Topul celor mai citate surse în presa scrisă, potrivit mediaTRUST.

Acasa/COMUNICATE DE PRESA/media / publicitate/Topul celor mai citate surse în presa scrisă, potrivit mediaTRUST.

Topul celor mai citate surse în presa scrisă, potrivit mediaTRUST

B1 TV este cea mai citată sursă media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 787 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 ianuarie – 28 februarie 2015, în presa scrisă.

 

B1 TV conduce topul general al celor mai citate surse media cu 131 de mențiuni în presa scrisă. Locul doi este ocupat de Hotnews.ro cu 108 mențiuni, urmat de Realitatea TV cu 71 de mențiuni. În perioada 1 ianuarie – 28 februarie, Antena 3 a înregistrat 69 de mențiuni în presa scrisă. Postul de televiziune Digi 24 este în top cu 59 de mențiuni, fiind urmat de România TV cu 50 de mențiuni. Antena 1 a înregistrat 25 de mențiuni, în perioada analizată, Ziare.com este în top cu 24 de mențiuni, iar ProTV cu 19 mențiuni. TVR 1 este la egalitate cu Dcnews.ro, cu câte 18 mențiuni fiecare. Rtv.net și Ziarul Financiar ocupă aceeași poziție cu câte 17 mențiuni fiecare. Sport. ro a înregistrat 16 mențiuni în presa scrisă, Libertatea are 15 mențiuni, Evenimentul Zilei și Kanal D au înregistrat câte 12 mențiuni fiecare, urmate de Forbes cu 10 mențiuni și Realitatea.net cu 8 mențiuni. Din clasament mai fac parte: Jurnalul Național, Gandul.info, Zf.ro, Wall-street.ro, Wowbiz.ro cu câte 6 mențiuni fiecare și Cancan.ro și TVR2 cu câte 5 mențiuni.

Topul celor mai citate publicații print este condus de Ziarul Financiar cu 17 mențiuni, urmat de Libertatea cu 15 mențiuni și Evenimentul Zilei cu 12 mențiuni. Forbes este în topul celor mai citate publicații print cu 10 mențiuni, Jurnalul Național a înregistrat cu 6 mențiuni, Curierul Național și România Liberă au înregistrat câte 3 mențiuni fiecare, iar Click, Business Magazin și Capital cu câte 2 mențiuni fiecare.

La categoria celor mai citate posturi de televiziune, primul loc este ocupat de B1TV cu 131 de mențiuni în presa scrisă. Pe locul doi se află Realitatea TV cu 71 de mențiuni, urmată de Antena 3 cu 69 de mențiuni și Digi 24 cu 59 de mențiuni. România TV este în top cu 50 de mențiuni, Antena 1 a înregistrat 25 de mențiuni, iar PRO TV 19 mențiuni. TVR 1 a înregistrat în perioada 1 ianuarie – 28 februarie 2015, 18 mențiuni, Kanal D – 12 mențiuni, TVR 2 – 5 mențiuni, iar Prima TV este în top cu 2 mențiuni.

România Actualități este cel mai citat post de radio în presa scrisă, cu 4 mențiuni. Pro Fm și RFI au înregistrat câte 2 mențiuni fiecare, iar Europa FM, Kiss FM, Radio ZU și Realitatea FM au avut câte o mențiune fiecare.

Hotnews.ro ocupă prima poziție în topul celor mai citate publicații online cu 108 mențiuni. Locul doi este ocupat de Ziare.com cu 24 de mențiuni, urmat de DCnews cu 18 mențiuni. Rtv.net a înregistrat în perioada analizată 17 mențiuni, iar Sport.ro 15 mențiuni. Realitatea.net este în top cu 8 mențiuni, urmată de Zf.ro, Gândul.info, Wowbiz.ro cu câte 6 mențiuni fiecare. Cancan.ro a înregistrat 5 mențiuni, iar Paginademedia.ro a numărat 4 mențiuni. Adevărul.ro, Stirileprotv.ro și Capital.ro au înregistrat fiecare câte 3 mențiuni.

În topul publicațiilor de business se află Ziarul Financiar cu 17 mențiuni. Forbes se află pe locul doi cu 10 mențiuni înregistrate, urmată de Wall-Street.ro și Zf.ro cu câte 6 mențiuni. Capital.ro a înregistrat 3 mențiuni, iar revista Capital este în același clasament cu 2 mențiuni, la egalitate cu Business Magazin.

 Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, mondenităţi, sport, economie, transport, etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 ianuarie – 28 februarie 2015.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:

O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV. Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):

Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:

– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;

– se referă la presa străină;

– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;

– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;

– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;

– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;

– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;

– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;

– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă

– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 12 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com, repotervirtual.ro).

Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Despre mediaTRUST

mediaTRUST Romania a fost înfiinţată în 1999 şi furnizează servicii de monitorizare către companii româneşti şi străine. Compania este membră din 2004 a FIBEP, principala organizaţie internaţională a agenţiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este deţinută în proporţie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clienţii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pieţei, de la domeniul financiar la cel al telecomunicaţiilor, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educaţie, sport, cultura, showbiz, politic.