Unul din trei proprietari de IMM-uri din România participă doar la deciziile strategice ale companiei, în timp ce 43% oferă departamentelor libertatea de a lua decizii pentru a-și atinge obiectivele, potrivit unui sondaj realizat în România și Ungaria. Doar 31% dintre managerii de IMM-uri din Ungaria acordă o astfel de autonomie subordonaților lor, se arată în studiu. Cercetarea IMM a fost realizată de MiniCRM, unul dintre principalii furnizori regionali de soluții software de gestionare a relațiilor cu clienții (CRM) pentru IMM-uri, fondat în Ungaria și prezent în România din 2015.

În timp ce proporția antreprenorilor care au o viziune personală asupra propriului rol în companie este similară în cele două țări (86% în România și, respectiv, 87% în Ungaria), există o diferență în ceea ce privește viziunea pentru companie. 74% dintre proprietarii de IMM-uri din România știu cum văd evoluția firmei, în timp ce vecinii au claritate asupra viziunii în pondere de 68%. Datele din România arată, de asemenea, că prioritățile pentru realizarea viziunii antreprenorilor sunt adoptarea soluțiilor de automatizare a proceselor (57%), extinderea pe piață (57%), precum și dezvoltarea organizațională și extinderea managementului (54%).

Toate acestea arată o abordare matură și profesionistă, potrivit lui Csaba Rácz, CEO al MiniCRM, mai ales din perspectiva faptului că jumătate dintre respondenți (51%) au mai mult de un deceniu și jumătate de experiență în afaceri, iar 40% dintre antreprenorii chestionați au trecut prin crize economice majore în trecutul recent: criza financiară începută în 2008 și perioada pandemică și post-pandemică din 2022-2023.

Există o diferență considerabilă între proprietarii de IMM-uri din cele două țări în ceea ce privește percepția „sunt sclavul companiei mele”. În timp ce 10% dintre patronii din Ungaria sunt complet de acord și 35% tind să fie de acord, în România proporțiile sunt de 6% și, respectiv, 26%. Acest fapt sugerează că antreprenorii din România se află într-o situație mai bună în ceea ce privește echilibrul dintre viața profesională și cea privată decât omologii lor din Ungaria. În ceea ce privește implicarea în companie, nu există totuși o diferență majoră: mai mult de 67% dintre proprietarii de IMM-uri din România consideră că joacă un rol important în viața companiei lor, în timp ce în Ungaria 71% consideră că fără ei compania nu ar putea funcționa eficient.

De remarcat este și faptul că 88% dintre participanții la studiu din România nu și-au evaluat încă firma. Potrivit lui Csaba Rácz, acest lucru indică faptul că antreprenorii nu intenționează să vândă compania și nici să aducă un partener ca investitor. Rácz consideră că aceasta este o dovadă a faptului că proprietarii IMM-urilor din România rămân fideli modelului lor de afaceri, având încredere în propria filosofie corporativă și structură organizațională.

Despre MiniCRM:   

MiniCRM oferă soluții CRM – Customer Relationship Management ca SaaS pentru IMM-uri. Cu 14 ani de experiență, MiniCRM este liderul pieței CRM în Ungaria, cu 2000 de clienți și 500 de clienți în România. MiniCRM oferă funcționalități esențiale pentru toate companiile, cum ar fi gestionarea eficientă a sarcinilor, gestionarea fără întreruperi a bazei de date a clienților, automatizarea proceselor și raportarea pentru luarea deciziilor, prin intermediul unei platforme cloud cu instrumente pentru procese de vânzări, campanii de marketing, helpdesk, gestionarea proiectelor, comenzi și facturi, raportare și analiză. Sistemul multilingv, inclusiv în limba română, a fost dezvoltat permanent pentru a răspunde mai bine nevoilor IMM-urilor. În calitate de expert al eficienței, MiniCRM oferă clienților metodologii de management și oportunitatea de a schimba modul de lucru pentru a construi afaceri mai eficiente și mai previzibile.  www.minicrm.ro