Cât de mult contează în ziua de astăzi imaginea atunci când ne decidem să cunoaștem un potențial partener? În era aplicațiilor digitale care intermediază sau suplinesc întâlnirile dintre oameni, cât din decizia de a iniția sau a continua o conversație e determinată de fotografia de profil?
Câți oameni interesanți și atractivi ratăm de fapt în momentul în care ne lăsăm influențați doar de imagine?
Acestea au fost întrebările lansate de București-Mall Vitan printr-un experiment inedit organizat cu ocazia zilei de Sf. Valentin, cu ajutorul a trei persoane publice: Ioana Dumitrache, vlogger de beauty și make-up artist, Irina Markovits, style consultant și Ilinca Obădescu, jurnalistă de televiziune, au acceptat provocarea București Mall-Vitan de a ieși la o cină pe întuneric, cu o persoană complet necunoscută, într-un spațiu special amenajat în cadrul mall-ului.
Surpriza cinei a venit la final, atunci când s-au aprins luminile și au descoperit că persoanele pe care le-au cunoscut și de care s-au apropiat în decursul cinei, sunt persoane cu deficiențe de vedere: Traian (maseur), Iulian (profesor), George (gestionar depozit).
“Întunericul creează apropriere. Nu au existat alți stimuli, nu ai la ce să te uiți, nu are ce să-ți distraga privirea, așa că am fost foarte atentă la conversație”, declară Irina Markovits.
„Am conștientizat mult mai mult că trebuie să ne uităm mai mult în sufletul oamenilor”, spune Ilinca Obădescu despre experiență.
„Cred că experiența aceasta m-a ajutat un pic să deschid ochii, chiar daca cumva i-am închis.”, povestește Ioana Dumitrache.
“Ne bucură inițiativa București Mall – Vitan de a deschide ochii oamenilor asupra întregii comunități a persoanelor cu deficiențe de vedere din România. O întâlnire pe întuneric este ocazia perfectă de a aduce în lumină prejudecățile și etichetele pe care le punem oamenilor pe care îi întâlnim zi de zi.”, a declarat Tudorel Tupiluşi, Preşedinte Asociația Nevăzătorilor din România.
În România există peste 100.000 de persoane cu deficiențe de vedere, iar București Mall-Vitan a vrut să afle cum arată pentru ele iubirea. Mesajul experimentului organizat de București Mall-Vitan împreună cu Asociația Nevăzătorilor din România este “Judge less, see more” și, totodată, un îndemn către persoanele care își caută perechea de a lăsa deoparte prejudecățile și a continua să caute frumusețea și valoarea unui partener dincolo de aspectul estetic.
Inițiativa face parte dintr-un program mai amplu prin care București Mall-Vitan își completează serviciile pentru a răspunde nevoilor tuturor persoanelor care îi trec pragul. Astfel, împreună cu Asociația Nevăzătorilor din România, București Mall-Vitan va dezvolta în viitor meniuri în limbajul Braille pentru cafenelele din incinta mall-ului. De asemenea, mall-ul va oferi servicii ocazionale de consultanță de cumpărături pentru persoanele cu deficiențe de vedere, astfel încât experiența de shopping să fie cât mai prietenoasă.
București Mall-Vitan va continua în acest an să implementeze și alte servicii și funcționalități pentru a facilita și îmbunătăți accesul persoanelor cu deficiențe la experiențe de shopping și de petrecere a timpului.
Despre București Mall – Vitan
București Mall – Vitan este primul centru comercial modern de tip shopping mall din România, cu o experiență de peste 20 de ani pe piață. Încă de la lansare, București Mall a redefinit experiențele urbane ale publicului și a deschis noi drumuri în materie de modă și entertainment. În prezent, mixul de branduri și de magazine continuă să ofere experiențe inedite. De exemplu, magazinul MANGO din București Mall – Vitan este cel mai mare din România, cu colecții pentru femei, bărbați și copii, de la nou-născuți până la 14 ani. De asemenea, magazinul Douglas din București Mall Vitan este unul dintre cele mai mari din țară, iar restaurantul Resto Aperto aduce în fața clienților conceptul de live cooking în rândul publicului. București Mall continuă să fie un trendsetter: recent, a devenit singurul centru comercial din România care găzduiește un magazin al cunoscutului retailer scandinav MARC O’POLO.