Fundația Progress prin intermediul parteneriatului cu Grupul CEZ în România a echipat zece cluburi CODE Kids cu imprimante 3D. Obiectivul acestei acțiuni este de a sprijini copiii din cluburile de programare de la bibliotecile publice locale din Rucăr, Topoloveni, Pietrari, Tomșani, Osica de Sus, Balș, Fărcaș, Vladimir și Bărbătești să dezvolte proiecte STEM(Science, Technology, Engineering, Mathematics) utilizând imprimarea tridimensională.
Copii pegătiți pentru meserii inovative și cu oportunități de business.
Și de această dată Fundația Progress împreună cu CEZ investesc în viitorul copiilor din mediul rural și pun accentul pe dezvoltarea de abilități tehnice și de programare. Cei 320 de copii înscriși în programul CODE Kids în zona de Sud a României, dar și din generațiile viitoare, vor fi instruiți gratuit, pentru o meserie modernă, de perspectivă, aceea de Tehnician de Imprimare 3D.
”Când ne gândim la viitor și educație, ne vin în minte generațiile actuale de elevi care interacționează cu noile tehnologii, care experimentează, care își pun ideile în practică și sunt mici inventatori. Prin modulul 3D Printing pe care îl dezvoltăm în cluburile CODE Kids, aducem creația și inovația mai aproape de copiii din mediul rural. O idee care se naște în mintea lor poate lua acum forma unui obiect, prin proiectarea ei cu ajutorul imprimantelor 3D. Ne dorim să-i întâlnim pe acești copii peste câțiva ani în domenii precum arhitectura, medicina, electronica sau robotica, să învețe să folosească inteligent tehnologia și, de ce nu, să aibă propriile afaceri de imprimare tridimensională” – afirmă încrezător Ovidiu Ana, Director de Dezvoltare Fundația Progress
„Este al 3-lea an consecutiv în care susținem programul CODE Kids și, odată cu el, comunitățile pe care le deservim. Pentru a extinde perspectivele de viitor ale copiilor și a diversifica activitățile de care au parte în cadrul cluburilor, am sprijinit financiar dotarea a zece biblioteci din mediul rural cu imprimante 3D. Aceste dispozitive îi vor ajuta pe copii să transforme roadele imaginației lor în obiecte palpabile și utile, pentru a da sens proiectelor la care lucrează. Întrucât ne dorim ca educația și tehnologia să fie cât mai accesibile celor dornici de învățare, imprimantele sunt amplasate în bibliotecile publice și vor putea fi utilizate de întreaga comunitate” – afirmă Cornelia Szabo, Președinte al Directoratului, CEZ Vânzare
CODE Kids – laborator de tehnologie în care comunitățile sunt pregătite pentru viitor.
Pe de altă parte, imprimantele 3D au rolul de a transforma bibliotecile publice în centre de inovație pentru întreaga comunitate. Dispozitivele performante au fost amplasate în cele zece biblioteci și vor fi la dispoziția cetățenilor.
”Sperăm ca și meseriașii din localitate să vină în bibliotecă și să printeze acele lucruri de care au nevoie pentru a-și face meseria.” a mai adăugat managerul de proiect CODE Kids, Ovidiu Ana.
Despre CODE Kids
Inițiativa CODE Kids – Programează viitorul comunității tale a fost lansată în anul 2017, sub sloganul CODE Kids – Copiii fac coding în bibliotecile publice și are ca scop crearea unei mișcări de coding și STEM în care copii, tineri și bibliotecari din mediul rural și urban mic își dezvoltă competențele digitale și se implică în viața comunității din care provin, prin rezolvarea unor teme digitale creative. Prin acest proiect, Fundația Progress își propune să faciliteze un program pe termen lung de formare în competențe digitale pentru copiii de gimnaziu printr-o abordare tip action learning. În acest moment, Fundația Progress coordonează mai mult de 100 de cluburi de programare, din 23 de județe.
Proiectul CODE Kids este realizat cu sprijinul financiar al Romanian-American Foundation, în parteneriat cu SIMPLON România și beneficiază de suportul oferit de rețeaua de biblioteci publice din țară. Parteneri: Institutul Aspen România, Societe Generale – Global Solution Centre și CEZ Vânzare.
Despre Fundația Progress
Fundația Progress este o organizație nonguvernamentală, înființată în anul 1996 în Bistrița, ce pilotează inițiative locale în domeniul educației/ formării, incluziunii și dezvoltării comunitare pe care le scalează apoi la nivel național, drept bune practici, folosind bibliotecile publice ca puncte focale de învățare și centre de inovație socială, pentru a ajunge la orice grup social, în special la cele marginale.