UNSAR – Comunicat de Presa

  • Conferinta Asiguratorilor din Romania – editia a IV-a

Conferinta Asiguratorilor din Romania – editia a IV-a

Vineri, 19 iunie a.c a avut loc editia a IV-a a Conferintei Asiguratorilor din Romania, organizata de UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania. Printre subiectele dezbatute in cadrul evenimentului s-au numarat solutiile ce trebuie implementate pentru o crestere benefica a industriei de asigurari, deziderat ce se poate obtine prin stabilitate, prin coerenta legislativa si prin implementarea locala a standardelor Uniunii Europene.

In cadrul evenimentului, Remi Vrignaud, Presedintele UNSAR, a declarat: “Intr-o piata dominata de asigurarile auto daunele platite pe segmentul RCA au reprezentat in 2014, 48,6% din totalul daunelor platite in totalul asigurarilor non-life. O mare parte din aceasta valoare este reprezentata de despagubirile platite pentru vatamari corporale care cresc alarmant: 470 milioane de lei in 2014, fata de 378 milioane de lei in 2013”, mentionand ca in lipsa unui sistem de calcul stabil si predictibil se incurajeaza dezvoltarea unor fenomene care nu se afla neaparat in limitele legii, iar acest lucru conduce la o exploatare pentru cresterea profitului.

De asemenea, cu prilejul Conferintei Asiguratorilor din Romania, a fost abordata tema directivei Solvency II, in contextul in care au mai ramas mai putin de 200 de zile pana la implementarea ei.

Michaela Koller, Director General in cadrul Insurance Europe, prezenta la Conferinta in calitate de vorbitor, a declarat pe acest subiect: „Costul implementarii Solvency II este unul considerabil. Nu avem o cifra la nivelul Europei, ci doar o estimare a trezoreriei engleze, care a facut un studiu si care a spus ca doar in Anglia costul de implementare va fi 4,3 miliarde lire (circa 6 mld. euro). Din punctul meu de vedere, cea mai mare parte a costului va fi platit de consumator. Piata va fi mai constienta in ceea ce priveste riscurile, iar stabilitatea are un pret.”

Ca in fiecare an, au fost acordate premii pentru cel mai bun articol de presa pe teme de asigurari, pentru cea mai buna campanie de educatie in asigurari si pentru cea mai buna campanie de responsabilitate sociala in asigurari in anul 2014. Castigatorii au fost:

  • Cea mai buna campanie de responsabilitate sociala in asigurari in anul 2014: Metropolitan Life – campania de responsabilitate sociala „Ne jucam, invatam, crestem frumos”;
  • Cea mai buna campanie de educatie in asigurari in anul 2014: Aegon Romania – campania „Clubul celor care muncesc in Romania”;
  • Cel mai bun articol de presa pe teme de asigurari: Serban BUSCU – articolul “Monopolul care va scumpi RCA. Service-urile vor “taxa de corectitudine”.

Evenimentul a avut loc pe 19 iunie la Hotelul Intercontinental, Sala Ronda, si a reunit reprezentanti importanti ai pietelor de asigurari din Romania si Europa.

Go to Top