Festivalul Golden Drum sărbătorește 31 de ani de existență, iar programul din acest an promite să fie cu adevărat remarcabil. Participanții se pot aștepta la o fuziune inspirațională de conferințe provocatoare, dezbateri captivante și schimburi vibrante de idei care evidențiază excelența industriei creative internaționale. Pe scenă vor urca experți de renume mondial, oferind perspective unice menite să stârnească inspirația.

LIVE ÎNTRE 13 ȘI 14 OCTOMBRIE ÎN PORTOROŽ, SLOVENIA

Biletul „Complete Pass” oferă acces la toate evenimentele festivalului. Include o petrecere de deschidere susținută de Radio Capris, Merit HP și Tikveš pe 13 octombrie la News Café Bernardin, stabilind tonul pentru acest eveniment aniversar.

Pe 14 octombrie, participanții vor avea acces la sesiunile festivalului. Acestea vor include o serie de vorbitori distinși și președinți ai juriilor, fiecare împărtășind expertiza lor în domeniul creativității. Momentul culminant al festivalului va fi mult-așteptata Gală de Premiere, prezentată de Mastercard, urmată de petrecerea finală „Seaside Send-Off Party”, susținută de Schweppes la Caffe Teater, Piran, cu DJ Alex Dee Groove – o ocazie perfectă de a celebra creativitatea într-o atmosferă energică.

CEI MAI IMPORTANTI VORBITORI GLOBALI VOR FI PREZENȚI LA PORTOROŽ

Jo-ann Robertson, CEO al Global Markets la Ketchum, supraveghează piețele internaționale și integrarea AI și va fi președinta juriului de Creative Media Excellence la Golden Drum 2025. În discursul ei „Compasiune, convingere și cum pot brandurile să rămână autentice într-o lume polarizată”, va explora cum brandurile pot rămâne autentice, când tăcerea este de aur și valoarea de a arăta compasiune și convingere în vremuri dificile.

John Mescall, Global Chief Creative Partner la Dentsu Creative, este un lider creativ premiat cu peste 100 de Cannes Lions, inclusiv 8 Grand Prix-uri. În discursul său „Certitudine vs Creativitate”, John va explora lupta continuă între iluzia certitudinii și puterea creativității, explicând de ce apărarea creativității este mai importantă ca niciodată.

Anthony Chelvanathan, Global Creative Partner și CCO la Edelman Canada, a câștigat peste 500 de premii internaționale, inclusiv Cannes Gold și Silver Lions și va fi președintele juriului de Creative Business Excellence la Golden Drum 2025. În discursul său „Grit Happens: Cum să supraviețuiești haosului și să înveți să prosperezi în creativitate”, va împărtăși lecții din cariera sa, arătând cum perseverența și reziliența, formate de experiențele din copilăria sa în timpul războiului, l-au ghidat în munca sa creativă de succes.

Catalin Dobre, Co-CEO și Chief Creative Officer al McCann Worldgroup România, va împărți scena cu Islam ElDessouky, Global Vice President Creative la Coca-Cola, forța motrice din spatele celor mai de succes campanii Coca-Cola, atât la nivel global, cât și regional.

Vojtech Kubricht, Marketing Manager la Nestlé CEE și Jake Barrow, CCO la VML Czechia, vor discuta despre cum să îmbine creșterea brandurilor cu creativitatea premiată, în discursul lor „F*ck Being Brave. Let’s Start Being Confident”, provocând ideea de „bravură” din industria creativă și arătând cum încrederea este cheia unui work cu adevărat impactant.

Lori Birkner, Chief Creative Officer și Partener la Le Truc din New York, va explora în discursul „The Last Honest Differentiator: Why Craft Still Kicks AI’s Ass” de ce meșteșugul autentic – bazat pe judecata umană, risc și emoție – rămâne cheia pentru producerea de lucrări memorabile și impactante într-o eră dominată de AI.

Calvin Innes, General Manager și Creative Director la JvM NERD London, va discuta despre „Fanpower: Cum au devenit fandomurile cel mai valoros canal media”, explorând impactul fandomurilor din K-pop, anime, gaming, sport și cultură urbană asupra tendințelor și economiei și cum brandurile pot învăța să interacționeze autentic cu ele.

Paul Stringer, Managing Editor Research & Insights la WARC, va analiza „Creativity with Impact: Trei tendințe de eficiență care stau la baza celor mai premiate campanii ale acestui an”, explicând cum mărcile de top transformă oportunitățile de media, strategie și eficiență în campanii creative și impactante.

Marcin Sosiński, Chief Creative Officer al Dentsu Creative Polonia & CEE și unul dintre cei mai premiati creativi din regiune, va fi omagiat în cadrul discursului „Creative Legends and Fresh Blood”, iar povestea sa va sublinia importanța dedicației, viziunii și creativității în industrie.

Alexis Champa, Executive Creative Director, și Jessica Claar, Senior Vice President of Marketing Communications la Mastercard Central Europe, vor vorbi despre viitorul creativității alături de câștigătorul competiției Young Drummers 2025, un moment dedicat tinerelor talente și inovației în marketing și design.

Julian Boulding, Fondator și CEO al thenetworkone, va organiza o discuție animată despre relația client-agent, intitulată „How well do you know me?”, alături de Jenni Ihatsu, Vice President Brand & Marketing la Posti Group și alți experți din domeniu.

În încheierea programului zilnic, Freddie Öst, Fondator & Brand Director la Snask Stockholm, va aduce creativitatea îndrăzneață pe scenă cu un discurs despre „Make Enemies & Gain Fans – The Importance of Branding in a Digital Era”.

COMPETIȚIA YOUNG DRUMMERS APROAPE DE TERMENUL LIMITĂ – PÂNĂ PE 22 SEPTEMBRIE

Toți tinerii creativi sub 30 de ani sunt invitați să participe la Young Drummers Competition 2025, cu tema „Jump into a World Where Everybody Belongs”. Câștigătorul va primi un premiu de 1.000 EUR și un bilet gratuit la festival.

INFORMAȚII CHEIE DESPRE COMPETIȚIE

  • Datele Festivalului și locația: 13-14 octombrie 2025, Grand Hotel Bernardin, Portorož, Slovenia

  • Shortlisturi Golden Drum: 30 septembrie 2025, ora 8:00 CET

  • Ceremonia de premiere: 14 octombrie 2025, ora 20:00 CET

Pentru mai multe detalii, te rog să accesezi site-ul Golden Drum

https://goldendrum.com/competition/young-drummers-competition

Despre GOLDEN DRUM

Festivalul Golden Drum a fost creat cu ideea simplă de a aduna creativi din diferite țări, care pe atunci erau adesea considerate „Noile țări europene”. Acum 31 de ani, am învățat să respectăm regulile, dar să dansăm pe ritmul propriu. În lumea publicității, regulile nu sunt ghiduri; sunt pânza pentru rebeliunea noastră artistică. Le respectăm, le înțelegem și apoi le răsucim într-un mod inconfundabil și unic. Festivalul Golden Drum a fost ales ca unul dintre cele șapte evenimente regionale incluse în clasamentele WARC și este parte din The Drum World Creative Rankings.