Zentiva România, cel mai mare producător local de medicamente generice cu prescripție în unități vândute*, a raportat o cifră de afaceri în creștere cu 16% în 2019 față de anul precedent până la o valoare de 535,4 milioane lei, și un profit de 46,34 milioane lei. Producția a înregistrat un nou record în 2019, ajungând la 105 milioane de unități comerciale (reprezentând peste 3 miliarde de unități galenice), cu 4 milioane de cutii mai mult decât în 2018. În 2020 compania continuă politica de dezvoltare pentru a își îndeplini misiunea de a oferi unui număr cât mai mare de pacienți medicamente eficiente și accesibile.
În 2019, Zentiva a alocat aproximativ 25 milioane lei pentru investiții în echipamente noi și în modernizarea capacităților existente, în special pentru zonele de fabricație Peleți și Soluții Injectabile. De asemenea s-a investit și în echipamente de laborator și în alte zone de fabricație, pentru a acomoda noi produse în fabrica noastră. Peste 50% din producție este realizată pentru export, în țări precum Germania, Marea Britanie, Franța, Italia, Elveția, Cehia și altele.
“Zentiva a continuat să evolueze în 2019 în ciuda unui climat neprietenos pentru producătorii locali de medicamente generice. Contextul actual dezvăluie încă o dată necesitatea de a considera producția de medicamente drept un domeniu de importanță strategică și de siguranță națională. Reamintim faptul că genericele sunt medicamente accesibile, folosite la scară foarte largă, de care depind milioane de pacienți și care ajută la eficientizarea costurilor din sistemul de sănătate. Ne manifestăm speranța că deciziile politice vor ține cont de aceste aspecte și vor lua în considerare declararea industriei locale de medicamente ca industrie strategică”, a declarat Simona Cocoș, Director General Zentiva România și Moldova.
Zentiva are o prezență majoră în domenii terapeutice cheie precum cardiologia, gastroenterologia, urologia, terapia durerii și sistemul nervos.
*Zentiva SA este liderul în volume vândute al pieței de medicamente generice din România, cu o cotă de piață de 16,2% în 2019 (conform IQVIA Dec. 2019).