De mai mulți ani, BRD susține cu speranță si încredere jurnalismul independent, pentru că România are nevoie acută de obiectivitate. Printre inițiative se numără si fondarea a trei platforme jurnalistice al căror conținut este asigurat de  echipe redacționale cu o libertate editorială absolută.

Proiectele sunt Scena9  – platformă de cultură, Școala9 – platformă de educație, și MindcraftStories – platformă specializată în știință și tehnologie.

De la jumătatea lunii septembrie a acestui an, BRD Groupe Société Générale și grupul de publishing Ringier au devenit parteneri în vederea continuării dezvoltării publicației axate pe educație, Școala9.

În condițiile în care învățământul este, totodată, o restanță și o aspirație a societății românești, Școala 9 încearcă să fie o platformă de conversație națională, pe teme de educație.

Rolurile celor doi parteneri sunt clare, respectând independența, specificul fiecărei instituții și pe cel al profesiilor care participă la acest proiect editorial.

BRD este creator al ideii, fondator al platformei și finanțator. Ringier va manageria proiectul și, prin redacția

Libertatea, va crea conținutul și va garanta libertatea editorială pentru toți cei care se vor exprima pe Școala9.ro.

“Am construit platforma Școala9 cu gândul că este nevoie de un spațiu de dezbatere cu idei moderne despre educație în România, un spațiu unde să se întâlnească profesori și elevi, părinți,  experți în educație, ONG-uri și jurnaliști. Ne bucurăm că am găsit un partener ca Ringier, care aduce în proiect jurnaliști tineri, dar cu experiență în domeniul educației, alături de care vom continua să dezvoltăm conținut cu impact, noi formate și vom ajunge, sperăm, la o audiență națională. Școala9.ro, alături de Scena9.ro și MindcraftStories.ro, sunt programe de lungă durată pe care le-am gândit să servească unor teme esențiale pentru viitorul societății românești : educație, cultură, știință și tehnologie”, a spus Flavia Popa, Secretarul General al BRD.

”Pentru noi, Ringier, conținutul pentru oameni, pe temele care-i preocupă și servesc interesul public, este rațiunea de a exista. Sperăm că vom reuși să dezvoltăm un proiect oricum admirabil, Școala 9 BRD, într-un moment în care este nevoie de educație înainte de orice altceva”, a spus Mihnea Vasiliu, directorul general al Ringier România.

După câteva săptămâni de colaborare, Școala9 are o audiență lunară de aproximativ 127.000 de cititori unici.

Majoritatea cititorilor Școala9 sunt femei (84%) cu vârste cuprinse între 19 și 44 de ani (80%), în care young millenials au o pondere importantă (29%), un public cu educație superioară (68%).

Potențialul de creștere al publicației este mare, interesul pentru educație, la nivel național, urban fiind de 70%, în special în rândul femeilor, al respondenților între 35 și 44 ani (71%) cu educație superioară (67%) și cu copii (71%).

*Datele au fost obținute în urma unui studiu comandat de BRD și derulat în luna septembrie 2020, pe un eșantion reprezentativ la nivel național, în mediul urban.

BRD – Groupe Société Générale este o bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor, și face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Ca actor în societate, BRD investește în cultură, educație, știintă și tehnologie, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. Acesti piloni sunt esențiali în dezvoltarea societății românești, BRD încurajând în această direcție proiecte care să fie recunoscute și apreciate de tânăra generație.

Sub această viziune a fost creată Fundația9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta BRD Scena9 din București și alte programe dedicate tinerei generații de creatori. În cultură, banca investește și în proiecte de muzică clasică și artă contemporană. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijină programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal.

BRD se implică și în zona tech, susținând echipe, competiții și laboratoare de robotică, cercetarea, antreprenoriatul inovator și comunitatea IT&C. In centrul acestei strategii se află platforma de jurnalism Mindcraft Stories.