Topul celor mai citate surse media în presa scrisă

mediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare, prezintă topul celor mai citate surse media în presa scrisă. Raportul este realizat pe baza a 945 de materiale referitoare la publicaţii tipărite, online, posturi radio şi TV, care au apărut în perioada 01 iunie – 31 iulie 2014 în presa scrisă.

Antena 3 ocupă primul loc în clasamentul celor mai citate surse media, în perioada 1 iunie – 31 iulie 2014, cu 123 de mențiuni. Locul doi este ocupat de Realitatea TV cu 97 de mențiuni, iar pe locul 3 se află Hotnews.ro cu 92 de mențiuni. Postul de televiziune România TV este prezent în top cu 73 de mențiuni, urmat de B1 TV cu 68 de mențiuni și Digi 24 cu 55 de mențiuni. Pro TV a înregistrat 40 de mențiuni pe parcursul celor două luni, fiind urmat în clasament de Antena 1 cu 35 de mențiuni. Realitatea. net a înregistrat 33 de mențiuni, iar Ziarul Financiar 23 de mențiuni. Evenimentul Zilei este la egalitate cu dcnews.ro, cu câte 22 de mențiuni fiecare. Ziare.com a avut 20 de mențiuni, fiind urmat de Forbes cu 18 mențiuni și postul de televiziune Kanal D cu 16 mențiuni. Kiss FM a înregistrat 14 mențiuni, iar zf.ro și adevărul.ro au avut acelasi număr de mențiuni – 13. Paginademedia.ro și Adevărul au înregistrat câte 12 mențiuni fiecare, iar wowbiz.ro și Prima TV au avut câte 11 mențiuni fiecare. Postul de radio RFI este prezent în top cu 10 mențiuni.

Ziarul Financiar ocupă primul loc în topul celor mai citate publicații print cu 23 de mențiuni înregistrate, în perioada 1 iunie – 31 iulie 2014. Pe locul doi se află Evenimentul Zilei cu 22 de mențiuni, urmat de Forbes cu 18 mențiuni. Adevărul ocupă locul patru în acest top cu 12 mențiuni, România Liberă a înregistrat 9 mențiuni, Jurnalul Național – 8 mențiuni, Click a înregistrat 5 mențiuni, iar Libertatea și Capital au avut câte 2 mențiuni fiecare.

La categoria posturilor de televiziune, topul este condus de Antena 3 cu 123 de mențiuni înregistrate în presa scrisă. Urmează Realitatea TV cu 97 de mențiuni și România TV cu 73 de mențiuni. B1 TV este pe locul patru în top cu 68 de mențiuni, iar locul cinci este ocupat de Digi 24 cu 55 de mențiuni. Pro TV a înregistrat 40 de mențiuni în presa scrisă, Antena 1 a avut 35 de mențiuni, Kanal D a înregistrat 16 mențiuni, Prima TV – 11 mențiuni, iar TVR 1 – 7 mențiuni.

Kiss FM este pe primul loc la categoria celor mai citate posturi de radio, cu 14 mențiuni înregistrate în perioada 1 iunie – 31 iulie 2014. RFI a înregistrat 10 mențiuni, Europa FM – 4 mențiuni, iar Radio Zu a înregistrat 2 mențiuni.

La categoria celor mai citate publicații online, hotnews.ro ocupă prima poziție cu 92 de mențiuni. Locul doi este ocupat de realitatea.net cu 33 de mențiuni, iar pe locul trei se află dcnews.ro cu 22 de mențiuni. Ziare.com este pe poziția a patra în acest clasament cu 20 de mențiuni înregistrate. Zf.ro și adevărul.ro au înregistrat câte 13 mențiuni fiecare. Paginademedia.ro și rtv.net se află în top cu câte 12 mențiuni fiecare, iar wowbiz.ro a înregistrat 11 mențiuni. Cancan.ro și sport.ro se află la egalitate cu câte 8 mențiuni, urmate de wallstreet.ro cu 7 mențiuni. Din clasament mai fac parte capital.ro cu 5 mențiuni, click.ro și pressalert.ro, evz.ro cu câte 4 mențiuni fiecare, gândul.info și stirileprotv.ro cu câte 3 mențiuni fiecare.

Ziarul Financiar este pe primul loc și în topul celor mai citate publicații de business, cu 23 de mențiuni, urmat de Forbes cu 18 mențiuni. Pe locul trei se află zf.ro cu 13 mențiuni. Wallstreet.ro este in top cu 7 mențiuni, capital.ro a înregistrat 5 mențiuni. Dailybusiness.ro, Capital și money.ro au înregistrat câte 2 mențiuni fiecare.

Citările surselor media s-au făcut în materiale care au avut ca principale subiecte: politica interna, mass-media, mondenităţi, sport, economie, transport, etc.

Metodologie

Studiul “Cele mai citate produse media din Romania” oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor produse în media (print), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 iunie -31 iulie 2014.

Analiza include toate materialele din presa tipărită care au citat diferite media (publicaţii print, online, radio şi TV). Raportul include publicaţii care fac referire la articole, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie review-uri sau reprintări din alte media. Publicaţiile incluse în raport pot fi recunoscute după următoarele forme:

O declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată, în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 X a spus că …”/ “potrivit unui studiu condus de saptămânalul Capital …”

Principalul criteriu conform căruia un anumit material poate fi acceptat, constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt ziar (print sau online) sau la un post de radio/TV. Suma referirilor la anumite ziare sau posturi radio/TV nu include citările mutuale (ale publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust):

Adevarul Holding, Biz Age, Cancan Media, Editura Evenimentul Zilei şi Capital, Media Sud Management, Editura Intact, Ringier Romania, M&C Strategy Development, Media Gamma Publishers, Mediafax Group, Intact Interactive, Intact Media Group, Antena TV Group, Antena 3, Ad Evolution, Hotnews.ro, Q2M, Internet Corp, Europe Development International, Grupul Media Camina, Radio XXI, Societatea Romana de Radiodifuziune, PRO TV, Lagardere, Realitatea Media, SBS Broadcasting Media, RCS&RDS, B1 TV Channel, Dogan Media International, Clas Media, Societatea Română de Televiziune.

Dacă o referire la acelaşi ziar, post radio/TV, portal a apărut de mai multe într-un material, dar în diferite contexte, multiplicitatea citării, nu cea a referirilor la alt mediu, s-a luat în considerare în analiza finală.

Raportul nu include materiale care:

– fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;

– se referă la presa străină;

– sunt numite referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;

– au fost publicate într-un ziar, al cărui conţinut cuprinde materiale republicate în alte ziare;

– citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;

– se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii;

– sunt repetiţii ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;

– fac referire la filme difuzate de posturile de televiziune;

– sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă

– sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio.

Studiul nu include informaţii care provin de la agenţiile de presă: Mediafax, NewsIn şi Agerpres.

Cuvintele cheie luate în considerare pentru această analiză sunt: 12 publicaţii tipărite (Adevărul, Biz, Business Magazin, Capital, Click, Curierul Naţional, Evenimentul Zilei, Forbes, Jurnalul Naţional, Libertatea, România Liberă, Ziarul Financiar), posturi TV (Antena 1, Antena 3, B1 TV, Kanal D, N24 Plus, Prima TV, PRO TV, Realitatea TV, TVR 1, TVR 2), radio-uri (Bucureşti FM, Europa FM, Kiss FM, Magic FM, PRO FM, Radio 21, Radio ZU, Realitatea FM, Radio România Actualităţi, RFI) şi site-uri (adevarul.ro, antena1.ro, businessmagazin.ro, cancan.ro, capital.ro, click.ro, curierulnational.ro, dailybusiness.ro, evz.ro, gandul.info, hotnews.ro, jurnalul.ro, libertatea.ro, moneymagazine.ro, paginademedia.ro, realitatea.net, romanialibera.ro, rtv.net, stirileprotv.ro, wall-street.ro, zf.ro, dcnews.ro, ziuanews.ro, ziare.com, repotervirtual.ro).

Detalii privind monitorizarea presei scrise sunt disponibile pe www.mediatrust.ro.

Despre mediaTRUST

mediaTRUST Romania a fost înfiinţată în 1999 şi furnizează servicii de monitorizare către companii româneşti şi străine. Compania este membră din 2004 a FIBEP, principala organizaţie internaţională a agenţiilor de monitorizare, iar din octombrie 2010 este deţinută în proporţie de 100% de IMM – Institute of Media Monitoring Polonia. Clienţii companiei provin din cele mai diverse sectoare ale pieţei, de la domeniul financiar la cel al telecomunicaţiilor, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale, petrol, educaţie, sport, cultura, showbiz, politic.