Start-up-ul israelian Yofix, unul dintre cei 10 finaliști ai programului Nutrition Greenhouse dezvoltat de PepsiCo, a primit grantul final de 100.000 euro în urma unei pacurs de 6 luni. Acesta realizează produse lactate fermentate alternative, pe bază de plante, cu etichetă curată, și a impresionat comitetul de selecție PepsiCo prin strategia de lansare și creșterea semnificativă în retail din timpul programului.

Anul trecut Yofix a fost anunțat, alături de alte nouă branduri inovatoare din industria alimentară și a băuturilor, drept unul dintre finaliștii celei de-a doua ediții a programului PepsiCo în Europa – Nutrition Greenhouse. Pe parcursul a șase luni, fiecare start-up a primit consiliere dedicată din partea experților PepsiCo care i-au ajutat să depășească obstacolele de pe piață și să recunoască problemele de la începutul business-ului precum structura corporatista, poziționarea de marketing și branding.

PepsiCo a oferit de asemenea fiecărui finalist un grant de 20.000 euro, la începutul programului, pentru a-i ajuta să-și ducă business-ul la următorul nivel. Toate cele 10 companii participante au avut o creștere semnificativă, nu numai în ceea ce privește strategia de dezvoltare a brand-ului și de extindere, dar și la nivel financiar, vânzările tuturor crescând cu 145% în comparație cu aceeași perioadă de anul trecut, în cele 6 luni de program[1].

Yofix a fost ales drept câștigătorul premiului de 100.000 euro în urma unei perioade extinse de analiză și evaluare la care au participat nouă membri din comitetul de selecție al programului Nutrition Greenhouse. Compania și-a extins semnificativ operațiunile în timpul proiectului de șase luni, prin finalizarea unei fabrici de producție în luna septembrie, lansarea unei noi linii de producție la nivel național, în Israel, precum și prin dezvoltarea unei strategii de intrare pe piața internațională.

David Schwartz, Senior Director of Innovation pentru Europa de Vest şi Africa Subsahariană, și coordonator al programului, afirmă: „A fost o onoare pentru noi să avem alături un grup extraordinar de antreprenori ambițioși și inovatori în cea de-a doua ediţie a programului incubator Nutrition Greenhouse din Europa. Misiunea noastră a rămas constant aceeași ca în momentul lansării proiectului în 2017, de a susține start-up-urile revoluţionare din industria alimentelor şi băuturilor care oferă produse gustoase și nutritive oamenilor din întreaga lume. Datorită expertizei noastre în domeniu, am ajutat la creșterea a 10 business-uri noi, marcând un alt an plin de învățare și colaborare atât pentru start-up-urile participante, cât și pentru mentorii PepsiCo.”

Steve Grun (CEO, Yofix) a adăugat: „Ne-am simțit onorați să facem parte din ediția din acest an a programului Nutrition Greenhouse și sunt încântat să primesc grantul de 100.000 euro pentru Yofix. A fost o experiență memorabilă și am învățat atât de multe de la mentorul nostru de la PepsiCo și de la toți experții. Rezultatele companiei din ultimele șase luni nu ar fi fost posibile fără îndrumare din partea experților PepsiCo și a grupului de suport format din finaliștii programului. Aștept cu nerăbdare să văd cum programul va evolua în viitor și îl recomand cu încredere celorlalți antreprenori și start-up-urilor din domeniu.”

Steve Grun a fost numit drept CEO al companiei Yofix în 2018, lucrând alături de Ronen Lavee, COO și fondator al start-up-ului din Israel. Pe parcursul programului Nutrition Greenhouse, Steve a utilizat grantul inițial de 20.000 euro și accesul la experții PepsiCo pentru consiliere în ceea ce privește branding-ul și realizarea unei cercetări de piață înaintea lansării companiei în afara țării natale. Business-ul intenționează să folosească premiul de 100.000 euro în explorarea de noi oportunități pe alte piețe europene.

Alina Imbrea, mentorul Yofix și Marketing Director of the Adult Break Platform, Eastern Europe Snacks at PepsiCo, a spus: „Participarea în grupul de mentori de la Nutrition Greenhouse din Europa a fost cu adevărat plină de satisfacții. M-am bucurat foarte mult să lucrez cu Steve și să-l sprijin în obținerea acestui rezultat bine meritat. Ambiția și determinarea lui nu numai că m-au impresionat, dar m-au și inspirat – sunt multe lucruri pe care le-am învățat și care o să mă ajute în munca de zi cu zi. Vorbind cu colegii mei mentori de-a lungul întregului proces, este clar că beneficiile programului se simt de ambele părți.”

Programul Nutrition Greenhouse joacă un rol important în susținerea agendei PepsiCo – Peformanță cu Scop, în special în obiectivul său de a oferi opțiuni accesibile și nutritive consumatorilor săi. Mai multe informații despre Peformanță cu Scop se găsesc la următorul link: http://www.pepsico.com/sustainability/performance-with-purpose.

 Despre PepsiCo

Produsele PepsiCo sunt savurate de consumatori din peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume, de un miliard de ori pe zi. PepsiCo a generat peste 63 miliarde dolari venit net în 2016, adus de un portofoliu de alimente și băuturi care include Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker și Tropicana. Portofoliul PepsiCo este format dintr-o gamă variată de produse alimentare și băuturi savuroase, printre care 22 de branduri ce generează fiecare peste 1 miliard de dolari în vânzări de retail anuale.

În centrul filosofiei PepsiCo se află “Performanță cu Scop”, filosofia fundamentală care definește crezul companiei – succesul PepsiCo se află în legătură directă cu sustenabilitatea mediului înconjurător. Îmbunătățirea continuă a produselor pe care compania le comercializează, responsabilitatea de a proteja mediul înconjurător și încrederea acordată oamenilor fac din PepsiCo o companie globală de succes care realizează valori pe termen lung pentru societate și pentru acţionari. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.pepsico.com.

[1] Venituri din vânzări din H2 2018, comparativ cu H2 2017