Golin & iSense Solutions: Care sunt principalii factori de influenţă şi cum iau deciziile noile generaţii

Golin & iSense Solutions: Care sunt principalii factori de influenţă şi cum iau deciziile noile generaţii

Ce stă la baza unei alegeri în cazul tinerilor Millennials şi Generaţiei Z? Noul studiu Bold by Lowe Group, realizat de Golin şi iSense Solutions, dezvăluie cum iau deciziile cele mai tinere generaţii când vine vorba despre un loc de muncă, educaţie, alegerea brandurilor pe care le folosesc şi în ce măsură aleg să se implice în viaţa societăţii.

Ne-am gândit că e un moment potrivit să vorbim despre alegeri şi să descoperim cum iau deciziile noile generaţii, ce le motivează şi influenţează hotărârile, dacă sunt mai puternice pentru ei vocile din spaţiul public sau cele din intimitatea vieţii private, unde familia şi prietenii devin factori importanţi. Rezultatele studiului ne-au arătat că Generaţia Z dă dovadă de multă empatie şi poate fi foarte atrasă de branduri cu social purpose, că preferă brandurile sincere şi transparente şi, poate în mod surprinzător, e o generaţie căreia îi place să respecte regulile. Comunicarea curajoasă şi campaniile care îi implică într-o poveste în care se regăsesc, ajung mai uşor la ei, iar vizibilitatea brandurilor în social media dictează nivelul de dezirabilitate.”, spune Irina Roncea, Managing Director, Golin.

Este foarte important să ne cunoaştem consumatorul, cel căruia îi transmitem mesajul brandului nostru, iar tinerele generaţii reprezintă audienţa căreia majoritatea companiilor li se adreseaza şi în mijlocul căreia îşi doresc să se afle. Millennials sunt foarte atenţi la utilitatea produselor pe care le cumpără şi au tendinţa de a deveni loiali unor branduri. Datorită puterii financiare, ei reprezintă categoria <<early adopters>> atunci când vine vorba de cele mai noi produse şi preferă să fie implicaţi în comunicări creative.”, adaugă Traian Năstase, Managing Partner, iSense Solutions.

În cazul tinerilor din Generaţia Z (18-25 de ani), grupurile sau paginile de social media reprezintă o sursă importantă care influenţează decizia de cumpărare (41% declară că sunt influenţaţi de această sursă). Aproape jumătate (45%) dintre cei cu vârsta peste 35 de ani apelează la forumurile online înainte de o achiziţie, precum şi la informaţii primite de la un consultant al producătorului, iar târgurile şi expoziţiile influenţează decizia de cumpărare pentru 40% dintre cei peste 35 de ani.

Familia reprezintă un influenţator important în cazul cumpărăturilor cu o valoare mai mare, într-un procent de 46% pentru tinerii cu vârsta între 18-25 de ani, în cazul carierei (35%) şi al cumpărăturilor curente (31%), iar pentru alegerea instituţiei de educaţie 45% dintre cei cu vârsta între 26-35 de ani se consultă cu un membru al familiei.

Cei mai mulţi tineri între 18-25 de ani pun preţ pe produsele de calitate, cele care le oferă o experienţă plăcută (89%), dar şi pe cele care le uşurează activitatea de zi cu zi (72%). Tinerii din Generaţia Z (18-25 de ani) iau în considerare şi preţul (59%) când se decid asupra unui produs sau serviciu.

Reputaţia mărcilor influenţează decizia de cumpărare a tinerilor între 18 şi 25 de ani, astfel că cele care respectă egalitatea de gen (56%) şi desfăşoară acţiuni pentru rezolvarea unor probleme sociale (50%) se regăsesc în topul preferinţelor acestora. Pe lângă acestea, noua generaţie de tineri ţine cont şi de popularitatea unei mărci (50%), dar şi de măsura în care produsele reuşesc să îi surprindă prin unicitate (46%).

Temele politice sunt mai de interes pentru cei cu vârsta peste 35 de ani, dar doar 23% dintre aceştia declară că sunt la curent cu evenimentele actuale. Tinerii din Generaţia Z acordă şi mai puţin interes acestor subiecte, iar doar 9% dintre aceştia afirmă că sunt foarte informaţi în acest sens.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions pentru Golin la care au participat respondenţi cu vârsta cuprinsă între 18-65 de ani, utilizatori de internet din mediul urban. Datele au fost culese online prin intermediul platformei ResearchRomania.ro, în luna mai a acestui an, şi sunt reprezentative la nivel urban. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4.38%, la un nivel de încredere de 95%.

Despre Golin România

Golin este singura agenție de PR din România care a câștigat, patru ani la rând, titlul de Agenția #1 în topul Biz PR Awards, iar în 2018 premiul pentru Creativitate în PR și două premii pentru Notorietate.

Golin rămâne cea mai premiată agenție de PR la premiile Webstock 2018 și singura agenţie din România premiată cu Gold la două festivaluri internaţionale in 2018 – SABRE Awards EMEA şi IAB MIXX Awards Europe. În 2017, Golin a fost prima agenție de PR din România care a câștigat Grand Prix la Golden Hammer.

Golin România este afiliată la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, Golin Worldwide, desemnată în 2019 Global Agency of the Year în cadrul PR Week Global Awards. La nivel internațional, rețeaua Golin numără peste 50 de birouri în America, EMEA și APAC. Golin este parte a Interpublic Group (IPG), iar în România face parte din unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, Lowe Group, alături de MullenLowe (advertising), Initiative (media), Profero (digital), Medic One (comunicare în domeniul medical și farmaceutic) și BPN (new media). Mai multe detalii pe www.golin.com/ro/.

Pentru mai multe informații vizitați http://golin.ro sau pagina de Facebook Golin Romania.

Comenteaza