Festivalul International Catalan - Timisoara

Numărul de înnoptări în principalele structuri de primire turistică ale Timişoarei, prezentă în media internaţională ca destinaţie turistică şi culturală, participarea la târgurile de turism naţionale şi internaţionale demonstrează trendul ascendent al Timişoarei în turism. Fie că vorbim de turism de business, cultural, de conferinţe sau de relaxare, indicatorii Timişoarei s-au îmbunătăţit semnificativ în ultimii ani. Acest lucru e dovedit de statistici, dar şi de prezenţa unui număr important de turişti pe străzile Timişoarei.

Timişoara în topul destinaţiilor accesibile de lux pentru toamna anului 2014

“Capitala Vestului României este cunoscută pentru cultură şi artă. Unul dintre oraşele cu cele mai pronunţate accente multiculturale ale regiunii, Timişoara este aproape de graniţa cu Serbia şi Ungaria şi se mândreşte cu o arhitectură din perioada austriacă, aducând oraşului un sentiment de unicitate.” Huffington Post – 14.09.2014

Prestigioasa publicaţie Huffington Post aşează Timişoara în top 10 destinaţii de lux accesibile pentru toamna 2014  în Europa, alături de oraşe ca Zaragoza, Murcia sau Braga. Timişoara este singurul oraş din România prezentat şi se bazează pe atracţiile oraşului, dar şi pe preţurile hotelurilor de 4 şi 5 stele.

Huffington Post 14.09.2014:Ten Affordable Luxury Destinations for Autumn
http://www.huffingtonpost.co.uk/trivagocouk/affordable-autumn-trips_b_5834476.html

Timişoara, a doua destinaţie din România pentru CityBreak

YahooNews a realizat un top al destinaţiilor preferate din România pentru CityBreak pe baza statisticilor de rezervare online. Timişoara se clasează pe locul 2 în acest top, după Sighişoara şi înaintea altor destinaţii turistice clasice ale României (Sibiu, Braşov etc.)
Yahoo News 25.09.2014

https://ro.stiri.yahoo.com/top-5–cele-mai-c%C4%83utate-ora%C8%99erom%C3%A2ne%C8%99ti-pentru-un-city-break-101653707.html

Timişoara detronează Braşovul în 2014 şi urcă pe locul 3 în România la numărul de înnoptări

Pe baza informaţiilor statistice sintetizate de INS, în 2014, Timişoara urcă pe locul 3 in România la numărul de înnoptări de-a lungul unui an calendaristic în urma unor destinaţii speciale, Bucureşti şi Constanţa.

Indicatorii Timişoarei în domeniul turismului

Timişoara a crescut constant din 2012 la nivelul indicatorilor de înnoptări în unităţi de cazare. Datele statistice arată o creştere de 7% în iulie 2013 faţă de iulie 2012 ( de la 59000 la 63000), creştere care se accentuează uşor şi în 2014 faţă de 2013 în aceeaşi lună (de la 63000 la 68200). Creşteri substanţiale se reflectă şi în perioada de toamnă iarnă, – aprox 30% în decembrie ( de la 31000 la 41600) sau octombrie ( de la 61000 la 69000). Creşterile medii depăşesc dublul mediei naţionale în fiecare din anii menţionaţi, iar pentru multe din lunile amintite depăşesc procentual chiar creşterile unui oraş capitală cultural europeană de exemplu (Linz – 12%, Graz aprox 25%).

Infocentrul turistic al Primăriei Timişoara – program intens de promovare la târgurile de profil

Participarea la târgurile de profil ale Infocentrului turistic al Primăriei Timişoara a fost intensă în ultimii doi ani. Timişoara a beneficiat de standuri la târgurile importante de turism (Berlin, Viena, Bucureşti etc.) şi va participa în perioada următoare la târgul de turism de la Bucureşti.

Paşi de realizat pe termen scurt şi mediu pentru continuarea creşterii în acest domeniu

Îmbunătăţirea infrastructurii şi creşterea atractivităţii patrimoniului istoric, finalizarea proiectelor europene din zona Cetate şi a Malurilor Canalului Bega, dar şi măsuri de îmbogăţire a ofertei culturale şi de organizare de conferinţe sunt câteva din intenţiile Primăriei pentru continuarea creşterii în acest domeniu. Strategia de branding a Timişoarei este, de asemenea, un element extrem de important în dezvoltarea sectorului şi promovării unei imagini pozitive pentru Timişoara.