Soluții digitale pentru active: provocarea viitorului managementului activelor

Uitându-ne la tendințele importante care au cea mai mare probabilitate de a avea un impact asupra pieței de soluții digitale pentru active în acest an, unul din elementele care iese în evidență este provocarea managementului discreționar al activelor de către instituțiile financiare tradiționale prin mobilizarea platformelor tech de a oferi investiții bazate pe îndrumare. Până acum, managementul activelor a fost, în principiu, apanajul consilierilor financiari independenți și a consilierilor robotici, cu toate acestea lucrurile încep să se schimbe pe măsură ce tendința către investițiile tematice, bazate pe îndrumare, începe să se intensifice.

Investițiile tematice bazate pe îndrumare reprezintă în mod natural pasul următor în evoluția managementului activelor, luând cercetarea activelor tranzacționabile și traducând-o într-un conținut realizabil. Băncile, companiile de management al activelor și marile instituții financiare sunt deja pregătite să preia conducerea în acest domeniu, având la dispoziție cantități mari de cercetare și date cu privire la active și companii. Ceea ce vor face investițiile tematice pe bază de îndrumare este să permită investitorilor nu doar să evalueze perspectivele activelor tranzacționabile, dar și să acționeze asupra ceea ce ei consideră că se aliniază cel mai bine cu opiniile, interesele și aspirațiile lor personale, astfel că investitorul rămâne mai implicat în ceea ce privește patrimoniul său viitor și alegerile sale de investiții.

Să luăm, spre exemplu, un investitor care are un interes tot mai mare în domeniul energiei, electrificării industriei auto sau al efectelor IA asupra locurilor de muncă umane. Ceea ce vor face investițiile tematice bazate pe îndrumare este să facă legătura între acest interes și cercetarea legată de acest subiect pentru a facilita clientului realizarea unei investiții la MIT Robotics sau ceva cu o relevanță similară.

Provocarea este care sunt companiile care vor face primul pas în spațiul consumatorilor? La baza acesteia se află democratizarea informației și realizarea unor instrumente de consiliere simple și imediat disponibile clienților. Dincolo de asta, se află o înțelegere tot mai profundă a faptului că noi, ca indivizi, putem fiecare să avem un impact asupra lumii prin deciziile pe care le luăm, fie că e vorba de a face schimbări în propriul stil de viață pentru a proteja mediul sau de a investi în companii cu agende care se aliniază opiniilor proprii.

Dacă investiția se face într-o anumită companie, investitorul practic susține agenda respectivei companii. O participație într-o companie care, de exemplu, lucrează cu energia regenerabilă reprezintă mai mult decât o oportunitate de a realiza un profit din investiție, este o coproprietate din întreaga companie și poate chiar ajuta la combaterea schimbărilor climatice.

Aceeași dinamică se aplică dacă un investitor plasează lichidități într-un fond de investiții care investește în câteva companii conform unor principii speciale. Poate fi vorba de organizații care se concentrează pe companii care au mai multe femei în management, educație sau apă potabilă curată. Alegând conștient să investească în companii care se aliniază cu valorile investitorilor, aceștia votează prin intermediul banilor lor.

Interesul legat de investițiile tematice bazate pe îndrumare este foarte ancorat în această nouă realitate și, având o mai mare transparență în tranzacționare și investiții decât oricând, investitorii își pot reflecta acum valorile, preferințele și obiectivele în investițiile pe care le fac.

Cu toate acestea, consilierii tradiționali nu vor fi stimulați să investească într-o asemenea inovație deoarece fac deja un comision considerabil din activele investite de către clienții lor. Între timp, consilierii robotici cer deja onorarii foarte mici pentru gestionarea banilor clienților, confruntându-se cu provocările scalabilității afacerii lor, rămânând profitabili în același timp.

Previziunea noastră este că un nou val de operatori tradiționali din sectorul financiar vor mobiliza tehnologia pentru a produce acest tip de orientare, iar acest lucru va transforma permanent industria de management al activelor. Băncile și marile instituții financiare sunt în cea mai bună poziție pentru a determina această schimbare pentru că acestea dețin deja cele mai bune echipe de cercetare și de conținut, cât și sisteme de calitate a investițiilor pe care fie le folosesc privat, fie le vând ca produs.

Ne așteptăm ca acești operatori tradiționali să găsească noi metode de a monetiza acest conținut și aceste date. Știm că marile instituții financiare stau pe aur atunci când vine vorba de volumul conținutului de calitate pe care-l au la îndemână, ceea ce face ca această nouă evoluție să fie foarte interesantă. Dar punctele lor slabe sunt tehnologia și interfața de utilizare.

În mod clar, construirea unei platforme bazate pe consiliere va necesita o interfață de utilizare care să ia cercetarea și analiza și să le transforme într-un discurs pentru clienți astfel încât ei să poată să înceapă cu alegerea unui interes într-un domeniu sau sector și apoi să facă cu ușurință o investiție.

Acesta este momentul în care colaborarea cu start-up-urile specializate în tehnologie reprezintă cheia, locul unde se găsesc oportunitățile.

La Saxo Bank, suntem aici să democratizăm tranzacționarea și investițiile și să susținem pe oricine dorește să-și conducă propriul destin financiar. Noi vedem investițiile tematice bazate pe îndrumare ca fiind un pas următor important în democratizarea investițiilor. De la lansarea primei noastre platforme digitale de investiții, în 1998, folosirea tehnologiei pentru a scădea costurile și pentru a oferi traderilor un acces transparent și instrumente pentru a naviga piețele financiare s-a aflat la baza tuturor acțiunilor noastre.

Oamenii vor descoperi curând că modelul tradițional de consiliere și chiar și consilierea robotică nu mai reprezintă afacerea momentului și că mai degrabă această nouă lume care se conturează a investițiilor tematice pe bază de îndrumare este viitorul.

Analiza de Christopher Truce, director fintech Saxo Bank

Despre Saxo Bank

 Saxo Bank Group (Saxo)  este un specialist fintech de top, axat pe tranzacționarea multi-asset și investiții, livrând serviciul ‘Banking-as-a-Service’ clienților instituționali.

Timp de peste 25 de ani, misiunea Saxo a fost de a democratiza investițiile și tranzacționarea, ajutând clienții prin facilitarea accesului neîntrerupt la piețele globale de capital prin tehnologie și expertiză.

 În calitate de bancă complet licențiată și reglementată, Saxo permite clienților săi direcți să tranzacționeze clase multiple de active în piețele financiare globale cu ajutorul unui cont unic și de pe mai multe terminale. În plus, Saxo furnizează clienților instituționali cum sunt băncile sau brokerii execuție multi-active, servicii de brokeraj de prima mână și tehnologie de tranzacționare, susținând întregul lanț valoric, furnizând servicii bancare (Banking-as-a-Service – BaaS).

Platformele de tranzacționare premiate ale Saxo sunt disponibile în peste 20 de limbi și constituie baza tehnologică a peste 100 de instituții financiare din toată lumea.

Fondată în 1992, cu prima platformă de tranzacționare online lansată în 1998, Saxo Bank a fost o companie Fintech chiar înainte ca termenul să se fi inventat. Cu sediul central la Copenhaga, Saxo Bank are astăzi peste 1500 de angajați în centrele financiare din toată lumea, inclusiv Singapore, Shanghai, Tokyo, Hong Kong, Londra, Paris, Zurich și Dubai.

2019-04-10T13:13:43+03:0010 aprilie 2019|Categories: Stiri de BUSINESS|Tags: , , |0 Comentarii

Comenteaza

Site-ul Advertising4U.ro foloseste cookies. Prin continuarea navigarii pe platforma noastra confirmi acceptarea utilizarii fisierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Ok