WWF-România a oferit șansa unei colaborări autentice cu studenții Universității din București, mai precis cu cei de la masterul în limba engleză Media, Public Communication and Globalization, de la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării (FJSC), în intervalul iulie-august 2020.

Masteranzii, coordonați de conferențiar universitar dr. Mădălina Moraru, au lucrat la două proiecte de maxim interes, implicându-se strategic și creativ în realizarea campaniilor: Pledge for the earth (Legământ pentru pământ) și Lidl-Patrula Zero Plastic. Deschiderea WWF-România spre mediul academic demonstrează responsabilizarea celui mai important public-țintă din prezent: tinerii cu studii superioare, care-i pot influența pe cei din jur.

Cele două echipe studențești au creat concepte unitare de comunicare al căror scop principal a fost să obțină conștientizarea responsabilității față de mediu, mai ales în acest context pandemic. Întreaga activitate a fost susținută și propusă de către WWF-România, prin implicarea lui Hanny Bratu, Public Engagement Coordinator,  care a sprijinit dorința tinerilor masteranzi.  Echipa care s-a ocupat de proiectul Green Recovery (Teodora Rus, Bianca Rus, Ioana Scholler și Emilia Bălan) și-a propus să combată marginalizarea protecției mediului în contextul pandemiei, activitate complexă, bazată pe multe aspecte vizând cercetarea și propunerea unei strategii de constientizare și implicare.

Ioana Scholler, preocupată de activitatea de cercetare sintetizează, cu multă convingere, întreaga colaborare: ,,Experiența practicii alături de WWF mi-a dovedit, încă o dată, cât de implicați sunt acești oameni în protejarea și conservarea naturii. Totodată, a fost palpitant să pot vedea în spatele culiselor și să particip la creația unei campanii care are potențialul de a construi un viitor mai bun, un viitor în care oamenii și natura trăiesc în armonie.“

Echipa care a lucrat la campania ,,Patrula Zero Plastic“ (Andreea Vasile, Luciana Dănescu, Ștefania Dobrescu , Alexandra Hrișcu și Monica Ghiță) a primit brieful și a continuat ideea lansată de WWF-România în mai multe direcții de comunicare. Relevant este faptul că tinerii masteranzi au întocmit un studiu despre impactul plasticului în natură, din perspectiva turiștilor și a comunităților locale din Delta Dunării pentru activitatea de cercetare susținută.

Andreea Vasile, studentă FJSC și implicată creativ, declară:,, Noi am văzut campania Zero Plastic ca adresată oamenilor, dar dedicată animalelor. Aceasta a fost una dintre ideile principale în jurul căreia am construit propria noastră variantă a acestei campanii. În spatele părții creative s-a concentrat atitudinea faunei din Delta Dunării, cu gândul la fiecare moment când am simțit că natura merită mai mult din partea noastră. Proiectul ne-a inspirat și tocmai acest lucru nu l-a făcut obositor, ba chiar am fost entuziasmate să aflăm că munca noastră va fi folosită.“

Experiența câștigată de studenții Universității din București, de la FJSC, prin colaborarea cu WWF-România a însemnat implicarea în proiecte de responsabilizare concrete, ceea ce i-a motivat și i-a adus mai aproape de realitatea industriei comunicării de tip CSR, în special. Tocmai de aceea, demersul lor de cercetare a contat și a generat idei creative valoroase pentru activitatea WWF-România, deschizând ideea unui parteneriat academic fructuos și pe termen lung.