Ashok Kalyanswamy, Chief Information Officer la Saxo Bank, explică modul în care Covid-19 a accelerat tranziția către cloud și descrie trei pași pentru a așeza firmele pe calea spre adoptarea acestei tehnologii cu succes.

Dacă pandemia ar fi „lovit” acum cinci ani, firmelor de servicii financiare le-ar fi fost mult mai dificilă trecerea bruscă la munca de acasă. Într-o astfel de criză, în care interacțiunea față în față cu clienții și colegii de muncă trece prin asemenea provocări, produsele și serviciile pe care le oferim trebuie să fie complet digitale. De asemenea, pandemia a creat o mulțime de tulburări bruște pe piețe, cu multă volatilitate, iar sistemele au fost supuse unor presiuni uriașe, deoarece nimic nu a fost planificat. În acest context, o schimbare invizibilă, dar extrem de importantă, a evoluat în liniște pentru a deveni eroul necunoscut al crizei Covid-19: tehnologia cloud.

Tehnologia cloud ne conectează indiferent de locul în care ne aflăm în lume, ne oferă acces la aplicații critice și servicii inovatoare, creează parteneriate în interiorul și în afara organizațiilor noastre și ne permite să scalăm un business rapid și ieftin, la cerere, pentru a spori oferta noastră de afaceri.

În timp ce un număr din ce în ce mai mare de firme de servicii financiare au migrat către cloud de-a lungul anilor, pandemia a creat o necesitate bruscă pentru o utilizare mai mare a tehnologiei, iar firmele care nu începuseră această călătorie s-au grăbit să o adopte. Trecerea bruscă la digitalizarea la scară, gestionarea volumelor la cerere, oferirea de servicii și produse a generat rapid o încărcătură uriașă asupra infrastructurii. Unele sisteme au fost tensionate sub greutatea cererii, trimitând un semnal de alarmă pentru furnizori.

Ceea ce a demonstrat criza este necesitatea acestei tehnologii, dar și munca pe care firmele și furnizorii trebuie să o facă pentru a le echipa pentru acest nou mod de lucru. În timp ce unele firme erau bine pregătite, altele se aflau într-o etapă mult mai timpurie în călătoria lor în cloud, când a lovit pandemia. Adoptarea serviciilor cloud și digitale poate părea a fi un proces simplu – cum ar fi cumpărarea de spațiu de stocare cloud de la un magazin online – dar realitatea este mult diferită. Schimbarea nu se datorează doar tehnologiei, instrumentelor și arhitecturii fundamentale, ci necesită o tranziție culturală și operațională mult mai mare. Deci, cum se desfășoară această tranziție în firmele aflate la începutul călătoriei lor în cloud sau cele care încă nu au început acest lucru? Ca o companie care a adoptat timpuriu cloud-ul, la Saxo cunoaștem provocările tranziției unei organizații mari și complexe. Din experiență, există trei pași critici:

  • Înțelegeți „de ce”: una dintre principalele bariere în calea adopției nu este de ordin tehnic. Suntem creaturi conservatoare și este nevoie de timp pentru a ne antrena pentru noi obiceiuri. Înainte ca o firmă să se gândească la provocările tehnologice, factorii de decizie superiori, care nu lucrează neapărat în roluri tehnice și angajații trebuie să înțeleagă „de ce” și „ce este acolo pentru ei”. Pentru cei neinițiați, cloud-ul poate părea un nivel suplimentar de complexitate și ar putea părea chiar perturbator în primele etape ale implementării sale. Cei care conduc proiectul trebuie să expună de ce această investiție semnificativă este esențială pentru funcționarea afacerii, ceea ce este necesar pentru afacere și, important, scopul final și modul în care duce firma la nivelul următor.
  • Gestionați riscurile și controalele: riscurile și controalele sunt vitale și necesită o analiză atentă și dezvoltarea unei infrastructuri tehnice și organizaționale adaptate. Cloud-ul nu cunoaște limite, dar firmele cu o prezență globală trebuie să fie conștiente de diferențele potențiale în reglementare și conformitate în țările în care operează. Firmele trebuie să construiască relații cu aceste părți pentru a se asigura că înțeleg ceea ce li se cere în diferite jurisdicții, precum și să ia în considerare implicațiile în materie de securitate a datelor pentru a evita să fie prinși cu garda jos de regulile organismelor regionale.
  • Stimulați schimbările culturale: pentru ca această schimbare să aibă succes, utilizarea cloud-ului trebuie să fie la fel de normală pentru angajați ca și utilizarea e-mailului sau a telefoanelor. Ca și în cazul oricărui instrument sau abilitate nouă, instruirea și workshopurile sunt esențiale pentru această schimbare. O echipă de oameni care cred în eficacitatea tehnologiei și devin utilizatori obișnuiți se va asigura că afacerea obține cea mai mare valoare din infrastructură, va limita riscul de erori umane și va determina rentabilitatea investiției.

Fără acești trei pași, un program nu va produce beneficiile scontate. Fără educație, personalul se va lupta în adoptarea tehnologiei și, fără să se concentreze asupra riscurilor și controalelor, managementul și autoritățile de reglementare nu vor fi fericite, iar proiectul va eșua.

Pandemia a catalizat trecerea la cloud. În noua „lume”, lipsa unei strategii de migrare către cloud ar putea fi fatală – afacerile ar trebui să o vadă ca o inevitabilitate care trebuie să se întâmple, mai bine devreme decât mai târziu. Furnizorii se adaptează, de asemenea, la schimbările uriașe din ultimul an, ceea ce provoacă o inovație rapidă în tehnologia cloud și aplicațiile sale – a fi blocat în continuare înseamnă a rămâne în urmă. În anii următori, vom analiza această tranziție la fel de importantă ca trecerea de la mașini de scris la computere, sau de la scrisori la e-mail. Indiferent de stadiul în care vă aflați în călătoria asta, nu a existat niciodată un moment mai important pentru a formula o strategie coerentă despre cum să profitați la maximum de cloud.

Despre Grupul Saxo Bank

Saxo Bank conectează oamenii la oportunități de investiții pe piețele globale de capital. Ca furnizor de tranzacții și investiții multi-active, Saxo Bank se străduiește să ofere oamenilor o experiență user-friendly de utilizare a platformei, personalizată și fără probleme, care să le ofere exact ceea ce au nevoie, atunci când au nevoie, indiferent dacă vor să tranzacționeze activ la nivel global. piețe sau investesc în viitorul lor.

Fondată în 1992, Saxo Bank a fost una dintre primele instituții financiare care a dezvoltat o platformă de tranzacționare online care a oferit investitorilor privați aceleași instrumente și acces la piață ca și comercianților profesioniști, instituții mari și manageri de fonduri. Saxo combină o gândire fintech agilă cu o experiență de aproape 30 de ani și o experiență record pe piețele globale de capital, pentru a oferi clienților o experiență de ultimă generație. Grupul Saxo Bank deține patru licențe bancare și este bine reglementat la nivel global. Saxo oferă clienților din întreaga lume acces amplu la piețele globale de capital în clase de active, unde pot tranzacționa peste 40.000 de instrumente în peste 20 de limbi dintr-un singur cont de marjă. Grupul Saxo Bank furnizează, de asemenea, infrastructură pentru 120 de instituții financiare în calitate de parteneri, stimulând experiența investițională pe care o pot oferi clienților prin intermediul tehnologiei sale open banking.

Cu sediul central în Copenhaga, activele clientului Saxo Bank totalizează peste 45 de miliarde de euro, iar compania are angajați peste 2.000 de profesioniști din domeniul tehnologiei financiare și tehnologice în centre financiare din întreaga lume, inclusiv Londra, Singapore, Amsterdam, Shanghai, Hong Kong, Paris, Zurich, Dubai și Tokyo.

Despre Saxo Markets APAC

Saxo Markets este o filială licențiată a Saxo Bank A / S, un specialist fintech de top care conectează oamenii la oportunitățile de investiții pe piețele globale de capital. Saxo Markets operează în Singapore din 2006 și servește ca sediu central al APAC. Ca furnizor de tranzacții și investiții multi-active, Saxo Bank se străduiește să ofere oamenilor o experiență user-friendly de utilizare a platformei, personalizată și fără probleme, care să le ofere exact ceea ce au nevoie, atunci când au nevoie, indiferent dacă vor să tranzacționeze activ la nivel global. piețe sau investesc în viitorul lor.

Fondată în 1992, Saxo Bank a fost una dintre primele instituții financiare care a dezvoltat o platformă de tranzacționare online care a oferit investitorilor privați aceleași instrumente și acces la piață ca și comercianților profesioniști, instituții mari și manageri de fonduri. Saxo combină o gândire fintech agilă cu o experiență de aproape 30 de ani și o experiență record pe piețele globale de capital, pentru a oferi clienților o experiență de ultimă generație. Grupul Saxo Bank deține patru licențe bancare și este bine reglementat la nivel global. Saxo oferă clienților din întreaga lume acces amplu la piețele globale de capital în clase de active, unde pot tranzacționa peste 40.000 de instrumente în peste 20 de limbi dintr-un singur cont de marjă. Grupul Saxo Bank furnizează, de asemenea, infrastructură pentru 120 de instituții financiare în calitate de parteneri, stimulând experiența investițională pe care o pot oferi clienților prin intermediul tehnologiei sale open banking.

Cu sediul central în Copenhaga, activele clientului Saxo Bank totalizează peste 45 de miliarde de euro, iar compania are angajați peste 2.000 de profesioniști din domeniul tehnologiei financiare și tehnologice în centre financiare din întreaga lume, inclusiv Londra, Singapore, Amsterdam, Shanghai, Hong Kong, Paris, Zurich, Dubai și Tokyo.