17 primării din județul Teleorman își simplifică interacțiunea cu cetățenii și reduc birocrația prin soluția de digitalizare Regista, aplicație completă de registratură și managementul documentelor. Cele 17 administrații locale fac parte din GAL Dunărea de Sud, primul Grup de Acțiune Locală din țară care a obținut fonduri pentru digitalizarea proceselor în cadrul primăriilor, prin proiectul „e-Primăria – administrație locală fără hârtii și ghișee”.
Proiectul este finanțat prin programul Fondul European Agricol pentru Dezvoltare Rurală – FEADR și are ca scop implementarea digitalizării la nivelul administrațiilor publice locale din Asociația de Dezvoltare Intercomunitară – ADI Câmpia Boianului, ce cuprinde localitățile: Bragadiru, Bujoru, Conțești, Crângu, Dracea, Fântânele, Frumoasa, Izvoarele, Lisa, Năsturelu, Piatra, Pietroșani, Seaca, Smărdioasa, Suhaia, Traian și Viișoara.
Astfel, prin intermediul aplicației Regista, se ating obiectivele de digitalizare la nivelul administrației locale vizate de proiect: asigurarea circulației documentelor între cetățeni și instituții în format electronic, îmbunătățirea interacțiunii cu cetățenii, modernizarea serviciilor furnizate și sprijinirea primăriilor în implementarea măsurilor de simplificare a procedurilor administrative pentru cetățeni.
„Prin aplicația Regista, continuăm accelerarea procesului de digitalizare la nivelul instituțiilor publice din România care au nevoie în această perioadă, poate mai mult ca oricând, să faciliteze interacțiunea cu cetățenii lor și să elimine bariera birocrației. Ne bucurăm să fim partenerii de digitalizare ai primului Grup de Acțiune Locală din România care a obținut finanțare pentru un astfel de proiect de digitalizare și să sprijinim prin soluția Regista cele 17 primării în demersul lor de simplificare a tuturor interacțiunilor cu cetățenii pe care îi deservesc”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și co-fondator Zitec, compania de tehnologie care a dezvoltat aplicația Regista.
„Dezvoltarea tehnologică, dar și măsurile impuse de pandemie au create un context favorabil pentru intensificarea procesului de digitalizare. Odată cu acesta putem reduce considerabil decalajul în ceea ce privește organizarea instituțiilor publice de la oraș față de cele din zonele rurale. Astfel, prin intermediul aplicației Regista, partenerul nostru pentru digitalizare, toate cele 17 primării locale incluse în grupul de acțiune locală vor putea să își simplifice procedurile de lucru cu cetățenii care vor putea depune cereri online pentru diverse solicitări,sesizări sau vor putea face programări online, fără a mai fi nevoie să se deplaseze personal la sediul instituției de care aparțin”, a declarat Dorina Antonescu – reprezentant legal GAL Dunărea de Sud.
Soluţia Regista este lider de piaţă pe segmentul aplicaţiilor de registratură şi managementul documentelor în administraţia publică locală. Rolul aplicaţiei este să automatizeze şi să eficientizeze activităţile din instituţiile locale, guvernamentale şi din companii, prin modulele de registratură electronică, managementul documentelor şi e-Guvernare. Regista facilitează atât o comunicare optimă între departamentele unei instituţii, cât şi între funcţionari şi cetăţeni, pentru o rezolvare rapidă şi mult mai organizată a solicitărilor primite, dar și consultarea documentelor publice, trimiterea de cereri online, depunerea de sesizări sau programări online.
Totodată, Regista dispune de modulul Formulare electronice, care permite completarea și trimiterea online a cererilor necesare pentru eliberarea de certificate, autorizații și alte documente precum certificatul de atestare fiscală, adeverința de rol agricol sau certificatul de urbanism. Odată cu rezolvarea cererii, documentul emis se trimite pe e-mailul solicitantului. Prin integrarea secțiunii Monitorul Oficial Local pe website-urile primăriilor, cetățenii pot consulta documente de interes public: Hotărâri de Consiliu Local sau Dispozițiile Primarului, acestea fiind publicate automat fără a fi necesare activități suplimentare în panoul de administrare a website-ului.
Optând pentru registratura online, cetățenii au posibilitatea să verifice de acasă sau de la birou starea cererilor depuse, ceea ce scade semnificativ numărul cozilor formate la ghișeele instituțiilor. Tot prin intermediul portalului, se pot trimite online sesizări pentru o gamă largă de aspecte identificate de către cetățeni, ce țin de viața de zi cu zi a localității, precum: parcări neregulamentare, semnalizare rutieră, transport public, iluminat. Aceste sesizări pot fi adăugate punctual pe harta publică interactivă a localității, pentru o localizare exactă. De asemenea, cetățenii se pot programa pentru oficializarea căsătoriei la Starea Civilă, înscrierea în audiență la primar sau pentru depunerea documentelor necesare în vederea eliberării actelor de identitate.
Până în prezent, peste 750 de instituţii publice şi companii din toate judeţele ţării şi-au îmbunătăţit procesele de lucru și-au redus birocraţia prin intermediul Regista. Aplicaţia are peste 15.000 de utilizatori la nivel naţional care au înregistrat de-a lungul timpului peste 16 milioane de documente. Aplicaţia Regista poate fi accesată de oriunde de către funcţionarii publici sau angajaţii companiilor, fiind disponibilă direct din browser, fără instalare şi cu toate informaţiile stocate în siguranţă în cloud Microsoft Azure în Uniunea Europeană. Compania care dezvoltă aplicația este partener Gold Microsoft și certificată ISO.