Topul celor mai citate surse media în presa scrisă – 01.03/30.04.2015

Acasa/COMUNICATE DE PRESA/media / publicitate/Topul celor mai citate surse media în presa scrisă – 01.03/30.04.2015
  • Topul celor mai citate surse media în presa scrisă - 01.03/30.04.2015

Topul celor mai citate surse media în presa scrisă - 01.03/30.04.2015

B1 TV este cea mai citată sursă media în presa scrisă, potrivit mediaTRUST. Raportul este realizat pe baza a 831 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 martie – 30 aprilie 2015, în presa scrisă.

B1 TV conduce topul general al celor mai citate surse media cu 116 de mențiuni în presa scrisă. Locul doi este ocupat de Hotnews.ro cu 87 mențiuni, urmat de Antena 3 cu 80 de mențiuni. În perioada 1 martie – 30 aprilie, Digi 24 a înregistrat 75 de mențiuni în presa scrisă. Postul de televiziune România TV este în top cu 60 de mențiuni, la egalitate cu Realitatea TV. PRO Tv a înregistrat 43 de mențiuni, în perioada analizată, Antena 1 este în top cu 23 de mențiuni, iar Ziare.com cu 22 mențiuni. Forbes ocupă locul 10 cu 18 mențiuni. Kanal D a înregistrat 17 mențiuni, Ziarul Financiar are 14 mențiuni, iar Rtv.net a înregistrat 14 mențiuni. România Liberă ocupă aceeași poziție cu Cancan.ro și Evenimentul zilei cu câte 12 mențiuni fiecare. Europa FM a înregistrat 11 mențiuni în presa scrisă, la egalitate cu Dcnews.ro. Evz.ro este în clasament cu 10 mențiuni, urmat de TVR 1 și RFI, care au înregistrat câte 9 mențiuni fiecare. Radio România Actualități este în top cu 7 mențiuni, la egalitate cu Paginademedia.ro. Din clasament mai fac parte: Capital.ro, Sport.ro, Capital, Prima TV și Realitatea.net cu câte 6 mențiuni fiecare.

Topul celor mai citate publicații print este condus de Forbes cu 18 mențiuni, urmat de Ziarul Financiar cu 16 mențiuni și Evenimentul Zilei cu 12 mențiuni. România Liberă este în topul celor mai citate publicații print cu 12 mențiuni, Capital a înregistrat cu 6 mențiuni, Libertatea și Adevărul au înregistrat câte 5 mențiuni fiecare, iar Business Magazin cu 4 mențiuni.

La categoria celor mai citate posturi de televiziune, primul loc este ocupat de B1TV cu 116 de mențiuni în presa scrisă. Pe locul doi se află Antena 3 cu 80 de mențiuni, urmată de Digi 24 cu 75 de mențiuni. România TV și Realitatea TV sunt la egalitate cu câte 60 de mențiuni fiecare. PRO TV este în top cu 43 de mențiuni, Antena 1 a înregistrat 23 de mențiuni, iar Kanal D 17 mențiuni. TVR 1 a înregistrat în perioada 1 martie – 30 aprilie 2015, 9 mențiuni, Prima TV – 6 mențiuni, iar Sport.ro este în top cu 2 mențiuni.

Europa FM este cel mai citat post de radio în presa scrisă, cu 11 mențiuni. RFI este pe locul doi cu 9 mențiuni, urmat de România Actualități cu 7 mențiuni. Pro FM și Kiss FM au înregistrat câte 5 mențiune fiecare, fiind urmate de Magic FM cu 4 mențiuni și Radio Zu cu o mențiune.

Hotnews.ro ocupă prima poziție în topul celor mai citate publicații online cu 87 mențiuni. Locul doi este ocupat de Ziare.com cu 22 de mențiuni, urmat de RTV.net cu 14 mențiuni. Cancan.ro a înregistrat în perioada analizată 12 mențiuni, iar DCNews.ro 11 mențiuni. Evz.ro este în top cu 10 mențiuni. Paginademedia.ro a înregistrat 7 mențiuni fiind urmată de Capital.ro, Realitatea.ro și Sport.ro cu câte 6 mențiuni fiecare. Zf.ro a înregistrat 4 mențiuni, iar Pressalert.ro, Gândul.info, Stirileprotv.ro și Libertatea.ro au înregistrat fiecare câte 3 mențiuni.

În topul publicațiilor de business se află Forbes cu 18 mențiuni. Ziarul Financiar se află pe locul doi cu 16 mențiuni înregistrate, urmat de Capital și Capital.ro cu câte 6 mențiuni. Business Magazin a înregistrat 4 mențiuni, la egalitate Zf.ro. MoneyChanel.ro este în clasament cu 2 mențiuni.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, mondenităţi, sport, economie, transport, etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 ianuarie – 28 februarie 2015.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:

O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV. Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):

Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:

– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;

– se referă la presa străină;

– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;

– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;

– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;

– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;

– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;

– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;

– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă

– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 12 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com, repotervirtual.ro).

Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Despre mediaTRUST

mediaTRUST România, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004 suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureaux d’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).