Dove 100% Plastic Reciclat

Dove, unul dintre cele mai cunoscute branduri de îngrijire personală din lume, anunță noi inițiative cu impact în accelerarea progresului înregistrat la nivel global de industria produselor de îngrijire personală în ceea ce privește reducerea deșeurilor de plastic. Inițiativele Dove se numără printre cele mai complexe planuri de acest tip din industria de profil și vor avea un impact semnificativ, eliminând utilizarea unei cantități de peste 20.500 tone de plastic virgin în fiecare an. Această cantitate este suficientă pentru a măsura planeta, de jur împrejur, de 2,7 ori1. Brandul a optat pentru implementarea unor inițiative pe termen lung în locul unor acțiuni punctuale, asigurând astfel un impact durabil și o utilizare sustenabilă a resurselor.

La nivel global, gestionarea deșeurilor de plastic reprezintă una dintre cele mai mari provocări de mediu, dar și din perspectiva sănătății umane, în acest moment. Cauza principală a acestei provocări este implementarea unui model de consum liniar, bazat pe produse de unică folosință. Dove își propune să fie parte din soluție, aceea de a crea o economie circulară, în care materialele plastice sunt reutilizate sau reciclate, și își extinde strategia în această direcție, conform următoarelor principii:

  1. FĂRĂ PLASTIC: Dove deschide un drum nou pentru industria produselor de îngrijire personală prin inovațiile pe care le propune, care elimină folosirea plasticului acolo unde este posibil, înlocuindu-l cu materiale alternative și cu formate noi de ambalaje. Astfel, la nivel global, începând de anul viitor, compania va elimina plasticul din ambalajul bine-cunoscutului săpun-cremă 2 și își va continua demersul de a înlocui învelișul de plastic al săpunurilor-cremă de tip multipack cu un nou material, fără plastic în componență.
  1. PLASTIC MAI BUN: Dove se angajează să investească în folosirea unor resurse de plastic sustenabile, care să diminueze cantitatea de plastic virgin utilizată, încurajând strategia de dezvoltare a unei economii circulare pentru materialele plastice. Astfel, compania anunță lansarea sticlelor de produs din plastic 100% reciclat acolo unde este fezabil din punct de vedere tehnic până la sfârșitul anului 2019, în America de Nord și în Europa – demers ce se adresează tuturor gamelor sale (Dove, Dove Men+Care și Baby Dove)3. De asemenea, Dove continuă să cerceteze noi soluții acolo unde utilizarea plasticului reciclat nu este posibilă din punct de vedere tehnic, inclusiv pentru capace și pompe.

(1) Echivalentul cantității de plastic virgin pe care Dove o va economisi este calculat prin alinierea pe orizontală a sticlelor Dove de 16 FL.OZ/473mL.

(2) Timpul de producție poate varia în funcție de rezultatele testelor.

(3) În portofoliul Dove există puține excepții de sticle de produs care nu conțin plastic 100% reciclat, dar acestea dețin cote de piață semnificative, iar obiectivul este de a atinge 100% cât de curând posibil. Aceste excepții sunt:

  • În UE, sticlele Dove produse prin tehnologia MuCell vor ajunge la un conținut de 97% plastic reciclat până la finalul anului. Săpunul lichid, de asemenea produs prin tehnologia MuCell, va ajunge la un conținut de 97% plastic reciclat, însă implementarea a fost amânată pentru trimestrul al treilea al anului 2020, în condițiile în care nu există suficient de multă polipropilenă reciclată de calitate disponibilă pe piață care să permită atingerea unui procent de 100%.
  • Recipientele de săpun lichid și self foaming din America de Nord vor conține 78% plastic reciclat. Cercetăm în continuare noi opțiuni pentru a atinge un procent de 100%.
  1. PLASTIC MAI PUȚIN: Dove va investi în dezvoltarea tehnologiei care stă la baza recipientelor refolosibile din oțel inoxidabil pentru antiperspirantele solide: minim™. Această tehnologie permite diminuarea deșeurilor printr-o reducere radicală a cantității de plastic utilizate. Data lansării nu este confirmată încă, dar s-au făcut deja pași importanți în această direcție. Conceptul minim™ va fi lansat ca parte din platforma LOOP™, un sistem de cumpărături unic, cu acces direct din partea utilizatorilor și cu poluare minimă.

Sander Defruyt, Șeful Inițiativei New Plastics Economy, Fundația Ellen MacArthur: “Pentru a rezolva problema deșeurilor de plastic cu care ne confruntăm la nivel global trebuie să ne concentrăm asupra sursei. Aceasta înseamnă să eliminăm materialele plastice de care nu avem nevoie, să găsim soluții inovatoare pentru cele de care avem nevoie și să încurajăm reutilizarea lor. Salutăm inițiativele anunțate de Dove și eforturile lor semnificative de a reduce cantitatea de plastic virgin utilizată.” 

Inițiativele Dove contribuie la îndeplinirea angajamentelor anunțate recent de Unilever în privința materialelor plastice:

  • Să reducă la jumătate utilizarea plasticului virgin, prin eliminarea a peste 100.000 de tone de ambalaje din plastic și prin accelerarea utilizării a celor din plastic reciclat
  • Să colecteze și să proceseze mai multe ambalaje din plastic decât cele pe care le vinde

De asemenea, aceste inițiative vin să completeze tradiția îndelungată de pionierat a celor de la Unilever și Dove în a identifica soluții alternative la utilizarea plasticului, cum sunt dezvoltarea unui parteneriat cheie între Unilever și Fundația Ellen MacArthur în inițiativa New Plastic Economy sau economisirea de către Dove a unei cantități de peste 10.000 de tone de plastic virgin în ultimul deceniu.

Monica Tamaș, Marketing Leader Home & Personal Care Unilever SCE: “Fiind una dintre cele mai apreciate mărci de îngrijire personală atât la nivel global, cât și în România, avem responsabilitatea de a găsi soluții pentru un viitor durabil. Am identificat instrumentele pentru a reduce semnificativ deșeurile de plastic în întreaga lume și ne continuăm cercetările pentru a eficientiza pe termen lung acest proces. Ne bucurăm că și România va beneficia de mișcarea inițiată de Dove la nivel global. Sperăm ca modelul nostru să convingă cât mai multe companii să ni se alăture în acest demers, pentru un impact pozitiv asupra mediului.

Prin utilizarea ambalajelor alternative, a plasticului reciclat acolo unde este nevoie și prin tehnologia recipientelor reutilizabile, Dove își asumă rolul de a fi motorul mișcării în misiunea de a conferi o nouă valoare plasticului și de a reduce cantitatea de ambalaje din plastic pe care le produce.

  • Recipientele deodorantelor sunt produse în principal din polipropilenă. În prezent, nu există suficient de multă polipropilenă reciclată de calitate disponibilă pe piață care să permită atingerea unui procent de 100%. Drept urmare, am inclus cât mai mult plastic reciclat cu putință, fără ca funcționalitatea ambalajului să fie afectată. Ponderea plasticului reciclat din componență diferă în funcție de structura (ex. stick versus roll-on) și culoarea ambalajului.
  • Anumite tipuri de sticle colorate din gama de îngrijire a părului din UE și America de Nord pentru care nu există încă soluții tehnice, dar cercetăm metode prin care am putea genera rezultate similare.

În prezent, Dove evaluează soluțiile pentru a înlocui capacele și pompele existente cu materiale 100% reciclate, aflându-se deja în a doua etapă a inițativei. În momentul de față, angajamentul pentru utilizarea plasticului 100% reciclat se referă la sticla propriu-zisă. 

Richard Slater, Unilever Chief R&D Officer: “Inițiativele anunțate astăzi sunt un pas important în demersul nostru de a transforma felul în care producem, folosim și eliminăm ambalajele din plastic. Prin acest demers, ne propunem să ajutăm industria globală a reciclării să colecteze mai multe deșeuri din plastic și să producă mai mult plastic reciclat care să poată fi folosit.’’ 

Dove se angajează să conducă lupta împotriva deșeurilor din plastic și să determine schimbarea, atât în industria din care face parte, cât și dincolo de ea. Prin aceste inițiative, Dove atrage atenția asupra nevoii de a colabora și de a acționa imediat cu scopul de a rezolva problema deșeurilor din plastic din întreaga lume, prin abordarea unui nou comportament comercial și de consum.

Despre Dove

Brandul Dove s-a lansat în SUA în 1957, odată cu produsele sale emblematice: săpunul-cremă, demachiantele și loțiunile cu ¼ cremă hidratantă. Moștenirea brandului DOVE este hidratarea pielii și faptul că a fost o promisiune susținută de fapte a dus la dezvoltarea brandului de la săpunul-cremă la una dintre cele mai iubite mărci la nivel global.

Femeile au fost întotdeauna inspirația noastră și, de la bun început, am fost hotărâți să oferim produse de îngirjire personală care oferă o îngrjire superioară a pielii și să celebrăm în reclamele noastre frumusețea adevărată. Dove crede în frumusețea fiecărei femei. Frumusețea trebuie să fie o sursă de încredere și nu de anxietate. Misiunea Dove este să inspire femeile de pretutindeni să dezvolte o relație pozitivă cu felul în care arată, ajutându-le să fie mai încrezătoare și să-și atingă potențialul maxim.

Timp de 60 de ani, Dove s-a angajat ca tot ceea ce face să extindă definiția limitată a frumuseții. Prin intermediul promisiunii „Dove Real Beauty”, Dove promite să:

  • Portretizeze femeile cu onestitate, diversitate și respect – promovăm femei de diferite vârste, dimensiuni, etnii, orientări și abilități.
  • Portretizeze femeile așa cum sunt ele în viața reală, fără retușuri digitale.
  • Îi ajute pe tineri să-și consolideze încrederea și stima de sine prin intermediul proiectului Dove Self-Esteem, cel mai mare proiect ce vizează educarea în privința încrederii în sine.

Despre Unilever

Unilever este unul dintre cei mai importanți furnizori mondiali de alimente și produse de îngrijire personală, prezent în peste 190 de țări, ajungând la 2,5 miliarde de consumatori în fiecare zi. Compania are 161,000 de angajați și a generat vânzări în valoare de 53.7 miliarde € în 2017. Peste trei sferturi (85%) din businessul companiei se desfășoară pe piețele emergente sau în curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi găsite în casele din întreaga lume, inclusiv Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s și Magnum.

Prin Planul Unilever pentru un stil de viaţă sustenabil, compania şi-a propus:

  • Să ajute mai multe de un milliard de oameni să acţioneze pentru a îşi îmbunătăţi sănătatea şi starea de bine până în 2020.
  • Să reducă la jumătate amprenta de mediu a produselor până în 2030.
  • Să îmbunătăţească viaţa a milioane de oameni până în 2020.

Planul Unilever creează valoare, determinând creșterea businessului și a încrederii, eliminând costuri și reducând riscurile. Brandurile sustenabile ale companiei cresc cu 46% mai rapid decât restul businessului și reprezintă mai mult de 70% din creșterea companiei în 2017.

Unilever s-a situat pe primul loc, în 2018, în domeniul său de activitate, în Indexul Sustenabilităţii Dow Jones. În clasamentul FTSE4Good Index, a atins cel mai mare scor de mediu (5). Conduce în topul Global Corporate Sustainability Leaders, în anul 2017, pentru al şaptelea an consecutiv, potrivit sondajului anual GlobeScan/SustainAbility. Unilever s-a angajat să aibă o amprentă zero de carbon până în 2030.

Pentru mai multe informații despre compania și brandurile Unilever vizitați www.unilever.com. Pentru mai multe informații despre Unilever și planul său pentru un stil de viață sustenabil: www.unilever.com/sustainable-living

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmăreşte crearea unui viitor mai bun, în fiecare zi. Îi ajutăm pe oameni să arate bine, să se simtă bine şi să ia ce e mai bun din viaţă, cu branduri şi servicii care sunt beneficie atât pentru consumatorii noştri, cât şi pentru alţi oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piaţa bunurilor de larg consum  cu operațiuni puternice în peste 100 de țări și vânzări în peste 180 de țări.  În regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfăşoară operaţiuni pe pieţele produselor alimentare, de îngrijire personală şi de îngrijire a locuinţei, prin Unilever South Central Europe şi Unilever România. Unilever South Central Europe, cu sediul în Bucureşti, coordonează operaţiunile de marketing şi vânzări din România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever România coordonează operaţiunile de pe platforma industrială de la Ploieşti.

Pentru mai multe informaţii despre compania Unilever şi brandurile sale, vizitaţi www.unilever.ro.