inovatoare având la bază inteligența artificială (IA). Compania de studii de piață aleasă, Advanced Symbolics Inc (ASI), a dezvoltat o metodă brevetată de construire a eșantioanelor reprezentative și apoi de colectare a informațiilor prin instrumentul lor IA.

“Ne bucurăm să fim prima organizație care folosește IA în acest fel și la această scară”, a spus Hurni. “Este o dovadă în plus a modului în care partenerii Worldcom din toată lumea folosesc soluții inovatoare pentru a obține rezultate imediate și soluții de durată oentru clienți. Am ales abordarea ASI pentru că s-a dovedit a fi incredibil de precisă. Doar luna trecută au fost singura firmă de cercetare care a prognozat cu precizie rezultatul alegerilor din Canada folosind instrumentul lor bazat pe IA. Vom suplimenta informațiile legate de această cercetare în următoarele luni pentru a oferi detalii valoroase clienților noștri în special și liderilor din domeniul afacerilor în general”.

Întregul raport și alte componente media pot fi descărcate de aici: https://worldcomgroup.com/confidence-index

Despre Worldcom Public Relations Group

Worldcom Public Relations Group (Worldcom) este cel mai mare parteneriat de agenții independente de PR din lume, cu 143 de birouri, 2 000 de angajați în 115 orașe pe 6 continente. Cei 3034 de clienți ai agențiilor partenere au generat un venit de 288 milioane USD anul trecut. Creat în 1988, grupul a fost format astfel încât cele mai puternice și mai performante agenții independente să inspire o acțiune directă din partea părților interesate într-un mod ce aduce rezultate imediate și de durată – oriunde în lume ar avea nevoie clientul de sprijin

Partenerii Worldcom oferă o conexiune unică cu piața. Astfel clienții au acces direct la publicul vizat pentru fiecare situație specifică și la specialiști care pot rezolva probleme dificile. Prin urmare, strategiile și campaniile sunt urmate de reacții imediate ce se transformă în acțiuni de durată ale publicului. Partenerii deservesc clienți naționali, internaționali și multinaționali, menținând în același timp flexibilitatea și atenția concentrată pe client service, caracteristici inerente agențiilor independente. Prin intermediul Worldcom, clienții au acces la vasta experiență de comunicare a profesioniștilor care înțeleg limba, cultura și obiceiurile zonei geografice în care activează. Aflați mai multe despre Worldcom pe www.worldcomgroup.com sau prin partenerul din România, Media Pozitiv.

Despre Media Pozitiv

Agenție de servicii integrate de comunicare, cu accent pe inovație și tehnologie. Comunică în medii tradiționale și interactive și se implică major în partea de business development a clienților. De aproape 15 ani pe piața serviciilor de comunicare, Media Pozitiv a ajutat atât businessurile românești să comunice mai dinamic și mai eficient, cât și pe cele multinaționale să-și îmbunătățească reputația și vânzările la nivel local. Clienți: Saxo Bank, SPI International, Castrol, Romkatel, ACIBADEM Hospitals Group, OK Medical. Mai multe, pe  www.mediapozitiv.com